Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

miinimeal

jeg havde verdens mest fantastiske JM,

jeg kendte hende ikke i forvejen, men hvor var hun sød, og vidste hvornår hun skulle tale til mig eller spørge mig om noget og når hun ikke skulle(:

hun fik jeg meget selv med i fødslen, altså godt nok var det mig der fødte, men somregl er det Jm der "tager" barnet ud og lægger det op på maven. men dette skulle jeg selv(; så jeg fødte jo endelig helt selv haha(;

det var skønt(;

og jeg fødte i viborg(:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Sakris

Wimmie skriver:

Det gik sørme også stærkt så - men godt at det så var en god oplevelse 

Ja det gjorde den sidste del. Havde veer i i alt 25 timer og presseveer i 7 min. 

Anmeld

14. december 2011

Nanastep

Toshiba skriver:

det hed min også - samme sted... hun var FANTASTISK og gav krammere osv da hun sagde tillykke  dét rørte mig meget

Lige præcis.
Hun var virkelig fantastisk også utrolig rolig og sød
:-)

Anmeld

14. december 2011

Toshiba

Nanastep skriver:

Lige præcis.
Hun var virkelig fantastisk også utrolig rolig og sød
:-)

MEGET.... tænker tit på hvor dejlig et menneske hun var - og liiiige gøre lidt ekstra så man bare blev super glad og rørt

Hun tog sig også lige tid til at anbefale jeg søgte den fulde forældremyndighed - og printede papirer osv ud til det...

Det er jo slet ikke hendes opgave - men hun var bare super venlig og hjælpsom

Anmeld

14. december 2011

Aagaard

Jeg havde en JM stud. hele vejen igennem! Hun "holdt ud" helt fra kl 17 da hun indlagde os og til kl 4 om natten da vi blev flyttet over på barselsgangen. Hende knyttede jeg mig meget stærkt til, jeg havde aldrig mødt hende før - men jeg panikkede og kunne slet ikke overskue at hun skulle gå da der var vagtskifte kl 23 (Milja er født 23.22) og så blev hun! Hun tog lige 5 timer mere end hendes vagt varede! Hende glemmer jeg aldrig!

Hun var rolig, rosende og meget nærværende. Hun var ude et par gange og snakke med "sin" jordemoder (den uddannede som havde ansvaret) Men hende så jeg kun 2 gange. 1. gang da Ulla Maria gerne ville give mig lov at presse med på toppen af veerne (jeg fik pressetrang allerede ved 7 cm) - jeg fik lov til at presse med (jubiii) og 2. gang hun var der stod hun vidst i et hjørne under pressefasen.

Jeg fødte på skejby

Anmeld

14. december 2011

Loa

Jeg havde en på Herlev der hed Charlotte Bruun. Hun var super. Jeg kendte hende slet ikke i forvejen. Men hun var bare god, proff og holdte mig i hånden hver gang jeg bad om det  

Alt i alt var hun bare god, og vidste hvad der var godt og hvad jeg havde brug for på de forskellige tidspunkter....

Anmeld

14. december 2011

IngenKoPåIsen

Kan simpelthen ikke huske min jordemoders navn- men at hun var SUPER fantastisk.. Jeg havde en fra (tror) 21 hvor jeg kom ind, til 22 eller 23 hvor der var vagtskifte- og hende kan jeg ikke rigtig huske, fordi vi ikke snakkede ret meget med hende- da jeg ikke var i aktiv fødsel, så vi sad egentlig bare på stuen alene

Men hende der mødte ind der klokken 22-23 var fantastisk. Hun lod mig meget køre mit eget løb, blandede sig faktisk stort set ikke.. Var sød, frisk og kunne grine MED mig! Husker igen ikke alt i detaljer- men kan dog huske jeg sad hos en veninde og så tv ca. 2 mdr. efter- da min søde JM pludselig var i TV- og så fløj jeg ellers op ad sofaen.. Blev helt overrasket over pludselig at se hende- og selvom jeg ikke kan huske hvordan hun så ud, kunne jeg bare kende hende med det samme! 

Anmeld

14. december 2011

Muffinmus

Både gode og dårlige erfaringer:-)

Første gang varede ALT for længe, 45 timer og kan ikke huske den ene JM fra den anden da de skiftedes til at kigge ind, ret forvirrende, men kom ikke på fødestuen det meste af tiden da der ikke var plads til mig,lå i et undersøgelseslokale.

Husker kun en af dem, en kælling der efter måske 30 timers veer, lige stak hovedet ind af døren og sagde

"ja, du vil sikkert gerne have et KS nu, men det får du bare ikke", og så lukkedehun døren igen og skred. Havde jeg kunne bevæge mig for veer hadve jeg sgu kvalt hende.

Og endte jo så i AKS efter de 45 timer.....

2 gang var der en sød JM og en elev. Var lieg kommet på vagt da jeg kom og havde dem alle 7 timer på fødselsstuen. God oplevelse:-)

Anmeld

14. december 2011

Den lykkelige

Jeg fødte på Holbæk.. kendte ikke min..
Jeg kom ind kl 5.30 om morgenen og hende som "havde mig" var ikke lige min kop te.. men så var der vagt skifte kl 7 om morgenen og ind kom den bedste jm man kunne ønske sig.. Hun endte med at lige nøjagtig være med til fødslen af min datter som jeg bare var så glad for!! Fødte nemlig kl 14.31  29 min inden hun gik... så det var SÅÅÅ dejligt!!! Jeg har tit tænkt på jeg skal sende hende blomster.. men droppede det fordi min datter nu er 9 mdr.. men på den anden side er det jo aldrig for sent at sig tak..
Hun hedder Lone Hansen på holbæk og var SÅÅÅÅÅ sød, rolig, god og naturlig!!

Anmeld

14. december 2011

Jibbe

Jeg var så heldig at blive en del af distriktjordmoderordningen ved en fejl så det var de samme to jordmødre der fulgte mig under hele graviditeten og en af dem kom jeg jo også til at føde hos.
Mit vand gik onsdag kl 18. Kl 1930 mødes jeg med jordmoder Lea på sygehuset. Vi bliver enige om at jeg skal vente på veer til aftenen efter og hvis intet er sket skal vi mødes igen til igNgsættelse. Jeg fødte i sommerferien og Lea havde en masse konsultationer om torsdagen. Dem mente jeg jo bare hun skulle have overstået
Hmm torsdag aften mødes vi igen på FG. Stadig ingen veer. Får piller og hun giver mig valget om at sove på sygehuset eller køre hjem. Vi kører hjem.
Fredag morgen mødes vi igen kl 0700. Stikpillen har ingen virkning haft og jeg har ingen veer. Aaaargh!!! Jeg skal så vente til lægerne har holdt møde da de skal diskutere mig og m jeg skal have kejsersnit. Men de beslutter at jeg skal have endnu en pille og endelig kommer der gang i veerne. Lea holder pause fra 12-14 og kommer så tilbage. Hun var fantastisk. Under hele forløbet alle dagene. Og hun er der til efter frej er født kl 2319 om aftenen. Hun er godt nok hurtigt ude af døren herefter - men hun har endnu en fødende i røret så hun vil nå hjem og sove inden det igen går løs morgenen efter. Hvilket er forståeligt.
Men hun var fantastisk og har lovet at jeg ved næste fødsel kommer under samme ordning. Hun sagde også at jeg kunne have nået at være i kontakt med op til 8 jordmødre i mit forløb så jeg værdsætter det at jeg havde hende!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.