Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

Godt skrevet, jeg er helt enig!

Vi er 2 der ufrivilligt er på KH, vi har et rådighedsbeløb på under 7000 når alt er betalt og det er til trods for tilskud osv. og vi har 2 små børn også, så det er fandme ikke meget at gøre godt med.

Jeg havde mere da jeg var enlig og på SU, men med en sygemelding på ubestemt tid, en samboende og en bebs mere, så er SU'en jo desværre erstattet af KH, til trods for at jeg betalte til både Fagforening og A-kasse mens jeg studerede 

Hvordan kan du mene et rådighedsbeløb på 7000 når alt er betalt er lidt???

Prøv at se dig omkring.

Derer rigtig mange i arbejde der har mindre.

Og endelig så skal der vil forhåbentligt være bare lidt forskel,hvordan skal der ellers være nogen som helst grund til at arbejde?

7000???

Vi havde 5000 til 5 pers og en hund selv om vi begge arbejdede fudltid,og på forskudt tid så vi sparede børnepasningen væk.

Det handler om at man prioterer korrekt,og om man kan se det logiske I at det vel ikke skal være en guldgrube at være på kh...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Anonym skriver:

samfundet siger man er fattig hvis man har under 5000 kr at leve for om månden. 

Men hvad har du af udgifter?

For med et beløb der siger 13000 før skat er man ikke fattig.

Og har du sat dig i gæld der gør du har 5000 til bage er jo dit eget prob. og ikke samfundet-

Desuden er det ½ af DK fattige hvis man skal gå efter 5000 som grænse.

Troede naivt at så længe man får mad,har tag over hovedet og kan komme til lægen når man er syg+ få penge selv om man ikek arbejder at så var man rigtig heldig i forhold til mange andre lande...

Anmeld

29. november 2011

Anonym skriver:

det kan være du finder ud af det, hvis du selv kommer i situationen! ikke at jeg håber det for dig, men lad være at udtale dig når du selv har mere end 5000 kr om månden at leve for... 

du har nok ik prøvet at være så langt nede. 

Men det har jeg-

Og vi arbejdede begge,havde børnene hjemme fordi jeg arbejdede aften.

Og vores børn gik til fritidsint. fik gaver og det de havde brug for.

Måske du skal se på dine prioteringer?

Anmeld

29. november 2011

stm2812

Drømme skriver:

Jeg bor jo på Bornholm, og her er det virkelig noget med at kende nogen, der kender nogen, der tilfældigvis liiiige har et job ledigt som kunne passe til én Og jeg har bare endnu ikke det helt store netværk herovre.

Samtidig så de jobs, der er opslået, kræver 9/10 dele uddannelse inden for faget, og det har jeg jo ikke lige.

Har ikke engang set rengøringsjobs herovre, der ikke kræver en eller anden form for uddannelse :/ Men nu har jeg da fået en smule kontakter i min praktik / aktivering, og jeg håber det giver mig muligheder af en eller anden art...

Halvdelen af øen lukker også ned om vinteren, så det er virkelig svært :/

ja okay, det gør det da bestemt ikke nemmere.. Øv altså.. :/ Håber virkelig for dig at det vil lykkes så du kan få færdiggjort din uddannelse og komme i gang med det du virkelig gerne vil

Utroligt at selv rengøringsjobs kræver uddannelse. Man burde kunne nøjes med en masse informationer omkring kemikalier, arbejdsstillinger osv, uden det helt store besvær. Men der er nok mere i det end som så.

Anmeld

29. november 2011

Kofoed.

Henriette Skjoldborg skriver:

ja det så jeg så lige eller gætte mig også til det.

Ja der ville jeg så få meget meget mere som alenemor med 3 børn ind hende. Bare den mindste,s far ville jeg få 3359 i børnbidrag pga hans løn. Det hved jeg for den mdr vi ikke boede sammen jeg fik papir fra stvf men fik  aldrig pengen  da vi jo efter kun 19 dage endelig flytte sammen igen eller jeg og børne hjem igen også 1193x 2 børn mere også en boligstøtte på 3219 også kh.Pyha det er tæt på 22000 kr efter skat osv.ja også over 10000 kr hver 3 mdr-

Men nej tak for i mine øjne er penge ikke alt min kærlighed til Steen og det vi har sammen er større ind af får alle de penge og et sted giver det jo også godt det sammen for var vi ikke sammen var jeg jo så ikke en del af hans løn f.eks.

Henriette 

Har det på samme måde. Det se jeg vil leve super IMENS jeg studere, hvis jeg forlader peter, men vil aldrig gøre det, på grundlag af lidt flere penge.

Men 22000, det lyder da ikke helt tosset og du skal "kun" i 30 timers aktivering for dem Ej må heller stoppe ellers bliver jeg bombet med "samfunds nasser" osv ...

Anmeld

29. november 2011

Drømme

stm2812 skriver:

ja okay, det gør det da bestemt ikke nemmere.. Øv altså.. :/ Håber virkelig for dig at det vil lykkes så du kan få færdiggjort din uddannelse og komme i gang med det du virkelig gerne vil

Utroligt at selv rengøringsjobs kræver uddannelse. Man burde kunne nøjes med en masse informationer omkring kemikalier, arbejdsstillinger osv, uden det helt store besvær. Men der er nok mere i det end som så.

Jeg skal måske også passe på med hvad jeg siger - jeg ved ikke om det var uddannelse eller et kursus, men det var i hvert fald et krav for at søge jobbet.

Jeg ville være lykkelig for at kunne være dyrepasser, men chancen for at finde først lærerplads og senere job er så lille, at jeg simpelthen ikke tør. Det skal dumpe ned i hovedet på mig.. Jeg er simpelthen nødt til at finde noget mere stabilt når vi skal have barn, og det er så det jeg går med i tankerne nu..

Men jeg er nu ikke en af dem der har det værst - der er andre der har det endnu værre.. Men jeg håber virkelig det lykkes at finde et job til sommer.

Og lykkes det ikke, flytter vi fra denne skønne ø :/

Anmeld

29. november 2011

Anonym skriver:

Kan ikke forstå hvad folk tuder over?

Jeg blev gravid to mdr. før jeg mistede mit job, blev jo nød til at have nogle penge og derfor er jeg på bistand, siden da har jeg ikke kunnet finde noget arbejde fordi jeg var gravid og fordi de ikke søger social og sundhedshjælpere nogle steder mere... De vil have assistenter! Ville så søge ind på skolen igen nu her, men kunne ikke klare mig for mindre end voksenelev løn og det har jeg ikke nok erfaring til... Eftersom jeg kan samle erfaring til mig ved at komme i praktik mens jeg er på bistand er det det jeg gør! Jeg kan IKKE få et arbejde med min ellers dejlige uddannelse... Jeg SKAL studere videre for at få et job jeg kan bruge til noget... JA jeg får 10.249,- udbetalt hver måned, men hvis jeg ikke kan få et praktiksted når jeg kommer tilbage, så skal jeg i aktivering på noget der hedder BOMI og der er det altså normalt udviklingshæmmede der arbejder.... Jeg synes bestemt at det er fair at hvis man skal være "dum i arbejde" så skal man sku også have noget for det.... Jeg har et barn, et hus og snart en mand på su... Det er MIG der kommer til at trække læsset med min bistand....

Desuden... Jeg har betalt skat af alle de jobs jeg har haft og betaler stadig skat af bistanden... Jeg har betalt og betaler stadig til min egen "opsparing" hvis/når jeg er arbejdsløs!

For lige at sætte tingene på spidsen-Så ja du betaler skat.

Men deter jo skat af penge som du har fået og ikke tjent.

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Der er ikke altid et job, for det er ikke alle der bare kan arbejde. Dem jeg kender som er på kontanthjælp, hver og en, har en grund til det og gør det ikke bare for sjov. Det er bestemt ikke sjovt for dem, ikke er være i stand til at arbejde og forsørge sig selv. Og de har på ingen måde 15000,- om måneden, nærmere 4700,- Det er kun enlige mødre der for så de kan klare sig. Alle andre lever for ingen ting, og får det værre og værre psyksisk. Bliver trampet på, overvåget og ydmyget af kommunen. Det er bestemt ikke sjovt for de mennsker. Dem jeg omtaler kan ikke arbejde pga. Handicap efter trafik uheld, psykisk sygdom osv. og synes bestemt ikke det er rimligt at hænge kontanthjælpsmodtagere ud som hyklere, for det er bestemt ingen dans på roser for de fleste.

Det er jeg fuldt ud klar over, og derfor skriver jeg "Selvfølgelig ikke alle". For der er selvsagt nogen som ikke kan passe et job. Og dem er og skal der jo også være plads til, men der er jo også dem som vælger at være på KH (tro mig - de findes!)

Anmeld

29. november 2011

stm2812

Drømme skriver:

Jeg skal måske også passe på med hvad jeg siger - jeg ved ikke om det var uddannelse eller et kursus, men det var i hvert fald et krav for at søge jobbet.

Jeg ville være lykkelig for at kunne være dyrepasser, men chancen for at finde først lærerplads og senere job er så lille, at jeg simpelthen ikke tør. Det skal dumpe ned i hovedet på mig.. Jeg er simpelthen nødt til at finde noget mere stabilt når vi skal have barn, og det er så det jeg går med i tankerne nu..

Men jeg er nu ikke en af dem der har det værst - der er andre der har det endnu værre.. Men jeg håber virkelig det lykkes at finde et job til sommer.

Og lykkes det ikke, flytter vi fra denne skønne ø :/

hehe det er heller ikke til at vide når det ikke lige er det man skal så gider man ikke sætte sig så meget ind i det..

Ville godt tro at det ikke er helt nemt at have et fast job sådan et sted som Bornholm. Det er jo meget sæsonpræget. Så har vi det da noget nemmere her ovre på fastlandet.

Ville også utrolig gerne have været dyrepasser. er dog aldrig kommet igang med uddannelsen, da ALLE bare har sagt at det nærmest er umuligt at finde praktiksted.

Men håber virkelig for dig/jer at du kan finde noget andet du så brænder for og I kan blive hvor I er

Anmeld

29. november 2011

kirsti

Carina:-) skriver:

Sølle?

Du har omkring 8000 efter skat.

Du får vel også boligsikring?

Du stiger til 13.000 et eller andet når du har født.

Det kan jeg overhovedet ikke se er sølle ,når man tager i betragtning at du ikke arbejder og dermed overhovedet ikke yder til samfundet.

Jeg har intet imod KH som sådan,men jeg gider simpelthen ikke høre på at folk mener at det er sølle,osv -Hvad med en smule taknemmlighed for at man bor i et land hvor man kan få selv om man ikke yder?

Hvad med dem der arbejder ,og har mindre udbetalt?-

Kan altså godt forstå nogen føler sig til grin her i DK.

Vil bare lige korrigere de 13345 man får somforsørger er før skat altså ca 10000 udbetalt afhængig af fradrag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.