Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Anonym trådstarter

Nej øøøøh...

Prøv lige at slappe af... Hvis du læser debatten igennem, så kan du se at debatten har taget en HEL anden drejning og det er som nok DET jeg svarer på ikke

Så så - du citerede altså mit indlæg! :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Christine

Anonym skriver:

samfundet siger man er fattig hvis man har under 5000 kr at leve for om månden. 

Jeg ved ikke om det er blevet opklaret, men jeg tror der menes 5000 ialt og ikke efter nødvendige udgifter er betalt. Så ville det jo være 5000 til sjov og ballade og så er man da ikke fattig

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Carina:-) skriver:

Men det har jeg-

Og vi arbejdede begge,havde børnene hjemme fordi jeg arbejdede aften.

Og vores børn gik til fritidsint. fik gaver og det de havde brug for.

Måske du skal se på dine prioteringer?

prioteringer??? jeg har sgu ikk 5000 om månden - jeg har 700 kr.  

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

HUSK LIGE KAMMERTONEEEEEEN!!:-D

Anmeld

29. november 2011

Muhmi

Anonym skriver:

Så så - du citerede altså mit indlæg! :-D

Hvornår? Det kan jeg ikke se nogle steder?

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hvornår? Det kan jeg ikke se nogle steder?

Ja ok citerede og citerede;-) Men du besvarede mit indlæg (jeg er TS) og det tog jeg som at du henviste til at jeg var dømmende... Sorry:-)

Anmeld

29. november 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

NÅ!?

Det var da sjovt... Hvorfor skal jeg så betale skat af min skat!? Haha!

Nå, men de andre spørgsmål jeg stillede... Vil du svare på dem eller er der ikke noget at komme efter dér?

Prøv nu at læse hvad jeg skriver....

1) Du tjener ingen penge vel?

Du får-Korrekt?

Ergo så den skat du betaler er ikke af penge der kommer udefra kommunekassen korrekt?

Hvis du arbejder så får du penge af en arbejdsgiver .feks mig

Jeg har skabt vækst,og økonomi som kommer dig til gode som igen via dine skatte kkr kommer samfundet -f,esk khmodtagere til gode .

Deter altså penge i vækst,og ikke penge der kommer fra andres skatte kr.

Fordi du har haft fritidsjob osv er det overhovedet ikke nok til at dække det du koster.

Bare i sygepleje,skole /inst til dine børn osv så er der forlængst underskud bare i det du har betalt i skat i 12 år.

Nu er du ren underskud-For lige at sætte det på spidsen

Og nej ingen job er mere eller mindre værdige-Selve værdien i at klare sig selv er jo højere end hvor meget man tjener/yder.

Mere jeg mangler at svare på?Så siger du bare til

Anmeld

29. november 2011

Muhmi

Anonym skriver:

Ja ok citerede og citerede;-) Men du besvarede mit indlæg (jeg er TS) og det tog jeg som at du henviste til at jeg var dømmende... Sorry:-)

Nopes...

Den var som sådan til alle

Og ja... Nu hvor jeg sidder og læser det der svar jeg gav dig igennem, så var det bestemt ikke ment ligeså hårdt som det kunne forståes...

Anmeld

29. november 2011

Na-Wi

Carina:-) skriver:

Ved du hvad-

Tal pænt!

Deter ren diskution,og desuden så er din "løn" jo altså skatte kr. og ikke noget der kommer samfundet til gode.

Jeg bliver stik tosset over det du skriver for du ved tydeligvis ikke en dyt om kh!!

Jeg arbejder som sagt 37 timer om ugen, og jo jeg vil påstå at at det kommer samfundet til gode.. Jeg arbejder på et ældrecenter hver dag fra kl 7-15 (ergo samfundet får noget for pengene) så jeg arbejder lige så meget som du gør, men alligevel mener du ikke at jeg burde have ret til en krone .. Tror du seriøst at kh modtagere bare sidder på deres flade og skovler penge ind ? her har du svaret NEJ ..

Jeg betaler faktisk også skat af min kontanthjælp, så hvad er det du har så ondt i numsen over ?

Jeg arbejder fuldtid, betaler skat og sidder ikke bare og venter derhjemme på min næste kh..

Anmeld

29. november 2011

Drømme

stm2812 skriver:

hehe det er heller ikke til at vide når det ikke lige er det man skal så gider man ikke sætte sig så meget ind i det..

Ville godt tro at det ikke er helt nemt at have et fast job sådan et sted som Bornholm. Det er jo meget sæsonpræget. Så har vi det da noget nemmere her ovre på fastlandet.

Ville også utrolig gerne have været dyrepasser. er dog aldrig kommet igang med uddannelsen, da ALLE bare har sagt at det nærmest er umuligt at finde praktiksted.

Men håber virkelig for dig/jer at du kan finde noget andet du så brænder for og I kan blive hvor I er

- Der er 400-600 elever der bliver færdige med grundforløbet i DK hvert år (godt nok incl landmandsudd.), og kun 10-20 elevpladser inden for zoo pr. år.

HVIS man kommer igennem uddannelsen med elevplads, så skulle problemet med at finde et job være mindst lige så stort :/

Så der er virkelig et nåleøje at komme igennem..

Men tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.