Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

wamse

ej kom nu ind i kampen, INGEN kh-modtager får udbetalt 15.700, hun får 9800 i kh udbetalt og resten er bolisikring + børnepenge. 

Alle dem, som mener at det er for meget i forhold til at arbejde, jamen værsgo at sig jeres job op Er sikker på at mange på kh hellere ville have jeres job, end få kh.

Her er hendes budget:

http://www.b.dk/nationalt/kontanthjaelpsmodtagerens-budget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Anonym

Valle81 skriver:

Så må i vitterligt være fattige,

Vi er 2 voksne og 3 børn og hver anden weekend 4 børn og vi har ca 6000 når alt er betalt. Dvs 6000 til mad, tøj og fornøjelser.

Jeg er bestemt ikke misundelig, men kan da blive harm, når vi er too der arbejder fuldtid( dog er jeg pt på barsel).

Jeg ved at i bliver åndet i nakken og der ofte er en årsag til at man er på kontanthjælp,men vi andre er jo medlem af en fagforening der hjælper os. Og gennem skat betaler vi jo for at i kan få kontanthjælpen.

os som er på kontanthjælp har engang haft et arbejde - LIGESOM DIG, og vi har betalt skat LIGE SOM DIG. og lur mig om vi ikke også får et job igen og så betaler vi også SKAT:... 

gad vide hvordan du selv vil ha det, hvis du kom i situationen  , og jeg sad og sagde : Ja det er jo mig som betaler for at du kan leve... 

skam dig! tænk at ha så ondt i røven altså.. føj!! 

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

det kan være du finder ud af det, hvis du selv kommer i situationen! ikke at jeg håber det for dig, men lad være at udtale dig når du selv har mere end 5000 kr om månden at leve for... 

du har nok ik prøvet at være så langt nede. 

Jamen det har jeg skam ikke - når alle udgifter er betalt, så har jeg heller ikke mere end 5.000 at leve for. Nu er jeg så heldig at have en mand der tjener godt, men vi har ikke fælles økonomi. Så jeg ved GODT hvordan det er. Og jeg er nødt til, som så mange andre, at sætte tæring efter næring. Og derfor er det jeg synes det lyder meget forkælet, hvis man kun har sig selv at tænke på, og ikke kan få 5.000 til at slå til om måneden.

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

LilleMor10 skriver:

bliver nød til at kommentere her

Vi er en familie på 3 og har 4900,- når alt er betalt og jeg syntes vi lever et luksus liv, jeg syntes det er mange penge hvis man bare bruger dem ordenligt. vi har dejlig mad på bordet hver dag, mangler aldrig noget og der er rigeligt ud af de penge både til benzin, legetøj, tøj og enda lidt til opsparing. ! folk der mener de er fattige med sådan et rådighedsbeløb burde enlig bare være taknemlige !

for lige knap et år siden havde vi kun 1200 efter regningerne var betalt, det var tilgendgæld lidt hårdt, men vi klarede det da i 2 år ?

ved faktisk ikke hvad jeg ville med det her, andet end at sige:

MAN ER PÅ INGEN MÅDE FATTIG NÅR MAN HAR 5000,- EFTER REGNINGERNE ER BETALT !!!!!!!

Nemlig!!:-)

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Kan ikke forstå hvad folk tuder over?

Jeg blev gravid to mdr. før jeg mistede mit job, blev jo nød til at have nogle penge og derfor er jeg på bistand, siden da har jeg ikke kunnet finde noget arbejde fordi jeg var gravid og fordi de ikke søger social og sundhedshjælpere nogle steder mere... De vil have assistenter! Ville så søge ind på skolen igen nu her, men kunne ikke klare mig for mindre end voksenelev løn og det har jeg ikke nok erfaring til... Eftersom jeg kan samle erfaring til mig ved at komme i praktik mens jeg er på bistand er det det jeg gør! Jeg kan IKKE få et arbejde med min ellers dejlige uddannelse... Jeg SKAL studere videre for at få et job jeg kan bruge til noget... JA jeg får 10.249,- udbetalt hver måned, men hvis jeg ikke kan få et praktiksted når jeg kommer tilbage, så skal jeg i aktivering på noget der hedder BOMI og der er det altså normalt udviklingshæmmede der arbejder.... Jeg synes bestemt at det er fair at hvis man skal være "dum i arbejde" så skal man sku også have noget for det.... Jeg har et barn, et hus og snart en mand på su... Det er MIG der kommer til at trække læsset med min bistand....

Desuden... Jeg har betalt skat af alle de jobs jeg har haft og betaler stadig skat af bistanden... Jeg har betalt og betaler stadig til min egen "opsparing" hvis/når jeg er arbejdsløs!

Anmeld

29. november 2011

Valle81

Anonym skriver:

os som er på kontanthjælp har engang haft et arbejde - LIGESOM DIG, og vi har betalt skat LIGE SOM DIG. og lur mig om vi ikke også får et job igen og så betaler vi også SKAT:... 

gad vide hvordan du selv vil ha det, hvis du kom i situationen  , og jeg sad og sagde : Ja det er jo mig som betaler for at du kan leve... 

Jamen jeg HAR ikke ondt i røven, for jeg ønsker ikke at sidde der og ved også at jeg også kan sidde i saksen.

Men det betyder jo ikke at jeg ikke kan have lidt ondt i numsen, når jeg kan se at en alene mor på KH har mere at rutte med end en familie som vores hvor vi er to der arbejder fuld tid.

Jeg har intet imod at betale til KH over skat eller alle andre ting, og jeg ved der sidder RIGTIG mange som er havnet i KH fælden uden de selv har bedt om det, men der findes så sandelig også mange som "nyder" det. Kender personligt selv et par stykker - men siger jo ikke det er dig.

Anmeld

29. november 2011

Kofoed.

mea skriver:

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Men jeg kan se at man taler som man har forstand til..

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

Men nu er hendes rådigheds beløb også højere, hun har bare budgeteret med medicin, hunden, fodbold og smøger, så det vil sige hun har reelt 6200 og det kan man SAGTENS leve for ellers kaster man for meget om sig med pengene.

Vi levede en overgang (2 voksne) for 8000 IALT!!. Når alt var betalt havde vi 4000 til mad, benzin (30 km i skole), fritidsaktiviteter, mad til 1 kat og 2 hamstre plus deres bure skulle skiftes flere gange i måned. Det er fattigt, hendes er piveri.

Vi er pt begge på kh og vi har ALDRIG haft så mange penge før, så synes bestemt den fattigshed grænse bør revideres.

Anmeld

29. november 2011

l.kjoeller

Anonym skriver:

http://www.b.dk/politiko/k-hun-spytter-skatteyderne-i-ansigtet15.800 er hvad jeg har udbetalt hver måned, og jeg går på arbejde hver dag. Godt nok på nedsat tid, men alligevel. Og synes slet ikke, kvinden i eksemplet kan betegnes som værende fattig, nærmere en klynker, der skulle skamme sig - og måske overveje at finde en billigere bolig i provinsen og kvitte smøgerne.Sober tone ladies!

Altså jeg har kun 13000 på ledighedsydelse før skat så fattig?. så må der være en underkategori hvor jeg falder en

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

Bravo!!

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej hør nu! Det, det handler om, er hvorvidt man har ret til at klage når man er på KH og har 5.000 til sig selv hver måned!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.