Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.011 visninger
192 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2011

Anonym trådstarter

http://www.b.dk/politiko/k-hun-spytter-skatteyderne-i-ansigtet15.800 er hvad jeg har udbetalt hver måned, og jeg går på arbejde hver dag. Godt nok på nedsat tid, men alligevel. Og synes slet ikke, kvinden i eksemplet kan betegnes som værende fattig, nærmere en klynker, der skulle skamme sig - og måske overveje at finde en billigere bolig i provinsen og kvitte smøgerne.Sober tone ladies!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

stm2812

Anonym skriver:

http://www.b.dk/politiko/k-hun-spytter-skatteyderne-i-ansigtet15.800 er hvad jeg har udbetalt hver måned, og jeg går på arbejde hver dag. Godt nok på nedsat tid, men alligevel. Vidste faktisk ikke at man fik så meget udbetalt på kontanthjælp? Det ryster mig faktisk. Og synes slet ikke, kvinden i eksemplet kan betegnes som værende fattig, nærmere en klynker, der skulle skamme sig - og måske overveje at finde en billigere bolig i provinsen og kvitte smøgerne.Sober tone ladies!

er helt enig... Jeg har desværre kun arbejde på 30 timer ugentligt pt, og jeg får udbetalt ca 9200om måneden.. Min svigerinde er på kontanthjælp. Hun får omkring 10.000 udbetalt.. Hmm.. Hvad går man så lige på arbejde for?? Satsen burde være langt mindre så folk Liiiige kan klare sig. Ikke så de kan leve bedre end andre. F.eks. end studerende også...

Anmeld

29. november 2011

Emily2012<3

Jeg har også kun min kontanthjælp. Og den ligger på 7900 udbetalt. Den stiger så godt nok en smule når jeg føder, men ellers er det noget sølle da.. 

Anmeld

29. november 2011

Sabina92

Jeg hader at jeg måtte komme på KH, men havde intet valg det var umuligt at finde noget job når man er gravid og hun er jeg endelig kommet ind på min udd. men må hoppe fra fordi jeg kun får skide 5460kr. jeg kan ingengang betale vores husleje med det beløb så ingen udd. til mig lige pt !! /; øv altså så nu ved jeg slet ikke hvad der skal ske.

Anmeld

29. november 2011

Silas&Mille

Synes også det er at spytte andre folk i hovedet at brokke sig over 15700 udbetalt hver måned. Min kæreste arbejde fuldtid og har omkring 13800 kr udbetalt hver måned. 

Vi kan ikke en gang sige at det har vi så to gange, for jeg er på starthjælp efter at have boet 3½ år i Sverige. Man bliver åbenbart sidestille med en indvandre når man vælger at flytte tilbage til det land hvor man er statsborger og tidligere har betalt skat 

Vi brokker os da nogle gange, men vi ynker ikke for vi kan godt klare os. Og det er selvom vi har en relativt høj husleje, fordi vi har prioriteret plads, kæresten har en last der hedder snus og vi har en gæld der skal betales af på hver måned.
Den eneste grund til at jeg ikke er kommet i arbejde endnu er at skæbnen ville at Silas skulle være storebror noget tidligere end vi lige have regnet med
Og der er jo ikke nogen virksomhed der vil ansætte en højgravid kvinde der går på barsel om 5½ uge.

Anmeld

29. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Men jeg kan se at man taler som man har forstand til..

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

mea skriver:

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

Mener du seriøst at man er fattig når man har 5.000 kr at leve for om måneden, når alt er betalt?? Så siger jeg at man vist skal kigge sin økonomi efter i sømmene!

Anmeld

29. november 2011

Anonym

mea skriver:

blir os forarvet over der er nogle der ligefrem føler sig snydt, hold da  kæft mand , prøv at slap af, det er langt fra alle som får 15.000 kr.. jeg får 9.000 og jeg er forsørger og bor sammen med min mand, og hende der bliver snakker om er helt sikkert alene-mor, har aldrig hørt om en KH modtager får 15.000 kr.. se det kan jeg da være misundelig over, men i kan fandme ikke sidde og se jer onde på KH modtagere , hold nu kæft hvor er det lavt!!! 

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

SilasMor skriver:

Synes også det er at spytte andre folk i hovedet at brokke sig over 15700 udbetalt hver måned. Min kæreste arbejde fuldtid og har omkring 13800 kr udbetalt hver måned. 

Vi kan ikke en gang sige at det har vi så to gange, for jeg er på starthjælp efter at have boet 3½ år i Sverige. Man bliver åbenbart sidestille med en indvandre når man vælger at flytte tilbage til det land hvor man er statsborger og tidligere har betalt skat 

Vi brokker os da nogle gange, men vi ynker ikke for vi kan godt klare os. Og det er selvom vi har en relativt høj husleje, fordi vi har prioriteret plads, kæresten har en last der hedder snus og vi har en gæld der skal betales af på hver måned.
Den eneste grund til at jeg ikke er kommet i arbejde endnu er at skæbnen ville at Silas skulle være storebror noget tidligere end vi lige have regnet med
Og der er jo ikke nogen virksomhed der vil ansætte en højgravid kvinde der går på barsel om 5½ uge.

Der er noget galt med vores samfund på mange punkter, det kan vi godt blive enige om.Nu er det måske også en forkert person de har valgt at bruge som eksempel, men hvad ved jeg, jeg tænker bare at der da sikkert (FORHÅBENTLIG!!) er folk på KH der har det værre økonomisk end "Carina".Jeg klager bestemt ikke over min økonomi, for jeg har jo selv valgt ikke at være på fuld tid. Ligesom jeg tænker, at mange, selvfølgelig ikke alle, har valgt at være på KH. For der er altid et job - men måske ikke så attraktivt et job.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

Mener du seriøst at man er fattig når man har 5.000 kr at leve for om måneden, når alt er betalt?? Så siger jeg at man vist skal kigge sin økonomi efter i sømmene!

samfundet siger man er fattig hvis man har under 5000 kr at leve for om månden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.