Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Anonym

Sabina92 skriver:

Jeg hader at jeg måtte komme på KH, men havde intet valg det var umuligt at finde noget job når man er gravid og hun er jeg endelig kommet ind på min udd. men må hoppe fra fordi jeg kun får skide 5460kr. jeg kan ingengang betale vores husleje med det beløb så ingen udd. til mig lige pt !! /; øv altså så nu ved jeg slet ikke hvad der skal ske.

ej hvor ærgerligt ... du kan jo prøve at søge revalidering , men er noget svært at få

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

Nej hør nu! Det, det handler om, er hvorvidt man har ret til at klage når man er på KH og har 5.000 til sig selv hver måned!

ja men det er de færreste der har det" - 

Anmeld

29. november 2011

H+S Skjolgborg.

Nu er jeg selv på kh og været det siden okt 1997 da jeg ikke kunne få nået job efter min udd og jeg er mor til 3 dejlig børn nu og har 5 pysisk sygdomme,rygskabe og gigt i knæ og fingerne og kommer aldrig i rigtigt job igen kun på flekjob  hvis jeg i det nye år blever berette til det vel og mærke ellers skånjob på 15 timer om ugen pt.Jeg takke pænt nej til pension som min sagsbehandler den 27 juli sagde vi skulle søge og det så godt ud i af få den pga alle udtalersen fra sygehuse,lægerne,min kontaktperson og min sygeplejske.

Nej nej man får ikke 15000 efter skat i kh det må være som en anden skrev af hun er alenemoreller nået da jeg boede alene i 2007 der fik jeg ca 14500 + det hver 3 mdr for to børn så det lyder mere som en alenemor.

MEN JEG SYNTES DET DER ER DÅRLIGT I DK. DET ER AF SU SKAL VÆRE SÅ LAV DEN SKULLE HEDDE DET SAMMEN SOM KONTANTHJÆLPEN.FOR DEN ER LAV OG KENDER FLERE DER HAR MÅTTE DROPPE UDD PGA DEN ER SÅ LAV NÅR MAN ER FORSØGER OG SAMLEVEN.

Bare min meningen

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ja men det er de færreste der har det" - 

Det håber jeg ikke... Men det er dem som bliver anfægtet i denne artikel, ikke folk på KH generelt.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

Det håber jeg ikke... Men det er dem som bliver anfægtet i denne artikel, ikke folk på KH generelt.

jeg blev sgu bare gal da hende den anden skrev at hun betaler for at vi kan få kontanthjælp, det betaler vi andre sgu også til når vi er så heldige ikke at være på kontanthjælp... 

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

nej men sådan er det, jeg har 759 kr på min konto efter jeg har fået kontanthjælps løn og de fleste af udgifterne er betalt... 

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Nu er jeg selv på kh og været det siden okt 1997 da jeg ikke kunne få nået job efter min udd og jeg er mor til 3 dejlig børn nu og har 5 pysisk sygdomme,rygskabe og gigt i knæ og fingerne og kommer aldrig i rigtigt job igen kun på flekjob  hvis jeg i det nye år blever berette til det vel og mærke ellers skånjob på 15 timer om ugen pt.Jeg takke pænt nej til pension som min sagsbehandler den 27 juli sagde vi skulle søge og det så godt ud i af få den pga alle udtalersen fra sygehuse,lægerne,min kontaktperson og min sygeplejske.

Nej nej man får ikke 15000 efter skat i kh det må være som en anden skrev af hun er alenemoreller nået da jeg boede alene i 2007 der fik jeg ca 14500 + det hver 3 mdr for to børn så det lyder mere som en alenemor.

MEN JEG SYNTES DET DER ER DÅRLIGT I DK. DET ER AF SU SKAL VÆRE SÅ LAV DEN SKULLE HEDDE DET SAMMEN SOM KONTANTHJÆLPEN.FOR DEN ER LAV OG KENDER FLERE DER HAR MÅTTE DROPPE UDD PGA DEN ER SÅ LAV NÅR MAN ER FORSØGER OG SAMLEVEN.

Bare min meningen

Men... Er det ikke også lidt forkælet? Tænk på alle de lande, hvor uddannelse ikke er gratis. I DK kan du blive uddannet til læge på det offentliges regning hvis du vil, og du får endda penge for det. Det synes jeg da er helt vildt. Så er det op til den enkelte om de vil benytte muligheden.Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig at læse videre, men det vil kræve at vi omlægger vores liv i en grad jeg ikke kan overskue. Men det er jo VORES problem. Ikke samfundets.Er ked af at høre du har været så meget igennem:-(

Anmeld

29. november 2011

stm2812

mea skriver:

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Men jeg kan se at man taler som man har forstand til..

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

Nu har vi jo alle i DK mulighed for at melde os ind i en a-kasse, som sikrer en netop hvis det værste sker... Det er godt at der er et sikkerhedsnet, MEN synes ikke der er nogen rimelighed i at man får udbetalt 10.000 kr (som hende jeg kender)... Det burde måske være mere individuelt hvad man får, selvom jeg godt kan se det vil give mere arbejde for dem på kommunen.

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

nej men sådan er det, jeg har 759 kr på min konto efter jeg har fået kontanthjælps løn og de fleste af udgifterne er betalt... 

Gad vide, hvordan økonomien ser ud hos folk på KH? Det kunne være spændende med noget statistik.

Anmeld

29. november 2011

stm2812

Valle81 skriver:

Jamen jeg HAR ikke ondt i røven, for jeg ønsker ikke at sidde der og ved også at jeg også kan sidde i saksen.

Men det betyder jo ikke at jeg ikke kan have lidt ondt i numsen, når jeg kan se at en alene mor på KH har mere at rutte med end en familie som vores hvor vi er to der arbejder fuld tid.

Jeg har intet imod at betale til KH over skat eller alle andre ting, og jeg ved der sidder RIGTIG mange som er havnet i KH fælden uden de selv har bedt om det, men der findes så sandelig også mange som "nyder" det. Kender personligt selv et par stykker - men siger jo ikke det er dig.

Kender også nogle stykker som virkelig udnytter systemet. Og det er DEM der er problemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.