Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.244 visninger
133 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Wimmie

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Sakris

Under fødslen havde jeg ikke en jordemoder jeg havde set før. Hun var sød og jeg kan huske hendes navn. Men fra vi ankom til hospitalet til jeg havde født gik der 38 minutter, og må ærligt indrømme at jeg ikke rigtig ænsede de mennesker der var omkring mig. Så nej.

Anmeld

14. december 2011

Nanastep

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Var hun god/behagelig?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Jeg fødte i holbæk og
min JM hed Gitte hun var helt fantastisk.
Jeg kendte hende ikke forvejen.

Held og lykke med fødslen :-)

Anmeld

14. december 2011

Kamulla

knyttede ikke bånd nej da jeg "skød" ungen ud i løbet af 45min efter jeg kom på fødestuen... jeg husker ikke andet end hun havde krøller og lyst hår, min mor siger hun bare sad og gumlede på sit tyggegummi.. ved hun ikke tog sig af at jeg skreg jeg havde presse veer og gav sig lang til til at pakke instrumenterne ud..

er lidt øv over jeg fødte så hurtigt, for min egen jordemoder skulle på job om aftenen.. så hende havde jeg jo "bestilt" at få

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

Wimmie skriver:

Var hun god/behagelig?

Jeg kendte ikke jordemoderen da jeg fødte Lina... 

Hun var skide dygtig og med på sjov og ballade under hele fødslen... 

Det var kun gode oplevelser under hele forløbet... Var så heldig at min egen jordemoder skulle møde ind om morgen hvor jeg fødte Lina.. Så hun kom lige forbi og sagde hej... 

Da jeg fødte Julie kendte jeg heller ikke jordemoderen... 

Ja hun var dygtig... 

Det var en dårlig oplevelse jeg havde... Julie blev taget med cup... Julie's hjertelyd faldte så hun skulle hurtigt ud... fuck det gjorde nas.... Da hun kom til verden blev hun indlagt med det samme på intensiv... Jeg fik hende på maven i meget få sekunder og så blev hun kørt videre... Jeg så hende først 2 timer senere ca... hen på formiddagen blev hun flyttet på NEO i Viborg.. 

Anmeld

14. december 2011

katrineoerum

Jeg har ikke kendt de jordmødre som har hjulpet mine to børn til verden. Jeg havde heler ikke mødt dem før.

Under første fødsel havde jeg i starten en meget roligt og nærmest meditativ jordmor. Det hjalp nok også godt til at jeg var skæv på lattergassen. Da hun så skulle hjem kom der en som var en tand mere skræp og det var okay for nu skulle ungen til at ud og så kan de jo ikke rigtig være blød søde længere.

Anden gang havde jeg en jordmor som var staretet den dag og ikke viste hvor tingene var hende. de meste af tiden sag hun og kiggede ud af vinduet synes jeg. Da un gik hjem som der en som kun var der et kvater i presse facen og så efter fødsel hun var okay men gjorde ikke indtryk.

Jeg har ikke knytte bånd til dem men føler nu de har været okay

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Sakris skriver:

Under fødslen havde jeg ikke en jordemoder jeg havde set før. Hun var sød og jeg kan huske hendes navn. Men fra vi ankom til hospitalet til jeg havde født gik der 38 minutter, og må ærligt indrømme at jeg ikke rigtig ænsede de mennesker der var omkring mig. Så nej.

Det gik sørme også stærkt så - men godt at det så var en god oplevelse 

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Nanastep skriver:

Jeg fødte i holbæk og

Dejligt at det var én du blev glad for så 

Man skal måske nok være heldig at få  én man kender (sin egen jordemoder f.eks.), og det gør heller ikke så meget så længe man får én der er dygtig og rar 

Anmeld

14. december 2011

4kløver

Jeg havde en kanon jm til xenyas fødsel, havde håbet at få hende igen men Xander er taget ved ks og den jm jeg havde der var sød tror hun var ny i faget

Anmeld

14. december 2011

Toshiba

Nanastep skriver:

Jeg fødte i holbæk og

det hed min også - samme sted... hun var FANTASTISK og gav krammere osv da hun sagde tillykke  dét rørte mig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.