Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

sommerbarn<3 skriver:

Der er ikke altid et job, for det er ikke alle der bare kan arbejde. Dem jeg kender som er på kontanthjælp, hver og en, har en grund til det og gør det ikke bare for sjov. Det er bestemt ikke sjovt for dem, ikke er være i stand til at arbejde og forsørge sig selv. Og de har på ingen måde 15000,- om måneden, nærmere 4700,- Det er kun enlige mødre der for så de kan klare sig. Alle andre lever for ingen ting, og får det værre og værre psyksisk. Bliver trampet på, overvåget og ydmyget af kommunen. Det er bestemt ikke sjovt for de mennsker. Dem jeg omtaler kan ikke arbejde pga. Handicap efter trafik uheld, psykisk sygdom osv. og synes bestemt ikke det er rimligt at hænge kontanthjælpsmodtagere ud som hyklere, for det er bestemt ingen dans på roser for de fleste.

du får lige en lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Muhmi

Altså jeg har det sådan lidt... Prøv lige at passe din egen tallerken ikke? Ja der er nogle der får mere end andre, det kan vi altså ikke lave om på og det synes jeg heller ikke man skal, der skal sku være lidt forskel på folk... Janteloven er vist lidt for udbredt herinde

Vi kan jo ikke gå og bruge vores tid på at være misundelige på folk der har mere end os andre... Så kunne vi jo ikke lave andet

Anmeld

29. november 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anonym skriver:

Dejligt med lidt facts:-)Man kan ikke få boligsikring, hvis man ejer sin bolig. Og så synes jeg altså det er svært at få medlidenhed med dem der på KH over at de ikke kan tage på ferie?!! Det synes jeg er prisen for at modtage penge fra det offentlige - man skal jo stå til rådighed.Mht. indvandrere så synes jeg der skal ses på om de overhovedet er berettiget til KH - men det er en hel anden debat som jeg ikke synes skal startes her.

Nøj... jeg synes du dømmer hårdt..

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

Muhmi skriver:

Altså jeg har det sådan lidt... Prøv lige at passe din egen tallerken ikke? Ja der er nogle der får mere end andre, det kan vi altså ikke lave om på og det synes jeg heller ikke man skal, der skal sku være lidt forskel på folk... Janteloven er vist lidt for udbredt herinde

Vi kan jo ikke gå og bruge vores tid på at være misundelige på folk der har mere end os andre... Så kunne vi jo ikke lave andet

nemlig selv folk der har arbejde og samme stilling som f.eks to som har en kontor stilling for ikke altid det samme udbetalt hende jeg arbejde sammen med i 97 fik da 5000 mere ind mig om mdr og vi lave det samme hmm.

Henriette

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

http://www.b.dk/politiko/k-hun-spytter-skatteyderne-i-ansigtet15.800 er hvad jeg har udbetalt hver måned, og jeg går på arbejde hver dag. Godt nok på nedsat tid, men alligevel. Og synes slet ikke, kvinden i eksemplet kan betegnes som værende fattig, nærmere en klynker, der skulle skamme sig - og måske overveje at finde en billigere bolig i provinsen og kvitte smøgerne.Sober tone ladies!

Hvor meget er det dem med KH vil få hvis de fjerner loftet? Har de sagt hvornår de vil gøre det?

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Henriette Skjoldborg skriver:

du får lige en lille

Anmeld

29. november 2011

Anonym

sommerbarn<3 skriver:

Der er ikke altid et job, for det er ikke alle der bare kan arbejde. Dem jeg kender som er på kontanthjælp, hver og en, har en grund til det og gør det ikke bare for sjov. Det er bestemt ikke sjovt for dem, ikke er være i stand til at arbejde og forsørge sig selv. Og de har på ingen måde 15000,- om måneden, nærmere 4700,- Det er kun enlige mødre der for så de kan klare sig. Alle andre lever for ingen ting, og får det værre og værre psyksisk. Bliver trampet på, overvåget og ydmyget af kommunen. Det er bestemt ikke sjovt for de mennsker. Dem jeg omtaler kan ikke arbejde pga. Handicap efter trafik uheld, psykisk sygdom osv. og synes bestemt ikke det er rimligt at hænge kontanthjælpsmodtagere ud som hyklere, for det er bestemt ingen dans på roser for de fleste.

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

Nøj... jeg synes du dømmer hårdt..

kan kun give dig ret men hved du hvad det er i sidste ende børne det går ud over af os på kh med børne ikke kan rejse og et andet sted man må skam godt tag på ferie men må bare ikke modtag kontanthjælp de dage man er væk hvis man rejser til udlande i f.eks en uge.Men man må godt tag på camping tur i en uge til jylland,sjælland eller ligne.

Man må jo så gør op med sig selv om man har råd osv til en uge i udland med børne eller alene sammen hvis det er man vil. Man skal bare husk af ringe til kommunen og give besked elleras kan det sikkert give bagslag.

Henriette som blever 35 år i dage

Anmeld

29. november 2011

kirsti

Anonym skriver:

Dejligt med lidt facts:-)Man kan ikke få boligsikring, hvis man ejer sin bolig. Og så synes jeg altså det er svært at få medlidenhed med dem der på KH over at de ikke kan tage på ferie?!! Det synes jeg er prisen for at modtage penge fra det offentlige - man skal jo stå til rådighed.Mht. indvandrere så synes jeg der skal ses på om de overhovedet er berettiget til KH - men det er en hel anden debat som jeg ikke synes skal startes her.

ang indvandrere så får de ikke kontanthjælp men starthjælp der er på 6500 som højeste mulighed vel at mærke før skat (:

Når man kan købe hus så er det vel heller ikke fair at staten skal betale boligsikring, man køber vel kun hus hvis man vurdere man har økonomi til det og langt hen af vejen er det jo en investering (:

Anmeld

29. november 2011

kirsti

babyboy2012 skriver:

vil så lige tilføje at det IKKE er alle der kan søge boligstøtte ! man skal leje, og man skal have min 1 værelse og eget bad og toilet ! 

ja det er jeg klar over med alle henviser jeg til at det ikke er afhængigt af om du modtager kontanthjælp eller er selvforsørgende gennem su eller løn. Men jeg kan godt se det var lidt forkert formuleret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.