MinNoah skriver:
Tror det er en debat der vil vare evigt!
Jeg kan selv få lidt ondt i numsen (som en skriver
) over at én person kan kalde sig fattig når hun har 5000 til mad og fornøjelser - når hun vel og mærke ikke laver noget... Hun burde være taknemmelig for de penge hun får!
Vi er 3 personer herhjemme og vi lever for 4000 kr pr mdr. til mad + benzin, og ja vi sparer, men vi får da udemærket mad hver dag, har råd til lidt legetøj, en biotur el. lignende indimellem, så fattig? Nej egentlig ikke...
Jeg er på su og får de der 5400 FØR skat om måneden, dvs. udbetalt omkring 4900, man får intet tilskud som forsørger når man bor med faren.
Min kæreste arbejder 37 timer om ugen, og får udbetalt omkring 14.000 kr! Det er jo nærmest det samme som en forsørger på KH
Jeg er faktisk målløs...
På et tidspunkt regnede jeg ud at hvis jeg blev alene med min søn, boede i lejelejlighed og var på su -så ville jeg få SÅ megte hjælp iform af boligstøtte, friplads, børnepenge, ekstra su osv. at det IKKE ville kunne betale sig for mig at blive færdig med uddannelsen - jeg ville altså MISTE penge på at arbejde 37 timer om ugen som sygeplejerske, fordi jeg derfor ville miste en masse boligstøtte, friplads mm.
Der ER altså et eller andet galt her i DK....
Nå det jeg vil sige er at man IKKE ER FATTIG når man har 5000 kr til sig selv og sin søn efter alt er betalt,,, man er ikke i nærheden af at være fattig! Og jeg kan sgu godt forstå vedkommende har valgt at være anonym..... Må være flovt at brokke sig over at få penge for ikke at lave noget.