Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Ikke trådstarter ! 

Jeg synes hende i eksemplet skulle skamme sig hvis hun synes at hun er fattig !!! 

Min mand har et skide godt job og arbejder 37 timer om ugen og får ca. 17000 udbetalt hver måned ! hvilket vil sige at han hver måned betaler omkring 12000 kr til skattefar !! og andre offentlige kasser ! vi mangler da ikke noget da jeg efter alt betalt har 8000 på min konto om måneden, og så det der er tilbage på mandens, så vi føler os ikke fattige, men jeg synes ærligt talt at det er lidt lavt at kalde sig fattig på hendes grundlag ! 

så kan i kalde mig barnlig og jeg ved ikke hvad, men når man betaler sin skat så burde man sgu også have mere mellem hænderne end dem der bare suger os andre hver måned ! 

min mand har også et godt job med 35000 før skat for pr 1 dec går han 10000 kr ned. Men han ville jo så også kun få 23444 kr efter skat udbetalt og han arbejde næsten 24/24 mere eller mindre han er på tlf heletiden og væk fra 7-11 timer pr dag.Men han er også leder så han kan også lave arebdje hjemmefra men han skal kunne tag tlf 24/24 og mail osv.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

.....

Henriette Skjoldborg skriver:

Nu er jeg selv på kh og været det siden okt 1997 da jeg ikke kunne få nået job efter min udd og jeg er mor til 3 dejlig børn nu og har 5 pysisk sygdomme,rygskabe og gigt i knæ og fingerne og kommer aldrig i rigtigt job igen kun på flekjob  hvis jeg i det nye år blever berette til det vel og mærke ellers skånjob på 15 timer om ugen pt.Jeg takke pænt nej til pension som min sagsbehandler den 27 juli sagde vi skulle søge og det så godt ud i af få den pga alle udtalersen fra sygehuse,lægerne,min kontaktperson og min sygeplejske.

Nej nej man får ikke 15000 efter skat i kh det må være som en anden skrev af hun er alenemoreller nået da jeg boede alene i 2007 der fik jeg ca 14500 + det hver 3 mdr for to børn så det lyder mere som en alenemor.

MEN JEG SYNTES DET DER ER DÅRLIGT I DK. DET ER AF SU SKAL VÆRE SÅ LAV DEN SKULLE HEDDE DET SAMMEN SOM KONTANTHJÆLPEN.FOR DEN ER LAV OG KENDER FLERE DER HAR MÅTTE DROPPE UDD PGA DEN ER SÅ LAV NÅR MAN ER FORSØGER OG SAMLEVEN.

Bare min meningen

Enig

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Siden jeg var 17 har jeg arbejdet, givet skat osv. Får mig en uddannelse og skal have en elevplads bagefter for at kunne fortsætte..men det er jo først til mølle princippet..DERFOR har jeg ikke kunne fortsætte min uddannelse, og blev efter cirka 2 år efter at have brugt min opsparing op efter alt den tid jeg havde brugt på job søgning, og kun i mellemtiden fået et midlertidig job på 2 måneder, nødsaget til at ryge på KH, for at kunne forsøge mig selv og stadigvæk give husleje. Og det var MEGET imod min vilje, for jeg vil gerne være selvstændig og tjene mine "egne" penge..

Så gør det mig egentlig så pisse hamrende sur at nogen folk skal have ondt i røven og komme med standard sætninger som "Du er jo bare en samfunds nasser" , eller om man ikke snart skulle komme igang med noget.

Det korte af det lange er, at ikke alle har valgt at komme på KH, og så gør det så skide ondt at folk ser ned på én eller tænke at man ikke er noget værd fordi man er på KH, eller tænke om KH modtager at de jo bare modtager gratis penge og sidder på sin flade r*v.

Hilsen én som endelig skal starte på en ny uddannelse, og dermed modtager "lovlige" penge igen

Igen må jeg lige minde om at dette indlæg ikke er myntet på alle på KH, men hende der er brugt som eksempel i artiklen og som føler sig fattig med et rådighedsbeløb på 5.000,-

Anmeld

29. november 2011

Sabina92

Anonym skriver:

Kan se at du ikke er så gammel og i dit tilfælde er det netop forfærdeligt at du ikke kan få det hele til at hænge sammen så du kan få din uddannelse. Nu ved jeg godt boligmarkedet ikke er det bedste, men kan I ikke evt. leje det ud og få noget billigere? Eller omlægge lånet? Det har jo aldrig været billigere at låne penge.Det er besværligt (at flytte) men hvis det er det der skal til for at jeres liv kan blive bedre og sjovere, så er det da det skal til.

Huset står i min mands navn, og vi har ligeså lige købt det.. Så det vil bare ingenmåder kunne lade sig gøre, min mand tjener godt.. Men han skal ikke bøde for jeg vil have en udd. Og for mig et det ikke livs nødvendigt at jeg får den lige nu, det vil ikke gøre mig mere lykkelig.. Hvis jeg bare kan finde et job er jeg tilfreds så jeg er fri for KH..

Anmeld

29. november 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
Gå efter bolden og ikke personen.

Det er OK at være uenig, men man behøver ikke at svine hinanden til personligt.

Fortsat god debat!

Anmeld

29. november 2011

Anonym

ikke trådstarter 

Det er desuden heller ikke luxus at leve på su ! Jeg bor godt nok sammen med min kæreste og han trækker det meste af læsset, men jeg får udbetalt lige omkring 8000. kr hver måned, hvoraf 3000 af dem er LÅN ! når man bor sammen med en kan man KUN FÅ alm. su. Man kan LÅNE mere su, men det skal jo betales tilbage igen. Igen tilskud til hverken institution eller bolig ! 

Anmeld

29. november 2011

stm2812

Moderator skriver:

Gå efter bolden og ikke personen.

Det er OK at være uenig, men man behøver ikke at svine hinanden til personligt.

Fortsat god debat!

Anmeld

29. november 2011

kirsti

Nu har jeg ikke læst hele tråden men kunne forestille mig et par fakta om kontanthjælp og satser kan bruges.

Som forsørger får du 13345kr FØR skat hverken mere eller mindre.

Ikke forsørger over 25 år 10044kr brutto

Under 25år udeboende 6274kr brutto

Under 25år hjemmeboende 3123kr brutto

Hvad det giver udbetalt vil jo afhænge af fradrag der er individuelt alt efter hvad man har af lån osv.

Når man er på kh er man forpligtet til at deltage i tilbud 37 timer om ugen så jeg synes det er meget forkert at sammenligne kh med en stilling på 30timer om ugen. Siger du nej til tilbud så lukkes kontanthjælpen.

Man kan søge boligstøtte og vil pga den relativt lave indkomst være berettiget til dette MEN alle kan jo søge boligstøtte. Og sådan er det jo med mange af de tillægsydelser man kan søge som f.eks enlig forsørger.

Alle kan i bund og grund også søge en enkeltydelse til dækning af uforudsete udgifter det skal man jo ikke være på kh for.

Jeg synes det er meget fejlagtigt at tro at man leve godt på kontanthjælp for det er bestemt ikke tilfældet. Jeg er socialrådgiver på kontanthjælps området og de sidder hårdt i det.

En anden ting er at de langt hen af vejen bliver åndet i nakken og konstant skal forklare sig. Herudover må man f.eks ikke på kh tage til udlandet og holde ferie. Dette går iær ud over indvandrere der gerne vil besøge deres familie men det kan de ikke for de må som alle andre kh modtagere ikke tage til udlandet.

Anmeld

29. november 2011

Sabina92

Henriette Skjoldborg skriver:

Nu er jeg selv på kh og været det siden okt 1997 da jeg ikke kunne få nået job efter min udd og jeg er mor til 3 dejlig børn nu og har 5 pysisk sygdomme,rygskabe og gigt i knæ og fingerne og kommer aldrig i rigtigt job igen kun på flekjob  hvis jeg i det nye år blever berette til det vel og mærke ellers skånjob på 15 timer om ugen pt.Jeg takke pænt nej til pension som min sagsbehandler den 27 juli sagde vi skulle søge og det så godt ud i af få den pga alle udtalersen fra sygehuse,lægerne,min kontaktperson og min sygeplejske.

Nej nej man får ikke 15000 efter skat i kh det må være som en anden skrev af hun er alenemoreller nået da jeg boede alene i 2007 der fik jeg ca 14500 + det hver 3 mdr for to børn så det lyder mere som en alenemor.

MEN JEG SYNTES DET DER ER DÅRLIGT I DK. DET ER AF SU SKAL VÆRE SÅ LAV DEN SKULLE HEDDE DET SAMMEN SOM KONTANTHJÆLPEN.FOR DEN ER LAV OG KENDER FLERE DER HAR MÅTTE DROPPE UDD PGA DEN ER SÅ LAV NÅR MAN ER FORSØGER OG SAMLEVEN.

Bare min meningen

Helt enig ang SU. Jeg syntes hvertfald når man har barn og bor med faren at den skal være højere, udover hvis man altså er gift ligesom reglerne siger når man er på KH og gift (:

Anmeld

29. november 2011

MinNoah

Tror det er en debat der vil vare evigt!

Jeg kan selv få lidt ondt i numsen (som en skriver) over at én person kan kalde sig fattig når hun har 5000 til mad og fornøjelser - når hun vel og mærke ikke laver noget... Hun burde være taknemmelig for de penge hun får!

Vi er 3 personer herhjemme og vi lever for 4000 kr pr mdr. til mad + benzin, og ja vi sparer, men vi får da udemærket mad hver dag, har råd til lidt legetøj, en biotur el. lignende indimellem, så fattig? Nej egentlig ikke...

Jeg er på su og får de der 5400 FØR skat om måneden, dvs. udbetalt omkring 4900, man får intet tilskud som forsørger når man bor med faren.

Min kæreste arbejder 37 timer om ugen, og får udbetalt omkring 14.000 kr! Det er jo nærmest det samme som en forsørger på KH  Jeg er faktisk målløs...

På et tidspunkt regnede jeg ud at hvis jeg blev alene med min søn, boede i lejelejlighed og var på su -så ville jeg få SÅ megte hjælp iform af boligstøtte, friplads, børnepenge, ekstra su osv. at det IKKE ville kunne betale sig for mig at blive færdig med uddannelsen - jeg ville altså MISTE penge på at arbejde 37 timer om ugen som sygeplejerske, fordi jeg derfor ville miste en masse boligstøtte, friplads mm.

Der ER altså et eller andet galt her i DK....

Nå det jeg vil sige er at man IKKE ER FATTIG når man har 5000  kr til sig selv og sin søn efter alt er betalt,,, man er ikke i nærheden af at være fattig! Og jeg kan sgu godt forstå vedkommende har valgt at være anonym..... Må være flovt at brokke sig over at få penge for ikke at lave noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.