Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

bøgelund

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Kendte i jordemoderen i forvejen?

Var hun god/behagelig?

Gode og dårlige oplevelser?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

regner med at du skal føde i Odense.. som mig..

jeg havde en der hedder Christina.. hun var simpelthen sååå sød.. selvom jeg fødte 17.30, og hun mødte i aftenvagt ca kl 15.. men på den korte tid, der var hun fantastisk sød og varm. og rosende.. hende glemmer jeg ikke..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Ciss

Wimmie skriver:

Jeg har læst en del om fødsler her på det seneste nu hvor jeg snart har termin - og om hvordan nogle nærmest knytter bånd med deres fødselsjordemoder, så jeg ville lige høre hvordan det var for jer da I fødte?

Var hun god/behagelig?

I må også gerne fortælle hvor I fødte og hvem jordemoderen var hvis I vil (altså måske lige uden at "svine" nogen med navn og det hele, hehe... )  

Den første gang fik jeg en jordmor, jeg havde truffet før. Det var hende, som havde været der ved den første scanning. Den gang fik jeg ikke noget godt indtryk af hende. Brød mig ret og slet ikke om hende, så jeg var ikke særlig glad, da jeg så, at det var hende, som var der den dag. Men hun var helt super! Hun forstod hvad jeg mente, og hvad jeg havde behov for, uden at jeg behøvede at sige noget særligt. Meget erfaren og omsorgsfuld. Har været meget glad, hver gang siden, hvor jeg har truffet hende.

Den anden gang var jeg uheldig. Blev taget i mod af en jordmorstudent. Hun var sikkert meget sød, men hun forstod ikke hvad jeg mente, svarede på andre ting end jeg spurgte om. Det var helt forfærdeligt at opleve ikke at blive forstået i den situation. Hun forstod slet ikke, hvor hurtigt fødslen egentlig gik, så da jeg efter to timer sagde, at nu kommer babyen, sagde hun nej! Det tog kun tre pres...... Den "egentlige" erfarne jordmor, som skulle være der, nåede kun lige ind af døren. Hun nåede ikke engang at få handsker på, og studenten var heller ikke klar, så hun fik jo blod ud over sin hvide uniform. Jeg var rimelig chokeret bagefter, for det hele virkede så uproffesionelt, og jeg følte mig slet ikke tryg ved, at studenten ville have opdaget det i tide, hvis der havde været noget galt undervejs. Så nej, hende har jeg ikke lyst til at møde igen. Selvom hun vel sikkert er blevet mere erfaren i dag.

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg havde en rigtig god jordmoder med mig hele vejen igennem, som sad ved min side og heppede på mig og hjalp i de situationer hvor det hele bare var mega frustrerende... Havde presseveer fra jeg var 5 cm åben og det gjorde bare naller!

Hun nåede lige at sy mig sammen og få snakket lidt inden hun fik fri, så det var dejligt kun at have en enkelt jordemoder igennem min lynfødsel på 6 1/2 time!
Hun var med til at gøre min fødsel " behagelig" og var hele tiden obs på om min mand også var ok, og hun fik ham faktisk til at kigge med da hovedet var på vej ud, hvilket jeg ikke troede han havde lyst til, men både han og jeg følte os helt trygge i hendes hænder!
Samtidig jokede hun også lidt ind imellem, når hun fornemmede at det var ok! Simpelthrn 110 % tilstede!
Min største frygt var virkelig at sk*** ud over det hele, men det tog hun meget afslappet:" du skider bare, Kathrine! Det har jeg altså set før"

Det sjove er så, at en kollega spurgte mig efterfølgende hvem jeg fødte med, og da hun hørte det var hende, fortalte hun at hun også havde været der til hendes fødsel og hun overhovedet ikke brød sig om hende! Min kollega havde så også en rigtig ubehagelig fødsel, og hvis deres kemi ikke lige var så god, samtidig med at det blev ubehageligt, så er opfattelserne jo meget forskellige!

Det blev jo langt.... jeg fødte på Skejby!

Haha, det lyder som en sød og frisk jordemoder 

Men ja, det er jo ikke alle der svinger lige godt sammen - og man kan selv have haft en rigtig god oplevelse med én person mens en anden fødende har haft en dårlig...og det behøver naturligvis slet ikke at være jordemoderens skyld - er sikker på at nogle fødende kan være nogle k.......r 

Men dejligt at du havde en god oplevelse 

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

bøgelund skriver:

regner med at du skal føde i Odense.. som mig..

jeg havde en der hedder Christina.. hun var simpelthen sååå sød.. selvom jeg fødte 17.30, og hun mødte i aftenvagt ca kl 15.. men på den korte tid, der var hun fantastisk sød og varm. og rosende.. hende glemmer jeg ikke..  

Dejligt 

Det er super rart at vide; indtil videre kender jeg kun min egen konsutationsjordemoder Stine som er tilknyttet Assens kommune men også er på OUH - og så har jeg mødt en jordemoder (kan ikke huske om hun er nyuddannet eller næsten uddannet) som hedder Linda. De er i hvert fald begge rigtig søde 

Men dejligt at høre at der er flere rare jordemødre derinde 

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Ciss skriver:

Den første gang fik jeg en jordmor, jeg havde truffet før. Det var hende, som havde været der ved den første scanning. Den gang fik jeg ikke noget godt indtryk af hende. Brød mig ret og slet ikke om hende, så jeg var ikke særlig glad, da jeg så, at det var hende, som var der den dag. Men hun var helt super! Hun forstod hvad jeg mente, og hvad jeg havde behov for, uden at jeg behøvede at sige noget særligt. Meget erfaren og omsorgsfuld. Har været meget glad, hver gang siden, hvor jeg har truffet hende.

Den anden gang var jeg uheldig. Blev taget i mod af en jordmorstudent. Hun var sikkert meget sød, men hun forstod ikke hvad jeg mente, svarede på andre ting end jeg spurgte om. Det var helt forfærdeligt at opleve ikke at blive forstået i den situation. Hun forstod slet ikke, hvor hurtigt fødslen egentlig gik, så da jeg efter to timer sagde, at nu kommer babyen, sagde hun nej! Det tog kun tre pres...... Den "egentlige" erfarne jordmor, som skulle være der, nåede kun lige ind af døren. Hun nåede ikke engang at få handsker på, og studenten var heller ikke klar, så hun fik jo blod ud over sin hvide uniform. Jeg var rimelig chokeret bagefter, for det hele virkede så uproffesionelt, og jeg følte mig slet ikke tryg ved, at studenten ville have opdaget det i tide, hvis der havde været noget galt undervejs. Så nej, hende har jeg ikke lyst til at møde igen. Selvom hun vel sikkert er blevet mere erfaren i dag.

Åh det lyder virkelig ikke som en behagelig oplevelse anden gang... Det er altså så vigtigt at man føler sig tryg, for selvom du (heldigvis) havde født før, så kan fødslen nr. 2 jo sagtens være helt anderledes og føles som om det er 1. gang.

Én ting er hvis man bare ikke lige svinger med sin JM men endnu værre er det da hvis man føler sig utryg og ikke bliver forstået 

Man må da håbe den studerende har fået en masse erfaring siden og er blevet en god jordemoder for andre 

Men i det mindste godt at du havde en god fødsel første gang.

Anmeld

15. december 2011

AdamsMor

Vores var rigtig sød og frisk Vi havde ikke mødt hende før, men havde en rigtig god kemi.

Jeg endte med at skulle have kejsersnit og lige før det, var der vagtskifte, så der fik vi en anden jordemor. Det var jeg slet ikke forberedt på - altså at der lige pludselig kom en anden. Men hun var også rigtig sød, så det gjorde ikke noget.

Held og lykke med det! Håber hun kommer ud og fejrer jul med jer  

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

AdamsMor skriver:

Vores var rigtig sød og frisk Vi havde ikke mødt hende før, men havde en rigtig god kemi.

Jeg endte med at skulle have kejsersnit og lige før det, var der vagtskifte, så der fik vi en anden jordemor. Det var jeg slet ikke forberedt på - altså at der lige pludselig kom en anden. Men hun var også rigtig sød, så det gjorde ikke noget.

Held og lykke med det! Håber hun kommer ud og fejrer jul med jer  

Dejligt at I havde en god oplevelse trods dét at man ikke kender jordemoderen/jordemødrene. Kan godt forstå det kan være lidt forvirrende og måske lidt utrygt når der pludselig er vagtskifte og man ellers har følt sig i gode hænder...Men så er det jo heldigt at JM nr. to også er sød og dygtig 

Og tak - håber snart hun vil ud og fejre jul med os 

(har jo strikket en nissehue til hende, hehe...)

Anmeld

15. december 2011

MortilCilas

Jeg kendte ikke min fødselsjordemoder, og var meget i tvivl om jeg ville blive sur på hende, da hun ikke selv har nogen børn, men hun var FANTASTISK .. !

Anmeld

15. december 2011

Miss T

Wimmie skriver:

Var hun god/behagelig?

Jeg nåede hvis at have 4-5 forskellige under hele fødselsforløbet, og endte til sidst ud med den der sidst havde tilset mig på jormoderklinikken. Men ikke en jeg havde et forhold til, da jeg i hele graviditeten blev tilset af så mange forskellige desværre. Jeg skulle fortælle samme historie hvergang jeg kom.

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Var hun god/behagelig?

Jeg havde heldigvis min egen "private" jordemoder. Dengang måtte man nemlig selv vælge hvor man ville gå til jordemoder, og jeg valgte en kollegas kone, som også havde taget imod nogle stykker af min kusines 7 unger.

Inge Emskær var bare verdens bedste

Jeg antager hun er gået på pension nu, men for pokker da hvor var hun dejlig. Hun var der for mig ved alle 3 graviditeter, og guidede mig sikkert i havn, og kom også på besøg efter jeg havde født..og så kom hun ind på sygehuset i Slagelse, så snart jeg gik i fødsel.
Det var bare så trygt og godt at have en omkring sig, som kendte en og havde fulgt en hele vejen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.