Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

stm2812

kirsti skriver:

ang indvandrere så får de ikke kontanthjælp men starthjælp der er på 6500 som højeste mulighed vel at mærke før skat (:

Når man kan købe hus så er det vel heller ikke fair at staten skal betale boligsikring, man køber vel kun hus hvis man vurdere man har økonomi til det og langt hen af vejen er det jo en investering (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

kirsti

Henriette Skjoldborg skriver:

kan kun give dig ret men hved du hvad det er i sidste ende børne det går ud over af os på kh med børne ikke kan rejse og et andet sted man må skam godt tag på ferie men må bare ikke modtag kontanthjælp de dage man er væk hvis man rejser til udlande i f.eks en uge.Men man må godt tag på camping tur i en uge til jylland,sjælland eller ligne.

Man må jo så gør op med sig selv om man har råd osv til en uge i udland med børne eller alene sammen hvis det er man vil. Man skal bare husk af ringe til kommunen og give besked elleras kan det sikkert give bagslag.

Henriette som blever 35 år i dage

hvis du ikke har frasagt dig kh i perioden hvor du evt rejser udenlands så kan de faktisk nægte dig udrejse i lufthavnen og pengene til ferien er spildt

Anmeld

29. november 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

kan kun give dig ret men hved du hvad det er i sidste ende børne det går ud over af os på kh med børne ikke kan rejse og et andet sted man må skam godt tag på ferie men må bare ikke modtag kontanthjælp de dage man er væk hvis man rejser til udlande i f.eks en uge.Men man må godt tag på camping tur i en uge til jylland,sjælland eller ligne.

Man må jo så gør op med sig selv om man har råd osv til en uge i udland med børne eller alene sammen hvis det er man vil. Man skal bare husk af ringe til kommunen og give besked elleras kan det sikkert give bagslag.

Henriette som blever 35 år i dage

Ja.. det er noget mærkeligt noget at straffe folk på den måde. Som om man har mindre brug for ferie og pusterum fordi man er på kontanthjælp.. Vil vove at påstå det er tværtimod, at man kan have brug for en pause fra kommune.

Tillyke med de 35..

Anmeld

29. november 2011

kirsti

Hvor meget er det dem med KH vil få hvis de fjerner loftet? Har de sagt hvornår de vil gøre det?

som udgangspunkt får de ikke mere i kontanthjælp der er bare ikke loft for hvor meget de kan få i tillægsydelser som boligsikring osv

Pt hedder loftet for forsørgere 16648kr det vil sige at man som forsørger maks kan få dette beløb når kh boligstøtte osv (offentlige ydelser) ligges sammen. Hvad den enkelte vil få hvis loftet fjernes er individuelt og ikke et standard beløb der gælder over hele linjen

Anmeld

29. november 2011

Mira0911

Så skal jeg måske brokke mig... Er selv på kh... 

Jeg har intet til mig selv... min udbetaling af kh går til dagpleje, husleje og tv pakke.... 

Anmeld

29. november 2011

Anonym

mea skriver:

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Men jeg kan se at man taler som man har forstand til..

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

Godt skrevet, jeg er helt enig!

Vi er 2 der ufrivilligt er på KH, vi har et rådighedsbeløb på under 7000 når alt er betalt og det er til trods for tilskud osv. og vi har 2 små børn også, så det er fandme ikke meget at gøre godt med.

Jeg havde mere da jeg var enlig og på SU, men med en sygemelding på ubestemt tid, en samboende og en bebs mere, så er SU'en jo desværre erstattet af KH, til trods for at jeg betalte til både Fagforening og A-kasse mens jeg studerede 

Anmeld

29. november 2011

Drømme

stm2812 skriver:

Forstår dig så udemærket godt... Vil lige sige at jeg heller ikke selv står i a-kasse. også på barsel nu og venter spændt på at kunne begynde på job igen og få meldt mig ind..

har aldrig selv været på KH men frygter også at skulle ende der for har hørt en masse skrækhistorier... Dog er systemet bare indrettet forkert på nogle punkter. Har kendskab til flere som virkelig udnytter det... Kender to piger der har lært det af deres mor og som nu selv fortsætter af samme veje... Kommunen burde have meget mere opsyn med nogen..

Og så er der dem som dig... En af dem der gerne vil, som bare har været uheldig... Jeg har, som en anden bruger udtrykker det, IKKE ondt i røven over at du går på KH. Du VIL gerne videre... Tror de fleste af os synes det er rart at det sikkerhedsnet er der... Hvis bare det bliver brugt rigtigt..

Ja, det er sgubare vigtigt det bliver brugt rigtigt, men var det der ikke, var vi sgu mange der var på røven, på trods af ønsket om et arbejde..

Jeg kender selv folk der udnytter kh, men jeg kender også mange der er der af samme grund som jeg - at der simpelthen ikke var andre muligheder..

Anmeld

29. november 2011

stm2812

Drømme skriver:

Ja, det er sgubare vigtigt det bliver brugt rigtigt, men var det der ikke, var vi sgu mange der var på røven, på trods af ønsket om et arbejde..

Jeg kender selv folk der udnytter kh, men jeg kender også mange der er der af samme grund som jeg - at der simpelthen ikke var andre muligheder..

Ja og så kan folk sige at man bare ikke leder og at man er for kræsen mht jobs. Nogen er, men tit kræver det måske en uddannelse man ikke har eller nogle tider man slet ikke kan få til at passe ind i ens familieliv..

Og som sædvanligt  er det dem der udnytter det, som ødelægger synet på dem de folk som rent faktisk er reelle og gerne vil videre... Og det er nok også ofte dem man tænker på når man tænker på KH-modtager. i hvert fald for mit vedkommende.. Og så må man lige stoppe op og tænke på alle de andre herlige mennesker, som virkelig er havnet der på trods af at de VIL og er reelle.

Anmeld

29. november 2011

Carina:-)

BJNGJ. skriver:

Jeg har også kun min kontanthjælp. Og den ligger på 7900 udbetalt. Den stiger så godt nok en smule når jeg føder, men ellers er det noget sølle da.. 

Sølle?

Du har omkring 8000 efter skat.

Du får vel også boligsikring?

Du stiger til 13.000 et eller andet når du har født.

Det kan jeg overhovedet ikke se er sølle ,når man tager i betragtning at du ikke arbejder og dermed overhovedet ikke yder til samfundet.

Jeg har intet imod KH som sådan,men jeg gider simpelthen ikke høre på at folk mener at det er sølle,osv -Hvad med en smule taknemmlighed for at man bor i et land hvor man kan få selv om man ikke yder?

Hvad med dem der arbejder ,og har mindre udbetalt?-

Kan altså godt forstå nogen føler sig til grin her i DK.

Anmeld

29. november 2011

Drømme

stm2812 skriver:

Ja og så kan folk sige at man bare ikke leder og at man er for kræsen mht jobs. Nogen er, men tit kræver det måske en uddannelse man ikke har eller nogle tider man slet ikke kan få til at passe ind i ens familieliv..

Og som sædvanligt  er det dem der udnytter det, som ødelægger synet på dem de folk som rent faktisk er reelle og gerne vil videre... Og det er nok også ofte dem man tænker på når man tænker på KH-modtager. i hvert fald for mit vedkommende.. Og så må man lige stoppe op og tænke på alle de andre herlige mennesker, som virkelig er havnet der på trods af at de VIL og er reelle.

Jeg bor jo på Bornholm, og her er det virkelig noget med at kende nogen, der kender nogen, der tilfældigvis liiiige har et job ledigt som kunne passe til én Og jeg har bare endnu ikke det helt store netværk herovre.

Samtidig så de jobs, der er opslået, kræver 9/10 dele uddannelse inden for faget, og det har jeg jo ikke lige.

Har ikke engang set rengøringsjobs herovre, der ikke kræver en eller anden form for uddannelse :/ Men nu har jeg da fået en smule kontakter i min praktik / aktivering, og jeg håber det giver mig muligheder af en eller anden art...

Halvdelen af øen lukker også ned om vinteren, så det er virkelig svært :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.