Wimmie skriver:
Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?
Kendte i jordemoderen i forvejen?
Var hun god/behagelig?
Gode og dårlige oplevelser?
I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... ) 
Den første gang fik jeg en jordmor, jeg havde truffet før. Det var hende, som havde været der ved den første scanning. Den gang fik jeg ikke noget godt indtryk af hende. Brød mig ret og slet ikke om hende, så jeg var ikke særlig glad, da jeg så, at det var hende, som var der den dag. Men hun var helt super! Hun forstod hvad jeg mente, og hvad jeg havde behov for, uden at jeg behøvede at sige noget særligt. Meget erfaren og omsorgsfuld. Har været meget glad, hver gang siden, hvor jeg har truffet hende.
Den anden gang var jeg uheldig. Blev taget i mod af en jordmorstudent. Hun var sikkert meget sød, men hun forstod ikke hvad jeg mente, svarede på andre ting end jeg spurgte om. Det var helt forfærdeligt at opleve ikke at blive forstået i den situation. Hun forstod slet ikke, hvor hurtigt fødslen egentlig gik, så da jeg efter to timer sagde, at nu kommer babyen, sagde hun nej! Det tog kun tre pres...... Den "egentlige" erfarne jordmor, som skulle være der, nåede kun lige ind af døren. Hun nåede ikke engang at få handsker på, og studenten var heller ikke klar, så hun fik jo blod ud over sin hvide uniform. Jeg var rimelig chokeret bagefter, for det hele virkede så uproffesionelt, og jeg følte mig slet ikke tryg ved, at studenten ville have opdaget det i tide, hvis der havde været noget galt undervejs. Så nej, hende har jeg ikke lyst til at møde igen. Selvom hun vel sikkert er blevet mere erfaren i dag.
Anmeld