Jeres jordemoder under fødslen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Wimmie

Mira0911 skriver:

Jeg kendte ikke jordemoderen da jeg fødte Lina... 

Hun var skide dygtig og med på sjov og ballade under hele fødslen... 

Det var kun gode oplevelser under hele forløbet... Var så heldig at min egen jordemoder skulle møde ind om morgen hvor jeg fødte Lina.. Så hun kom lige forbi og sagde hej... 

Da jeg fødte Julie kendte jeg heller ikke jordemoderen... 

Ja hun var dygtig... 

Det var en dårlig oplevelse jeg havde... Julie blev taget med cup... Julie's hjertelyd faldte så hun skulle hurtigt ud... fuck det gjorde nas.... Da hun kom til verden blev hun indlagt med det samme på intensiv... Jeg fik hende på maven i meget få sekunder og så blev hun kørt videre... Jeg så hende først 2 timer senere ca... hen på formiddagen blev hun flyttet på NEO i Viborg.. 

Dejligt med den første oplevelse - det er også sådan noget jeg håber på; at hun er lidt frisk og at hun er god at "arbejde sammen med" 

Men surt at det gik så træls anden gang... tænker du at det havde noget med jordemoderen at gøre, eller var det "bare" uheldet der var ude?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

4kløver

4kløver skriver:

Jeg havde en kanon jm til xenyas fødsel, havde håbet at få hende igen men Xander er taget ved ks og den jm jeg havde der var sød tror hun var ny i faget

Glemt at skrive at jeg fødte på OUH

Anmeld

14. december 2011

lycly

Jeg husker min jordemoder som en meget bestemt dame. Hun var sød nok, og hun var super god. Men meget sådan, Luna, nu er du nødt til lige at fokusere! Bum. Ikke så meget udenomssnak. Og da vi skulle fra modtagelsen hvor jeg havde fået kørt strimmel og over til fødestuen, der må jeg stoppe et par gange pga veer, hvilket får hende til at sige: Det er altså nød til at gå lidt hurtigere, jeg henter en kørestol! Bum. Så det gjorde hun. Det var egentlig rigtig rart, hun var også god og hurtig til at beslutte hvad der skulle ske, og var god til hele tiden at forklare mig hvad der foregik.

Efter fødslen var hun også super sød til at fortælle mig hvad der var sket (det var jo endt i aks) og hjalp godt med at få amningen i gang. 

Så den del af fødslen, var en rigtig positiv oplevelse. Jeg fødte på Hvidovre

Anmeld

14. december 2011

Mor Christa

Uh.. Jeg var jo inde på sygehuset 3 gange madag d 6 decemer 2010, hvor der var én JM der tog sig af mig, og så var jeg inde igen om natten d 7 december, der var det en anden JM og så da jeg ankom til sidst om morgenen d 7 deceber var det en 3. JM der tog sig af mig.
Hun var på daværende tidspunkt ikke HELT uddannet, men en måned fra. Hun skulle tage imod mit barn helt alene (dog med en JM i lokalet, men hun gjorde intet og sagde intet )..
Hun var simpelthen SÅ sød. Hun snakkede så beroligende til mig, og var rigtig god til at forklare hvd jeg skulle gøre. Jeg takkede hende også med tåre i øjenene bagefter, og sagde, at jeg var lykkelig for, at det var hende der tog imod mit barn
Jeg fødte på Herning sygehus.. 

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Camillas-Copenhagen.com skriver:

knyttede ikke bånd nej da jeg "skød" ungen ud i løbet af 45min efter jeg kom på fødestuen... jeg husker ikke andet end hun havde krøller og lyst hår, min mor siger hun bare sad og gumlede på sit tyggegummi.. ved hun ikke tog sig af at jeg skreg jeg havde presse veer og gav sig lang til til at pakke instrumenterne ud..

er lidt øv over jeg fødte så hurtigt, for min egen jordemoder skulle på job om aftenen.. så hende havde jeg jo "bestilt" at få

Det lyder da lidt som en øv-oplevelse... Altså, selve fødslen kan jo godt have været god hurtig eller ej (nogle er vist kede af hurtige fødsler mens andre har været glade for at de ikke skulle ligge i mange timer) - men det lyder da lidt som om det var en mærkelig jordemoder - og så er det måske godt at du ikke husker hende specielt tydeligt, hehe 

Men det var da træls at du ikke lige kunne vente på din egen jordemoder når hun nu skulle møde samme dag 

Anmeld

14. december 2011

lycly

Men både min jordemoder og de sygeplejersker der ellers var, var sådan lidt for heppekors agtige. Og jeg blev konstant rost a la "du klarer det bare SÅ flot Luna", selvom jeg lå og overhovedet ikke trak vejret som man skulle og jeg kunne heller ikke altid ligge stille. Så det irriterede mig lidt, at de sådan nærmest klappede af mig hele tiden

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

4kløver skriver:

Jeg havde en kanon jm til xenyas fødsel, havde håbet at få hende igen men Xander er taget ved ks og den jm jeg havde der var sød tror hun var ny i faget

Dejligt at du havde en god oplevelse med hende så - især når det var første gang. 

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

Wimmie skriver:

Dejligt med den første oplevelse - det er også sådan noget jeg håber på; at hun er lidt frisk og at hun er god at "arbejde sammen med" 

Men surt at det gik så træls anden gang... tænker du at det havde noget med jordemoderen at gøre, eller var det "bare" uheldet der var ude?

Første gang var en dårlig oplevelse... Var selv skyld i det... Jeg nægtede at tage iltmasken og folk tvang mig til det, og jeg bad dem om at lade vær når jeg ikke ville... 

Det lærte jeg så noget af... 

Anden gang tog jeg flittigt imod i iltmasken, da jeg vidste fra første fødsel at det gik galt... 

Fik skrevet det lidt rodet i første indlæg... Julie er fra 09 og Lina i år... 

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

Toshiba skriver:

det hed min også - samme sted... hun var FANTASTISK og gav krammere osv da hun sagde tillykke  dét rørte mig meget

Årh hvor hyggeligt 

Jeg læste at nogle nærmest følte at jordemoderen ufyldte en moder-rolle på en kærlig og samtidig bestemt (opdragende) måde 

Min egen jordemoder er ret ung, så jeg har svært ved at forestille mig dette, hehe

Anmeld

14. december 2011

Wimmie

4kløver skriver:

Glemt at skrive at jeg fødte på OUH

Kan du huske hvad hun hed?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.