Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

blir os forarvet over der er nogle der ligefrem føler sig snydt, hold da  kæft mand , prøv at slap af, det er langt fra alle som får 15.000 kr.. jeg får 9.000 og jeg er forsørger og bor sammen med min mand, og hende der bliver snakker om er helt sikkert alene-mor, har aldrig hørt om en KH modtager får 15.000 kr.. se det kan jeg da være misundelig over, men i kan fandme ikke sidde og se jer onde på KH modtagere , hold nu kæft hvor er det lavt!!! 

Det er jo ikke alle KH modtagere over en kam, men eksemplet som "Carina" der har 15.000 om måneden for at lave ingenting og tilmed klynker over det.DET kan jeg få ondt i røven over, for så er man utaknemmelig i mine øjne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Anonym trådstarter

Sabina92 skriver:

Jeg hader at jeg måtte komme på KH, men havde intet valg det var umuligt at finde noget job når man er gravid og hun er jeg endelig kommet ind på min udd. men må hoppe fra fordi jeg kun får skide 5460kr. jeg kan ingengang betale vores husleje med det beløb så ingen udd. til mig lige pt !! /; øv altså så nu ved jeg slet ikke hvad der skal ske.

Men hvad med job efter skole? Har du overvejet at flytte til en billigere bolig? Jeg har ingen erfaring med at have barn og være under uddannelse, men synes da tit jeg læser tråde herinde om at det sagtens kan lade sig gøre med diverse tilskud?

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

Det er jo ikke alle KH modtagere over en kam, men eksemplet som "Carina" der har 15.000 om måneden for at lave ingenting og tilmed klynker over det.DET kan jeg få ondt i røven over, for så er man utaknemmelig i mine øjne.

ja det kan jeg så godt forstå, for hun har ingen ting at brokke sig over, men som sagt, så må hun være alene mor eller noget, for det er aller første gang at jeg høre om en som får så meget , hvis man ikke er alene med et barn.. så det håber jeg hun er, for ellers er der nogle der bliver snydt ret voldsomt... 

jeg kan godt følge dig i at det er lort selv at gå på arbejde og betale høj skat, men se på det som at du er meget heldig, for det er det vi KH modtagere ønsker os så inderligt, det er virkelig så lavt at være på kontanthjælp, så ønsk det aldrig... 

de ser på en som om man er idiot og handikappet og man føler man bliver sparket på mens man ligger ned, og man blir behanddlet som et lille bitte barn.... så væere lykkelig over dit job  

men kan godt forstå dig.... 

Anmeld

29. november 2011

Valle81

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Men jeg kan se at man taler som man har forstand til..

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

Så må vi vitterligt være fattige,

Vi er 2 voksne og 3 børn og hver anden weekend 4 børn og vi har ca 6000 når alt er betalt. Dvs 6000 til mad, tøj og fornøjelser.

Jeg er bestemt ikke misundelig, men kan da blive harm, når vi er too der arbejder fuldtid( dog er jeg pt på barsel).

Jeg ved at i bliver åndet i nakken og der ofte er en årsag til at man er på kontanthjælp,men vi andre er jo medlem af en fagforening der hjælper os. Og gennem skat betaler vi jo for at i kan få kontanthjælpen.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

jeg får kun 4400 udbetalt og har knap 500 kr til mig selv når alt er betalt

Anmeld

29. november 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

samfundet siger man er fattig hvis man har under 5000 kr at leve for om månden. 

Mon ikke det er før alle udgifter er betalt? Eller hvis man har X antal børn? Synes det lyder helt vildt at 5.000 er fattigdomsgrænsen - så er vi enten for sløsede med vores penge eller forkælede i forhold til hvad vi har brug for...

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Valle81 skriver:

Så må i vitterligt være fattige,

Vi er 2 voksne og 3 børn og hver anden weekend 4 børn og vi har ca 6000 når alt er betalt. Dvs 6000 til mad, tøj og fornøjelser.

Jeg er bestemt ikke misundelig, men kan da blive harm, når vi er too der arbejder fuldtid( dog er jeg pt på barsel).

Jeg ved at i bliver åndet i nakken og der ofte er en årsag til at man er på kontanthjælp,men vi andre er jo medlem af en fagforening der hjælper os. Og gennem skat betaler vi jo for at i kan få kontanthjælpen.

Mange af os der er på kontanthjælp, har da også selv været med til at betale til den. Og kommer det sgu nok igen

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

Mon ikke det er før alle udgifter er betalt? Eller hvis man har X antal børn? Synes det lyder helt vildt at 5.000 er fattigdomsgrænsen - så er vi enten for sløsede med vores penge eller forkælede i forhold til hvad vi har brug for...

det kan være du finder ud af det, hvis du selv kommer i situationen! ikke at jeg håber det for dig, men lad være at udtale dig når du selv har mere end 5000 kr om månden at leve for... 

du har nok ik prøvet at være så langt nede. 

Anmeld

29. november 2011

LilleMor10

Anonym skriver:

Mener du seriøst at man er fattig når man har 5.000 kr at leve for om måneden, når alt er betalt?? Så siger jeg at man vist skal kigge sin økonomi efter i sømmene!

bliver nød til at kommentere her

Vi er en familie på 3 og har 4900,- når alt er betalt og jeg syntes vi lever et luksus liv, jeg syntes det er mange penge hvis man bare bruger dem ordenligt. vi har dejlig mad på bordet hver dag, mangler aldrig noget og der er rigeligt ud af de penge både til benzin, legetøj, tøj og enda lidt til opsparing. ! folk der mener de er fattige med sådan et rådighedsbeløb burde enlig bare være taknemlige !

for lige knap et år siden havde vi kun 1200 efter regningerne var betalt, det var tilgendgæld lidt hårdt, men vi klarede det da i 2 år ?

ved faktisk ikke hvad jeg ville med det her, andet end at sige:

MAN ER PÅ INGEN MÅDE FATTIG NÅR MAN HAR 5000,- EFTER REGNINGERNE ER BETALT !!!!!!!

Anmeld

29. november 2011

Valle81

LilleMor10 skriver:

bliver nød til at kommentere her

Vi er en familie på 3 og har 4900,- når alt er betalt og jeg syntes vi lever et luksus liv, jeg syntes det er mange penge hvis man bare bruger dem ordenligt. vi har dejlig mad på bordet hver dag, mangler aldrig noget og der er rigeligt ud af de penge både til benzin, legetøj, tøj og enda lidt til opsparing. ! folk der mener de er fattige med sådan et rådighedsbeløb burde enlig bare være taknemlige !

for lige knap et år siden havde vi kun 1200 efter regningerne var betalt, det var tilgendgæld lidt hårdt, men vi klarede det da i 2 år ?

ved faktisk ikke hvad jeg ville med det her, andet end at sige:

MAN ER PÅ INGEN MÅDE FATTIG NÅR MAN HAR 5000,- EFTER REGNINGERNE ER BETALT !!!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.