Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

jeg blev sgu bare gal da hende den anden skrev at hun betaler for at vi kan få kontanthjælp, det betaler vi andre sgu også til når vi er så heldige ikke at være på kontanthjælp... 

RO PÅ.

alle betale skat også dem der er på kh betaler også skat,atp,kirke osv.

udover det er vi er 6 mennesker her og har ca 6500 pr mdr og det går da fint nok.Udover det kan jeg heller ikke fåstå man falder og falder i børnefamilieydelsen jo ældre børne blever da de blever dyr og dyr af give mad og tøj osv.

Men her hjemme hved de to stor bare vi ikke kan købe det og det og fra 1 dec går min mand øvøv 10000 kr ned i løn før skat så vi kan nok slet ikke blev i vores hus nu.Men jeg har det bare sådan heller vi har hinanden og har det godt sammen og får mad og tøj på hver enste dag så er jeg ligeglad med hus bil osv.Børne hved også godt de ikke bare kan får dyrt tøj og sker det er det 1 gang hver 5 år måske.

Men jeg betaler skam også skat til alle jer andre i dk sådan er liv jo.

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Anonym

Vildt at hun får så høj en sats. Jeg troede max.satsen var 1300 Brutto på KH, ca. 9.700-10.000 Netto alt efter fradrag.

Synes tilgengæld det er helt okay, at man får 13000 Brutto, da meningen netop er, at folk ikke skal flytte fra hus og hjem pga. ledighed. Det ville koste samfundet mange penge, og ikke mindst ville det koste personligt for mange mennesker!

Jeg synes dog, at nogle menneskers lønninger er meget lave, og jeg synes at studerende med børn skulle have lidt højere SU, også selvom man ikke er enlig. Det ER dyrt at have børn.

Men overordnet set, synes jeg altså at systemet fungerer meget godt mht. ydelser!

Anmeld

29. november 2011

Sabina92

Anonym skriver:

Men hvad med job efter skole? Har du overvejet at flytte til en billigere bolig? Jeg har ingen erfaring med at have barn og være under uddannelse, men synes da tit jeg læser tråde herinde om at det sagtens kan lade sig gøre med diverse tilskud?

Jeg vil ikke have et job ved siden af, der vil jeg bruge tiden på min familie, "huslejen" kan ikke laves om da vi bor i hus.. (: Så jeg må ud og søge jobs

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Ikke trådstarter ! 

Jeg synes hende i eksemplet skulle skamme sig hvis hun synes at hun er fattig !!! 

Min mand har et skide godt job og arbejder 37 timer om ugen og får ca. 17000 udbetalt hver måned ! hvilket vil sige at han hver måned betaler omkring 12000 kr til skattefar !! og andre offentlige kasser ! vi mangler da ikke noget da jeg efter alt betalt har 8000 på min konto om måneden, og så det der er tilbage på mandens, så vi føler os ikke fattige, men jeg synes ærligt talt at det er lidt lavt at kalde sig fattig på hendes grundlag ! 

så kan i kalde mig barnlig og jeg ved ikke hvad, men når man betaler sin skat så burde man sgu også have mere mellem hænderne end dem der bare suger os andre hver måned ! 

Anmeld

29. november 2011

Sabina92

Anonym skriver:

ej hvor ærgerligt ... du kan jo prøve at søge revalidering , men er noget svært at få

Ja /; men jeg må lave en spare op så der er råd for mit vedkommen.. min man skal bare ikke betale for jeg får min udd.

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Vildt at hun får så høj en sats. Jeg troede max.satsen var 1300 Brutto på KH, ca. 9.700-10.000 Netto alt efter fradrag.

Synes tilgengæld det er helt okay, at man får 13000 Brutto, da meningen netop er, at folk ikke skal flytte fra hus og hjem pga. ledighed. Det ville koste samfundet mange penge, og ikke mindst ville det koste personligt for mange mennesker!

Jeg synes dog, at nogle menneskers lønninger er meget lave, og jeg synes at studerende med børn skulle have lidt højere SU, også selvom man ikke er enlig. Det ER dyrt at have børn.

Men overordnet set, synes jeg altså at systemet fungerer meget godt mht. ydelser!

nemlig den er på 13345 kr før skat i kh som forsøger så hun kaan ikke få 15000 meget underligtl.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

os som er på kontanthjælp har engang haft et arbejde - LIGESOM DIG, og vi har betalt skat LIGE SOM DIG. og lur mig om vi ikke også får et job igen og så betaler vi også SKAT:... 

gad vide hvordan du selv vil ha det, hvis du kom i situationen  , og jeg sad og sagde : Ja det er jo mig som betaler for at du kan leve... 

skam dig! tænk at ha så ondt i røven altså.. føj!! 

Siden jeg var 17 har jeg arbejdet, givet skat osv. Får mig en uddannelse og skal have en elevplads bagefter for at kunne fortsætte..men det er jo først til mølle princippet..DERFOR har jeg ikke kunne fortsætte min uddannelse, og blev efter cirka 2 år efter at have brugt min opsparing op efter alt den tid jeg havde brugt på job søgning, og kun i mellemtiden fået et midlertidig job på 2 måneder, nødsaget til at ryge på KH, for at kunne forsøge mig selv og stadigvæk give husleje. Og det var MEGET imod min vilje, for jeg vil gerne være selvstændig og tjene mine "egne" penge..

Så gør det mig egentlig så pisse hamrende sur at nogen folk skal have ondt i røven og komme med standard sætninger som "Du er jo bare en samfunds nasser" , eller om man ikke snart skulle komme igang med noget.

Det korte af det lange er, at ikke alle har valgt at komme på KH, og så gør det så skide ondt at folk ser ned på én eller tænke at man ikke er noget værd fordi man er på KH, eller tænke om KH modtager at de jo bare modtager gratis penge og sidder på sin flade r*v.

Hilsen én som endelig skal starte på en ny uddannelse, og dermed modtager "lovlige" penge igen

Anmeld

29. november 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Det er inkl boligstøtte og BFY

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Sabina92 skriver:

Jeg vil ikke have et job ved siden af, der vil jeg bruge tiden på min familie, "huslejen" kan ikke laves om da vi bor i hus.. (: Så jeg må ud og søge jobs

Kan se at du ikke er så gammel og i dit tilfælde er det netop forfærdeligt at du ikke kan få det hele til at hænge sammen så du kan få din uddannelse. Nu ved jeg godt boligmarkedet ikke er det bedste, men kan I ikke evt. leje det ud og få noget billigere? Eller omlægge lånet? Det har jo aldrig været billigere at låne penge.Det er besværligt (at flytte) men hvis det er det der skal til for at jeres liv kan blive bedre og sjovere, så er det da det skal til.

Anmeld

29. november 2011

Kofoed.

Henriette Skjoldborg skriver:

nemlig den er på 13345 kr før skat i kh som forsøger så hun kaan ikke få 15000 meget underligtl.

Det er inkl boligstøtte og BFY

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.