Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Jeg havde heldigvis min egen "private" jordemoder. Dengang måtte man nemlig selv vælge hvor man ville gå til jordemoder, og jeg valgte en kollegas kone, som også havde taget imod nogle stykker af min kusines 7 unger.

Inge Emskær var bare verdens bedste

Jeg antager hun er gået på pension nu, men for pokker da hvor var hun dejlig. Hun var der for mig ved alle 3 graviditeter, og guidede mig sikkert i havn, og kom også på besøg efter jeg havde født..og så kom hun ind på sygehuset i Slagelse, så snart jeg gik i fødsel.
Det var bare så trygt og godt at have en omkring sig, som kendte en og havde fulgt en hele vejen.

Kærligst
Sussie

Hvor skønt 

Det lyder jo helt perfekt - og at have den samme jordemoder alle 3 gange må da virkelig have været dejligt og betryggende. Du har virkelig været heldig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Wimmie

Miss T skriver:

Jeg nåede hvis at have 4-5 forskellige under hele fødselsforløbet, og endte til sidst ud med den der sidst havde tilset mig på jormoderklinikken. Men ikke en jeg havde et forhold til, da jeg i hele graviditeten blev tilset af så mange forskellige desværre. Jeg skulle fortælle samme historie hvergang jeg kom.

Det må da have været lidt forvirrende...og måske lidt frustrerende med så mange skift?

Altså det vigtigste er naturligvis at de er dygtige og har styr på det, men jeg tænker alligevel hvor træls det må være at der hele tiden kommer en ny 

Anmeld

15. december 2011

lukasmor

Jeg kendte ingen af mine jordemødre. Jeg havde 3 til fødslen og de var alle super søde og behagelige samt meget dygtige! Fødte på næstved sygehus

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

MortilCilas skriver:

Jeg kendte ikke min fødselsjordemoder, og var meget i tvivl om jeg ville blive sur på hende, da hun ikke selv har nogen børn, men hun var FANTASTISK .. !

Haha, dit indlæg fik mig lige til at grine lidt - jeg kunne godt forestille mig at man kunne komme til at råbe "hvad ved du om det!?" når man ligger der og presser 

Men heldigt at hun var så fantastisk så - så blev det ikke så akavet 

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Hvor skønt 

Det lyder jo helt perfekt - og at have den samme jordemoder alle 3 gange må da virkelig have været dejligt og betryggende. Du har virkelig været heldig 

Det var det også...*Suk* sådan var det dengang. Der er sandelig meget godt, der er forsvundet siden.

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Maalene skriver:

Jeg fik en ny JM 11 minutter før vores vidunder kom til verden - så jeg vil desværre ikke engang kunne genkende hende i dag og kan heller ikke huske hendes navn, da hun kom og præsenterede sig midt i mine presseveer

Åh, det var da også et træls tidspunkt med et jordemoderskift 

De kunne naturligvis ikke vide hvor lang tid der var tilbage, men det kunne da have været rart for dig hvis den anden lige var blevet til du havde født.

Men det kan man selvfølgelig ikke forlange/forvente...

Håber da ellers det var en positiv oplevelse 

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Det var det også...*Suk* sådan var det dengang. Der er sandelig meget godt, der er forsvundet siden.

Ja, alt virker så travlt og med konstante nedskæringer og omprioriteringer...Man bliver sendt tidligere hjem efter fødslen og alting går lidt hurtigere - der er ikke den samme omsorg. 

Men nogle af os har så "heldigvis" ikke prøvet andet, så sådan er det jo bare. 

Hvilke årgange er dine børn fra?

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Lukasmor skriver:

Jeg kendte ingen af mine jordemødre. Jeg havde 3 til fødslen og de var alle super søde og behagelige samt meget dygtige! Fødte på næstved sygehus

Ja, har man en længere fødsel, så vil man jo nok møde et par forskellige jordemødre...Trods alt noget at de var søde og dygtige - især når man ikke kendte dem i forvejen  

Anmeld

15. december 2011

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Ja, alt virker så travlt og med konstante nedskæringer og omprioriteringer...Man bliver sendt tidligere hjem efter fødslen og alting går lidt hurtigere - der er ikke den samme omsorg. 

Men nogle af os har så "heldigvis" ikke prøvet andet, så sådan er det jo bare. 

Hvilke årgange er dine børn fra?

'81, '90 og '97.

Og ja..jeg synes det er direkte uforsvarligt, at mødre skal sendes hjem så hurtigt..især førstegangsfødende.

Anmeld

15. december 2011

Wimmie

Mette. skriver:

Det var det bestemt også, og det gik så let som jeg have håbet. Og bedst af alt ingen smertelindring som jeg havde ønsket, men der var nærmest heller ikke tid.

Min jordemoder har altid været lidt sådan "streng", men på en god måde. Dog var hun bare helt perfekt til fødslen, og var rigtig god til at sige du skal gøre sådan og sådan på en bestemt med kærlig måde, lige hvad man har brug for når man bare har ondt og ikke forstår ret meget af hvad der foregår omkring en.

Jeg håber du får en ligeså god oplevelse, og at det bliver inden alt for længe. Man er så utålmodig til sidst.

Det lyder som en fødsel for mig 

Håber også på at kunne undgå smertelindring 

Og ja, utålmodigheden er bestemt ved at melde sig, hehe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.