LunaLykke skriver:
Jeg husker min jordemoder som en meget bestemt dame. Hun var sød nok, og hun var super god. Men meget sådan, Luna, nu er du nødt til lige at fokusere! Bum. Ikke så meget udenomssnak. Og da vi skulle fra modtagelsen hvor jeg havde fået kørt strimmel og over til fødestuen, der må jeg stoppe et par gange pga veer, hvilket får hende til at sige: Det er altså nød til at gå lidt hurtigere, jeg henter en kørestol! Bum. Så det gjorde hun. Det var egentlig rigtig rart, hun var også god og hurtig til at beslutte hvad der skulle ske, og var god til hele tiden at forklare mig hvad der foregik.
Efter fødslen var hun også super sød til at fortælle mig hvad der var sket (det var jo endt i aks) og hjalp godt med at få amningen i gang.
Så den del af fødslen, var en rigtig positiv oplevelse. Jeg fødte på Hvidovre 
Det var da godt at du følte det som en god ting at hun var meget bestemt - det er jo forskelligt hvordan folk reagerer; nogle foretrækker at blive nusset om og talt meget blødt til, mens andre har det bedst med at få tingene serveret lige ud.
Jeg kunne forestille mig at det hjælper med én der kan finde ud af at ruske lidt i én hvis man bliver alt for ynkelig og selvmedlidende 
De ved jo hvad de snakker om 
Men nogle føler jo at de bliver skældt ud hvis de får en meget bestemt jordemoder der kommanderer med én.
Anmeld