Hvad får I at spise til juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Zafir

birthee skriver:

Glæder mig helt til at lave det - vi tager nemlig flæskesteg med til julefrokosten, så tænkte det ville være et godt alternativ til rødkålen  skal bare lige finde ud af om der så skal kartofler og sovs til... der er nemlig ikke nogen i familien der får flæskesteg juleaften

Helt sikkert kartofler og sovs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

.....

lailamik skriver:

Hahaha ja så er vi 2  bliver ihvertfald ikke overrasket om vægten siger +3-4 kg den aften 

Haha, her kan kiloene bare komme an, kan godt bruge nogen alligevel, det skader ikke

Anmeld

30. november 2011

.....

SussieThyssen skriver:

Ihh jo..hvis den bliver lavet ordentligt..men jeg er nu også meget konservativ, hvad angår and..der er kun to der kan lave dem rigtigt...min mor og så mig

Hihi

Anmeld

30. november 2011

Gaia

birthee skriver:

Hvordan laver du sveske/æble kompot???

Jamen svesken og æblerne har ligget i rumpen på gåsen, så det er ikke så vanskeligt og ellers laver jeg det sådan at jeg tager en lille gryde. Skære æbler over i både kommer dem i gryden sammen med sveskerne og lidt appelsinsaft? Sådan så det lige dækker bunden, så det ikke brænder på, men koges i saften fra æblerne og appelsin juicen. Kog det på mellemblus i ca. 5 min. Sørg hele tiden for at der er lidt bund væde ved. Skru derefter ned på lavt blus og kom låg over. Lad det simre til du synes æblerne og svesken har den rette konsistens og bundvæsen er mere eller mindre kogt ind. håber det gav mening  

Så har man lige lidt ekstra til ved siden af anden, gåsen eller flæsket  

Anmeld

30. november 2011

hende-nanna

Strawberry skriver:

Læææækkert

Dog har jeg ikke smagt isen. Er bedsteforældrene så med til at finde mandlen, eller holder de sig blot til risengrød og ris a la mande?

De synes det er lidt noget pjat at vi ikke kan spise ris á la mande, så de får deres ris á la mande, med egen mandel 

Anmeld

30. november 2011

Gaia

Strawberry skriver:

Kæmpe måltid - Lyder rigtig hyggeligt at man selv skal stå i køkkenet og lave god mad

Glæd mig også rigtig meget. Håber det går 

Anmeld

30. november 2011

louise8723

Strawberry skriver:

Mums

Nu er det jo helt pinligt..kommer selv fra sønderjylland, men aner ikke hvad Julekål er, haha

Det er lavet af hvidkål og så med fløde.. Nogen putter kanel på

Anmeld

30. november 2011

lailamik

Strawberry skriver:

Haha, her kan kiloene bare komme an, kan godt bruge nogen alligevel, det skader ikke

Hahah Dét kalder jeg et luksusproblem, så du skal bare spise -med god samvitighed!  -tror at jeg selv kommer til at bruge "jeg spiser for 2" undskyldningen  hehe

Anmeld

30. november 2011

Pige2009

Her står den på and, flæskesteg, medister, brun sovs med tilhørende brune og hvide kartofler. Til dessert står den på ris a la mande

Anmeld

30. november 2011

.....

nannafrederiksen skriver:

De synes det er lidt noget pjat at vi ikke kan spise ris á la mande, så de får deres ris á la mande, med egen mandel 

Aaarh smart

Men altså, det er jo ikke pjat..Man har bare ikke samme smag . Jeg kan heller ikke lide risengrød, så det holder jeg mig fra..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.