Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Altså jeg har det sådan lidt... Prøv lige at passe din egen tallerken ikke? Ja der er nogle der får mere end andre, det kan vi altså ikke lave om på og det synes jeg heller ikke man skal, der skal sku være lidt forskel på folk... Janteloven er vist lidt for udbredt herinde

Vi kan jo ikke gå og bruge vores tid på at være misundelige på folk der har mere end os andre... Så kunne vi jo ikke lave andet

Øøhhh.... Forstår ikke helt hvad du mener? Nu er det jo også mine skattekroner det handler om. Og det, indlægget handler om, er en KH modtager der har et rådighedsbeløb på 5.000,-, hvilket hun ikke synes er nok. IKKE alle KH modtagere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Carina:-)

kirsti skriver:

Vil bare lige korrigere de 13345 man får somforsørger er før skat altså ca 10000 udbetalt afhængig af fradrag 

Ja self ,men det er jo heller ikke sølle når man stiller det op i mod at man rent faktisk ikke arbejder

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

sommerbarn<3 skriver:

Nøj... jeg synes du dømmer hårdt..

Nej du misforstår mig tror jeg, jeg mener at indvandrere skal have ret til en eller anden fom for ydelse, men ikke at det nødvendigvis skal være KH. Som sagt - det er en helt anden debat:-)

Anmeld

29. november 2011

Na-Wi

Carina:-) skriver:

Sølle?

Du har omkring 8000 efter skat.

Du får vel også boligsikring?

Du stiger til 13.000 et eller andet når du har født.

Det kan jeg overhovedet ikke se er sølle ,når man tager i betragtning at du ikke arbejder og dermed overhovedet ikke yder til samfundet.

Jeg har intet imod KH som sådan,men jeg gider simpelthen ikke høre på at folk mener at det er sølle,osv -Hvad med en smule taknemmlighed for at man bor i et land hvor man kan få selv om man ikke yder?

Hvad med dem der arbejder ,og har mindre udbetalt?-

Kan altså godt forstå nogen føler sig til grin her i DK.

Hvad f*nden er det for noget fis at skrive ??

Jeg er på kh og jeg ARBEJDER faktisk 37 timer om ugen fordi at det SKAL man når man er på kh .. Så få lige styr på dine ting inden du kommer med sådan en lav udtagelse !!

Skam dig !!

Anmeld

29. november 2011

Anonym

For lige at sætte tingene på spidsen-Så ja du betaler skat.

Men deter jo skat af penge som du har fået og ikke tjent.

Så hvis jeg skal være i aktivering, så mener du ikke at jeg tjener mine penge?? Ej altså, undskyld men det kan da ikke være rigtigt at det skal være et job som it-medarbejder eller pædagog, før at jeg har ret til at få bistand eller før du og andre ser det som værdigt!

Og som sagt... Jeg HAR arbejdet, faktisk siden jeg var 15 og det vil sige i over 12 år... Så når jeg får lidt tilbage for de skattepenge jeg har betalt igennem de tolv år, så synes jeg bestemt ikke folk skal sidde og sige at jeg ikke har gjort mit for at få "lov" til at være arbejdsløs når jeg ikke kan finde et arbejde inden for mit fag!

Ja for søren hvor er det urimeligt at jeg skal betale DOBBELTskat! Først når jeg betaler skat af min alm. løn og så igen når jeg beder om hjælp... Puha, for søren, DET kan jeg da godt forstå folk får ondt i røven over...

Anmeld

29. november 2011

Naannaa87 skriver:

Hvad f*nden er det for noget fis at skrive ??

Jeg er på kh og jeg ARBEJDER faktisk 37 timer om ugen fordi at det SKAL man når man er på kh .. Så få lige styr på dine ting inden du kommer med sådan en lav udtagelse !!

Skam dig !!

Ved du hvad-

Tal pænt!

Deter ren diskution,og desuden så er din "løn" jo altså skatte kr. og ikke noget der kommer samfundet til gode.

Anmeld

29. november 2011

Anonym skriver:

Så hvis jeg skal være i aktivering, så mener du ikke at jeg tjener mine penge?? Ej altså, undskyld men det kan da ikke være rigtigt at det skal være et job som it-medarbejder eller pædagog, før at jeg har ret til at få bistand eller før du og andre ser det som værdigt!

Og som sagt... Jeg HAR arbejdet, faktisk siden jeg var 15 og det vil sige i over 12 år... Så når jeg får lidt tilbage for de skattepenge jeg har betalt igennem de tolv år, så synes jeg bestemt ikke folk skal sidde og sige at jeg ikke har gjort mit for at få "lov" til at være arbejdsløs når jeg ikke kan finde et arbejde inden for mit fag!

Ja for søren hvor er det urimeligt at jeg skal betale DOBBELTskat! Først når jeg betaler skat af min alm. løn og så igen når jeg beder om hjælp... Puha, for søren, DET kan jeg da godt forstå folk får ondt i røven over...

Din indtjening er jo skattekr.

Og ikke noget der kommer samfundet til gode.

Du betaler skat af skattekr.

Andre betaler skat af penge der kommer udefra.

Anmeld

29. november 2011

Muhmi

Anonym skriver:

Øøhhh.... Forstår ikke helt hvad du mener? Nu er det jo også mine skattekroner det handler om. Og det, indlægget handler om, er en KH modtager der har et rådighedsbeløb på 5.000,-, hvilket hun ikke synes er nok. IKKE alle KH modtagere!

Nej øøøøh...

Prøv lige at slappe af... Hvis du læser debatten igennem, så kan du se at debatten har taget en HEL anden drejning og det er som nok DET jeg svarer på ikke

Anmeld

29. november 2011

Derer godt nok mnage der svarer anonymt...Er det så "farligt" et emne?

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Din indtjening er jo skattekr.

Og ikke noget der kommer samfundet til gode.

Du betaler skat af skattekr.

Andre betaler skat af penge der kommer udefra.

NÅ!?

Det var da sjovt... Hvorfor skal jeg så betale skat af min skat!? Haha!

Nå, men de andre spørgsmål jeg stillede... Vil du svare på dem eller er der ikke noget at komme efter dér?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.