Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Carina:-)

Christine skriver:

Jeg ved ikke om det er blevet opklaret, men jeg tror der menes 5000 ialt og ikke efter nødvendige udgifter er betalt. Så ville det jo være 5000 til sjov og ballade og så er man da ikke fattig

Det tror jeg du har ret i-det andet giver ikke mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Anonym

Naannaa87 skriver:

Jeg bliver stik tosset over det du skriver for du ved tydeligvis ikke en dyt om kh!!

Jeg arbejder som sagt 37 timer om ugen, og jo jeg vil påstå at at det kommer samfundet til gode.. Jeg arbejder på et ældrecenter hver dag fra kl 7-15 (ergo samfundet får noget for pengene) så jeg arbejder lige så meget som du gør, men alligevel mener du ikke at jeg burde have ret til en krone .. Tror du seriøst at kh modtagere bare sidder på deres flade og skovler penge ind ? her har du svaret NEJ ..

Jeg betaler faktisk også skat af min kontanthjælp, så hvad er det du har så ondt i numsen over ?

Jeg arbejder fuldtid, betaler skat og sidder ikke bare og venter derhjemme på min næste kh..

netop, mange er i arbejde på KH hjælp, vi blir bare udnyttet i hoved og røv fordi vi skal arbejde 47 timer istedet for 37, da arbejdsgiverne jo har GRATIS arbejdskraft... og vi skal bare sige ja og ammen, og sådan er det... 

Anmeld

29. november 2011

Bshizzle

Jeg gad virkelig ikke læse alle svar igennem.. så stoppede da jeg kom til side 8

Men jeg har virkelig ikke respekt for folk som mener de er misundelig på folk på KH..
Utrolig mange af dem som er på KH har ingen andre valg af personlige grunde.. og andre kan ikke komme videre ud i job, for jobs hænger ikke altid lige foran næsen på en..

Man kan sagtens leve i luksus på 5000 kr, man skal bare tænke på hvad man bruger de penge på!.

Ja, jeg er selv på KH af personlige grunde.. i form af kroniske smerter..
Jeg tvang mig selv ud i noget aktivering for at komme igang med noget, men jeg måtte meget hurtigt give op da jeg ikke syntes det var fair overfor mig selv eller dem omkring mig at jeg skulle tude af smerter.

Men det er bestemt ikke rart at være på KH.. for mange folk dømmer hurtig en når de siger man r på KH.. "Nåå.. endnu en skatte-nasser.."..  

Anmeld

29. november 2011

Carina:-)

Naannaa87 skriver:

Jeg bliver stik tosset over det du skriver for du ved tydeligvis ikke en dyt om kh!!

Jeg arbejder som sagt 37 timer om ugen, og jo jeg vil påstå at at det kommer samfundet til gode.. Jeg arbejder på et ældrecenter hver dag fra kl 7-15 (ergo samfundet får noget for pengene) så jeg arbejder lige så meget som du gør, men alligevel mener du ikke at jeg burde have ret til en krone .. Tror du seriøst at kh modtagere bare sidder på deres flade og skovler penge ind ? her har du svaret NEJ ..

Jeg betaler faktisk også skat af min kontanthjælp, så hvad er det du har så ondt i numsen over ?

Jeg arbejder fuldtid, betaler skat og sidder ikke bare og venter derhjemme på min næste kh..

Jeg har på intet tidspunkt sagt du ikke skal have en krone.

Jeg jhar skrevet at man ikke kan tillade sig at kalde beløbet sølle og generelt skal folk holde op med at vræle når vi er så heldige vi bor i DK.

At du skal aktiveres er i min verden kun rimeligt.

Anmeld

29. november 2011

Na-Wi

Carina:-) skriver:

Jeg har på intet tidspunkt sagt du ikke skal have en krone.

Jeg jhar skrevet at man ikke kan tillade sig at kalde beløbet sølle og generelt skal folk holde op med at vræle når vi er så heldige vi bor i DK.

At du skal aktiveres er i min verden kun rimeligt.

Selvfølgelig er det da rimeligt at jeg skal det og er super glad for arbejdet.. Men du skal virkelig overveje hvordan du skriver tingene for sådan som du kører med klatten lige nu kan du ikke andet end at få folk op i det røde felt !!

Du virker skide indebrændt over kh og at det absolut ikke gavner samfundet at have sådan nogle som os rendene rundt på din regning, og jeg syntes det er så lavt at tænke sådan.. Kan du ikke bare være lykkelig over at du har et job? der er en grund til at vi på kh er havnet der og der er bare ikke noget at gøre ved det..

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Carina:-) skriver:

Prøv nu at læse hvad jeg skriver....

1) Du tjener ingen penge vel?

Du får-Korrekt?

Ergo så den skat du betaler er ikke af penge der kommer udefra kommunekassen korrekt?

Hvis du arbejder så får du penge af en arbejdsgiver .feks mig

Jeg har skabt vækst,og økonomi som kommer dig til gode som igen via dine skatte kkr kommer samfundet -f,esk khmodtagere til gode .

Deter altså penge i vækst,og ikke penge der kommer fra andres skatte kr.

Fordi du har haft fritidsjob osv er det overhovedet ikke nok til at dække det du koster.

Bare i sygepleje,skole /inst til dine børn osv så er der forlængst underskud bare i det du har betalt i skat i 12 år.

Nu er du ren underskud-For lige at sætte det på spidsen

Og nej ingen job er mere eller mindre værdige-Selve værdien i at klare sig selv er jo højere end hvor meget man tjener/yder.

Mere jeg mangler at svare på?Så siger du bare til

Det var godt jeg lige gik ud og fik en smøg så mit svar ikke er ligeså hårdt....

Prøv at høre her... Lige nu er jeg på barsel, men når jeg kommer tilbage fra barsel så skal jeg i aktivering på en fabrik, en fabrik ejet af kommunen, fordi der arbejder udviklingshæmmede... De laver et produkt som de sælger, dvs at kommunen får både mine skattepenge(igen) og de får det produkt som jeg laver, som de så kan sælge videre.... Er vi enige om at DET er vækst? Finno

At du så skriver at jeg har haft små "fritids-jobs" er virkelig nedladende... For nej, jeg har da været oppe og arbejde 40-45 timer om ugen i en Fakta som 1. assistent (allmost su-chef) Jeg har arbejdet 37-40 timer om ugen som salgsassistent på statiol og så videre og så videre.. Ja det kan godt være at jeg har haft en del forskellige jobs, men jeg har YDET og lige nu der nyder jeg godt af at jeg lever i et land der hjælper dem der er på røven!

Du er lidt snæversynet på det her emne synes jeg... Men det er derfor jeg gerne vil tage debatten med dig, for jeg synes at du skal indse at vi ikke bare sidder på vores flade rumpe og skovler penge ind... Vi er ligesom dig, vi er desværre bare inde i en periode hvor det er super svært at få arbejde

Anmeld

29. november 2011

Na-Wi

Anonym skriver:

Det var godt jeg lige gik ud og fik en smøg så mit svar ikke er ligeså hårdt....

Prøv at høre her... Lige nu er jeg på barsel, men når jeg kommer tilbage fra barsel så skal jeg i aktivering på en fabrik, en fabrik ejet af kommunen, fordi der arbejder udviklingshæmmede... De laver et produkt som de sælger, dvs at kommunen får både mine skattepenge(igen) og de får det produkt som jeg laver, som de så kan sælge videre.... Er vi enige om at DET er vækst? Finno

At du så skriver at jeg har haft små "fritids-jobs" er virkelig nedladende... For nej, jeg har da været oppe og arbejde 40-45 timer om ugen i en Fakta som 1. assistent (allmost su-chef) Jeg har arbejdet 37-40 timer om ugen som salgsassistent på statiol og så videre og så videre.. Ja det kan godt være at jeg har haft en del forskellige jobs, men jeg har YDET og lige nu der nyder jeg godt af at jeg lever i et land der hjælper dem der er på røven!

Du er lidt snæversynet på det her emne synes jeg... Men det er derfor jeg gerne vil tage debatten med dig, for jeg synes at du skal indse at vi ikke bare sidder på vores flade rumpe og skovler penge ind... Vi er ligesom dig, vi er desværre bare inde i en periode hvor det er super svært at få arbejde

Anmeld

29. november 2011

stm2812

Drømme skriver:

- Der er 400-600 elever der bliver færdige med grundforløbet i DK hvert år (godt nok incl landmandsudd.), og kun 10-20 elevpladser inden for zoo pr. år.

HVIS man kommer igennem uddannelsen med elevplads, så skulle problemet med at finde et job være mindst lige så stort :/

Så der er virkelig et nåleøje at komme igennem..

Men tak

ja det må man da nok sige.. Så er chancen ikke utrolig stor for at man i sidste ende får lov til at arbejde som dyrepasser..

Og da specielt ikke på bornholm

Anmeld

29. november 2011

Drømme

stm2812 skriver:

ja det må man da nok sige.. Så er chancen ikke utrolig stor for at man i sidste ende får lov til at arbejde som dyrepasser..

Og da specielt ikke på bornholm

Haha xD
Nej, det har du sgu ret i

Anmeld

29. november 2011

Julemusen

Hej. Jeg synes at SF's eksempel med "Carina" som fattig er latterlig. Er en fornærmelse mod dem som virkelig sider i saksen. Mener at 5000 kr til 2 personer pr måned efter alt er betalt må være luksus. Vi et 2 voksne på su og et barn, og har 2700 kr til rådighed efter alt er betalt. Synes ikke det er lidt og kan godt klarer os for det Synes hende "Carina" skulle stoppe med cigaretterne hvis hun ikke føler hun har penge nok. Har selv en svigermor på kh og er ikke en dans på roser. Men det ændre ikke i det, at kh modtagere får meeeget mere i kh end studerende får i Su. Og vi skal alle leve for det vi får, så mener faktisk at kh beløbet burde være det samme som en SU. og det kan godt være St en del af jer bliver stødt af det, men hvorfor har kh modtagere ret til mere end studerende?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.