Her i huset har vi gennemgået et år hvor min mand var på DP og jeg på fleksydelse (80% af sygedagpengesatsen) og det har ikke været sjovt.
Vi har også prøvet at jeg har været på KH selvom min mand var i job, og det var bestemt heller ikke sjovt 
Vi har længe måttet klare os for 6000 kr om måneden til mad, tøj, medicin, transport, gaver og uforudsete udgifter, så som tandlæge eller mekaniker, en tur over broen og besøge mormor. Medicinen alene er omring 2000 kr om måneden, somme tider mere.
Så hårdt har det været.
Nu lysner det endelig lidt, min mand har fået job og jeg er kommet i flexjob, men der går længe før vi atter har fået opbygget en buffer, hvis vi nogensinde får det igen.
Man kan jo sige, at vi er 3 voksne her i huset, eller rettere 2 voksne og en knægt på 14 i voksealderen, så vi har ikke mere så voldsomme udgifter til alt det småbørn skal bruge, men til gengæld er det dyrt med en teen i huset, der hvert kvartal er vokset ud af alt sit tøj..igen.
Vi synes det har været hårdt, og det er også hårdt for KH modtagere.
De betiller noget for de penge de får, hvis de kan, så enkelt er det.
At påstå andet er forkert, og det er også rimeligt nok.
Jeg tror at man selv skal have været på lav indkomst, KH eller lignende, for at vide hvor hårdt det er at få økonomien til at hænge sammen,

Kærligst
Sussie
Anmeld