Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Kamulla

Wimmie skriver:

Det lyder da lidt som en øv-oplevelse... Altså, selve fødslen kan jo godt have været god hurtig eller ej (nogle er vist kede af hurtige fødsler mens andre har været glade for at de ikke skulle ligge i mange timer) - men det lyder da lidt som om det var en mærkelig jordemoder - og så er det måske godt at du ikke husker hende specielt tydeligt, hehe 

Men det var da træls at du ikke lige kunne vente på din egen jordemoder når hun nu skulle møde samme dag 

ville ikke sige jeg havde en god fødsel nej

men efterfølgende da jeg var inlagt i nogle dage på barselsgangen var den SØDESTE sygeplejeske.. hende husker jeg utroligt godt og nøj hvor var hun en hjælp.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Wimmie

LunaLykke skriver:

Jeg husker min jordemoder som en meget bestemt dame. Hun var sød nok, og hun var super god. Men meget sådan, Luna, nu er du nødt til lige at fokusere! Bum. Ikke så meget udenomssnak. Og da vi skulle fra modtagelsen hvor jeg havde fået kørt strimmel og over til fødestuen, der må jeg stoppe et par gange pga veer, hvilket får hende til at sige: Det er altså nød til at gå lidt hurtigere, jeg henter en kørestol! Bum. Så det gjorde hun. Det var egentlig rigtig rart, hun var også god og hurtig til at beslutte hvad der skulle ske, og var god til hele tiden at forklare mig hvad der foregik.

Efter fødslen var hun også super sød til at fortælle mig hvad der var sket (det var jo endt i aks) og hjalp godt med at få amningen i gang. 

Så den del af fødslen, var en rigtig positiv oplevelse. Jeg fødte på Hvidovre

Det var da godt at du følte det som en god ting at hun var meget bestemt - det er jo forskelligt hvordan folk reagerer; nogle foretrækker at blive nusset om og talt meget blødt til, mens andre har det bedst med at få tingene serveret lige ud.

Jeg kunne forestille mig at det hjælper med én der kan finde ud af at ruske lidt i én hvis man bliver alt for ynkelig og selvmedlidende 

De ved jo hvad de snakker om 

Men nogle føler jo at de bliver skældt ud hvis de får en meget bestemt jordemoder der kommanderer med én.

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Camillas-Copenhagen.com skriver:

ville ikke sige jeg havde en god fødsel nej

men efterfølgende da jeg var inlagt i nogle dage på barselsgangen var den SØDESTE sygeplejeske.. hende husker jeg utroligt godt og nøj hvor var hun en hjælp.. 

Øv 

Jeg frygter ikke så meget smerterne og de forskellige faser - jeg frygter mere generelt at få en dårlig oplevelse på sygehuset (ville gerne have født hjemme men manden var ikke tryg ved det).

Jeg er i forvejen ikke glad for sygehuse så oplevelsen og trygheden betyder meget for mig.

Men det var da altid noget at du fik en bedre behandling da du var indlagt; det betyder altså rigtig meget.

Anmeld

14. december 2011

Ranarupta

Jeg havde tre jm'e under fødslen og den sidste havde en jm-studerende med som i den grad manglede situationsfornemmelse!

Den første JM var den absolut bedste. Jeg kendte hende ikke, men vi klikkede fra første øjeblik.
Den anden JM var hende, jeg gik til konsultationer hos og hun var fin.
Den tredie tog jeg ikke rigtigt stilling til. Den studerende tog al min fokus
Men jeg ved at JM var handlekraftig, da det blev nødvendigt.

Jeg ville allerhelst have haft den første hele vejen igennem - men ok - det er vist lidt hårdt at være på vagt i 19 timer

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

MissChrista skriver:

Uh.. Jeg var jo inde på sygehuset 3 gange madag d 6 decemer 2010, hvor der var én JM der tog sig af mig, og så var jeg inde igen om natten d 7 december, der var det en anden JM og så da jeg ankom til sidst om morgenen d 7 deceber var det en 3. JM der tog sig af mig.
Hun var på daværende tidspunkt ikke HELT uddannet, men en måned fra. Hun skulle tage imod mit barn helt alene (dog med en JM i lokalet, men hun gjorde intet og sagde intet )..
Hun var simpelthen SÅ sød. Hun snakkede så beroligende til mig, og var rigtig god til at forklare hvd jeg skulle gøre. Jeg takkede hende også med tåre i øjenene bagefter, og sagde, at jeg var lykkelig for, at det var hende der tog imod mit barn
Jeg fødte på Herning sygehus.. 

Hvor dejligt 

Jeg kan da godt forestille mig at man kan blive en anelse nervøs over en helt ny (næsten)uddannet jordemoder, men så længe hun har back-up så er det nok ikke helt slemt. Men de har jo alle været nye på et tidspunkt og så er det jo bare skønt for jer begge at det var en god oplevelse - det har helt sikkert også betydet meget for hende at du var glad og kunne rose hende bagefter 

Har også gode erfaringer med Herning Sygehus...godt nok har jeg ikke født derinde men er blevet opereret derinde og de har nogle rigtig søde og behagelige sygeplejersker 

Anmeld

14. december 2011

lycly

Wimmie skriver:

Det var da godt at du følte det som en god ting at hun var meget bestemt - det er jo forskelligt hvordan folk reagerer; nogle foretrækker at blive nusset om og talt meget blødt til, mens andre har det bedst med at få tingene serveret lige ud.

Jeg kunne forestille mig at det hjælper med én der kan finde ud af at ruske lidt i én hvis man bliver alt for ynkelig og selvmedlidende 

De ved jo hvad de snakker om 

Men nogle føler jo at de bliver skældt ud hvis de får en meget bestemt jordemoder der kommanderer med én.

Ja, det er meget forskelligt. Under normale omstændigheder hader jeg faktisk når folk taler sådan til mig, altså nærmest kommanderer med mig. Men med veer og alt det der, så skulle man bare ikke sige tutte-nutte til mig, det kunne jeg SLET ikke overskue. Jeg skulle bare have det overstået, og de skulle bare gøre det der gik hurtigst uden for meget sniksnak Tror de fornemmer lidt på den enkelte kvinde, hvilken type hun er. Jeg sagde nemlig flere gange "hvad skal der ske?!, fortæl mig noget!" og snakkede også nogen gange lidt hårdt til dem. Så de lurede nok ret hurtigt hvilken type jeg var Men da jeg blev bange fordi de ikke vidste hvordan babyen havde det, og jeg skulle have ks, der blev tonen anderledes

Anmeld

14. december 2011

maria_wlt

Jeg havde 3 forskellige da Ene blev født.. kl 17-09... De var alle 3 gode på deres egen måde, men var glad for at det blev den sidste som skulle få Ene ud.. Hun var bedst

Jeg har ikke noget dårligt at sige

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

LunaLykke skriver:

Men både min jordemoder og de sygeplejersker der ellers var, var sådan lidt for heppekors agtige. Og jeg blev konstant rost a la "du klarer det bare SÅ flot Luna", selvom jeg lå og overhovedet ikke trak vejret som man skulle og jeg kunne heller ikke altid ligge stille. Så det irriterede mig lidt, at de sådan nærmest klappede af mig hele tiden

Hehe, jeg bliver altså også lidt bange hvis de pludselig trækker i cheerleader-kostumer og det hele 

Håber bare på det kommer til at gå stille og roligt - det kan altså også blive lidt for "frisk"

Anmeld

14. december 2011

Toshiba

Wimmie skriver:

Årh hvor hyggeligt 

Jeg læste at nogle nærmest følte at jordemoderen ufyldte en moder-rolle på en kærlig og samtidig bestemt (opdragende) måde 

Min egen jordemoder er ret ung, så jeg har svært ved at forestille mig dette, hehe

ja hun var SÅ sød... og anbefalede efter fødslen jeg søgte den fulde forældre myndighed og printede papirer osv ud..

Hun var SÅ sød

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Mira0911 skriver:

Første gang var en dårlig oplevelse... Var selv skyld i det... Jeg nægtede at tage iltmasken og folk tvang mig til det, og jeg bad dem om at lade vær når jeg ikke ville... 

Det lærte jeg så noget af... 

Anden gang tog jeg flittigt imod i iltmasken, da jeg vidste fra første fødsel at det gik galt... 

Fik skrevet det lidt rodet i første indlæg... Julie er fra 09 og Lina i år... 

Ah ok, det vidste jeg jo egl. godt - læste vist bare lidt for hurtigt hen over navnene 

Men så var det da godt at i det mindste én af oplevelserne var gode, hehe - og at det ikke afskrækkede dig helt fra at føde igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.