Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

MortilCilas

Wimmie skriver:

Haha, dit indlæg fik mig lige til at grine lidt - jeg kunne godt forestille mig at man kunne komme til at råbe "hvad ved du om det!?" når man ligger der og presser 

Men heldigt at hun var så fantastisk så - så blev det ikke så akavet 

Haha ja, jeg var helt sikker på at jeg nok skulle få fortalt at hun INGEN ting vidste om det her. Men som hun selv sagde, at hun havde været igennem flere fødsler som jordemodere, og kendte det på den måde. Men smerterne, kan hun jo ikke sætte sig ind i

Men hun var sød, pressed mig lidt, men det blev hun nød til ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

'81, '90 og '97.

Og ja..jeg synes det er direkte uforsvarligt, at mødre skal sendes hjem så hurtigt..især førstegangsfødende.

Ja desværre... Jeg regner med at vi dog tager en overnatning på patienthotellet - så må vi jo se om vi får brug for flere... Hvis alt går godt vil jeg da gerne hurtigt hjem, men man skal jo også føle sig tryg og sikker 

Ih en årgang '81'er - det er jo alletiders årgang  

Og så har jeg sjovt nok også en lillesøster fra '90 og en lillebror fra '97 

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

MortilCilas skriver:

Haha ja, jeg var helt sikker på at jeg nok skulle få fortalt at hun INGEN ting vidste om det her. Men som hun selv sagde, at hun havde været igennem flere fødsler som jordemodere, og kendte det på den måde. Men smerterne, kan hun jo ikke sætte sig ind i

Men hun var sød, pressed mig lidt, men det blev hun nød til ..

Hehe, det var altid noget at hun godt selv vidste at hun ikke kunne sætte sig ind i smerterne - kunne have været lidt provokerende hvis hun havde fortalt dig at hun forstod præcis hvordan det var 

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Ja desværre... Jeg regner med at vi dog tager en overnatning på patienthotellet - så må vi jo se om vi får brug for flere... Hvis alt går godt vil jeg da gerne hurtigt hjem, men man skal jo også føle sig tryg og sikker 

Ih en årgang '81'er - det er jo alletiders årgang  

Og så har jeg sjovt nok også en lillesøster fra '90 og en lillebror fra '97 

Eii er det rigtigt

Mine to piger er også de ældste her..og så lillebror som rosinen i pølseenden

Kan man så ikke lige få nogle datoer..bare for sjov

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

isabellamor skriver:

jeg nåede at have 5 jordemoderskift under min fødsel.. så jeg syntes der var for mange mennesker at tage hensyn til. der var også jordm, stud. med  hos nogle af dem. 

men den første jeg havde syntes jeg var fantastisk. men det var jo nok fordi at det var hende der tog imod mig og spredte tryghed hvor jeg var allermest utryg ved situationen.. 

men jeg kan ikke huske hendes navn. kun hendes væsen.. 

Hold da op...5 jordemødre 

Øv, det må have været distraherende og træls...især hvis du var så glad for hende der tog imod dig. Men så var det da trods alt noget du fik en god "start" 

Men det var da godt nok mange forskellige...

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Eii er det rigtigt

Mine to piger er også de ældste her..og så lillebror som rosinen i pølseenden

Kan man så ikke lige få nogle datoer..bare for sjov

Jeg er fra den 11. september (hmm....), min lillesøster er fra 13. oktober og lillebror fra 30. august.

Har også en lillebror fra '89 (9. aug.) og en storesøster fra '77 (23.juni) 

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Jeg er fra den 11. september (hmm....), min lillesøster er fra 13. oktober og lillebror fra 30. august.

Har også en lillebror fra '89 (9. aug.) og en storesøster fra '77 (23.juni) 

jeg kan forresten godt huske, at vi før har snakket om, hvor mange søskende I er hehe!

Ja mine 3 er så fra 6. okt '81,  27. dec '90,  og 29. juli '97, så de er lidt bredere fordelt

hvilken årgang er din mor så fra??

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

jeg kan forresten godt huske, at vi før har snakket om, hvor mange søskende I er hehe!

Ja mine 3 er så fra 6. okt '81,  27. dec '90,  og 29. juli '97, så de er lidt bredere fordelt

hvilken årgang er din mor så fra??

Min mor er årgang '58 (måske lige en årgang over dig så?)

Hun står dog kun for produktionen af min storesøster og jeg - min far (og hans 2. kone) står for de 3 yngste

Men dine børn er også født inden for et halvt år - ligesom jeg og mine søskende. Januar - juni er åbenbart ikke populære i vores familier 

Anmeld

15. december 2011

Pige2009

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Jeg kendte ikke min i forvejen, men hun var super god. Forstod virkelig at lytte, støtte og "skælde" lidt ud, når det var påkrævet Jeg kunne ikke have fået en bedre jordemoder

Anmeld

15. december 2011

Isabella_mor

Wimmie skriver:

Hold da op...5 jordemødre 

Øv, det må have været distraherende og træls...især hvis du var så glad for hende der tog imod dig. Men så var det da trods alt noget du fik en god "start" 

Men det var da godt nok mange forskellige...

jeg var også på fødestuen i længe... 

fødslen varede alt i alt fra første ve til han var ude 3½ døgn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.