Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Neon

Anonym skriver:

Men... Er det ikke også lidt forkælet? Tænk på alle de lande, hvor uddannelse ikke er gratis. I DK kan du blive uddannet til læge på det offentliges regning hvis du vil, og du får endda penge for det. Det synes jeg da er helt vildt. Så er det op til den enkelte om de vil benytte muligheden.Personligt kunne jeg rigtig godt tænke mig at læse videre, men det vil kræve at vi omlægger vores liv i en grad jeg ikke kan overskue. Men det er jo VORES problem. Ikke samfundets.Er ked af at høre du har været så meget igennem:-(

Hvis det er at være forkælet at få 5000 kroner i su for at være studerende, så er det sgu da også at være forkælet at få 10.000 i KH fordi man ikke kan finde et arbejde.. Når man har fået sin uddannelse kan man i højere grad bidrage til samfundet end hvis man ikke havde. Det er en investering i samfundet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Silas&Mille

nathja skriver:

har i ikke noget loft over??? vi må max have 13,400 før faste udgifter, så hvad manden ikke får i dagpenge bliver suppleret på mit. så når de faste er betalt har vi knapt 2500 til 2 voksne og 2 1/2 barn..  

Nej, Vi har ikke noget loft. Jeg er på barsel og kæresten er i almindeligt arbejde uden tilskud eller noget. Det er kun mig der stadig er i systemet, hvis man kan sige det sådan, og så er vi ikke gift, så Kæresten har ikke forsøgerpligt.

Anmeld

29. november 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Nej du misforstår mig tror jeg, jeg mener at indvandrere skal have ret til en eller anden fom for ydelse, men ikke at det nødvendigvis skal være KH. Som sagt - det er en helt anden debat:-)

de får også kun starthjælp, som er meget mindre en KH

Anmeld

29. november 2011

.....

Carina:-) skriver:

Prøv nu at læse hvad jeg skriver....

1) Du tjener ingen penge vel?

Du får-Korrekt?

Ergo så den skat du betaler er ikke af penge der kommer udefra kommunekassen korrekt?

Hvis du arbejder så får du penge af en arbejdsgiver .feks mig

Jeg har skabt vækst,og økonomi som kommer dig til gode som igen via dine skatte kkr kommer samfundet -f,esk khmodtagere til gode .

Deter altså penge i vækst,og ikke penge der kommer fra andres skatte kr.

Fordi du har haft fritidsjob osv er det overhovedet ikke nok til at dække det du koster.

Bare i sygepleje,skole /inst til dine børn osv så er der forlængst underskud bare i det du har betalt i skat i 12 år.

Nu er du ren underskud-For lige at sætte det på spidsen

Og nej ingen job er mere eller mindre værdige-Selve værdien i at klare sig selv er jo højere end hvor meget man tjener/yder.

Mere jeg mangler at svare på?Så siger du bare til

Hold da op en belastende indstilling du har!
Lyder som om at du sidder højt og helligt oppe over os andre, og at vi skal føle os som dårlige mennesker fordi vi åbenbart ikke bidrager med NOGET som helst til samfundet, men i stedet tager alle de penge du giver til skat. Muligvis er det ikke det du mener, men udfra det du skriver, siger du jo kort og godt at vi ikke er noget værd når vi ikke bidrager til samfundet, mens du er det bedste der er sket samfundet siden du tjener dine egne penge og giver skat og yder til samfundet

Du får mig helt op i det røde felt

Anmeld

29. november 2011

Gittemor09

Strawberry skriver:

Hold da op en belastende indstilling du har!
Lyder som om at du sidder højt og helligt oppe over os andre, og at vi skal føle os som dårlige mennesker fordi vi åbenbart ikke bidrager med NOGET som helst til samfundet, men i stedet tager alle de penge du giver til skat. Muligvis er det ikke det du mener, men udfra det du skriver, siger du jo kort og godt at vi ikke er noget værd når vi ikke bidrager til samfundet, mens du er det bedste der er sket samfundet siden du tjener dine egne penge og giver skat og yder til samfundet

Du får mig helt op i det røde felt

Anmeld

29. november 2011

Anonym

mea skriver:

Tænkt sig at være misundelig på en kontanthjælpsmodtager,det siger vist mere om jer end om os på KH.

Men jeg kan se at man taler som man har forstand til..

Man er bestemt fattig når man har 5000kr eller mindre at leve for om måneden,faktisk hedder den internationale fattigdomsgrænse 8600kr når alt er betalt,har man under det så er man faktisk fattig.

Skræmmende at der er så mange snæversynet mennesker her i dk,ja jeg skammer mig sgu snart over at være dansker,man kan jo godt forstå der kommer flere og flere utilpassede børn,og unge,når deres forældre går i så små sko,for hvem pokker der det der piver her,det er da jer..

Det skam ikke en dans på roser at være på KH,man bliver konstant åndet i nakken,mistænklig gjort,og ting der er langt værre.

snæversynet mennesker? mener du det helt seriøst!?!? 

Jeg er selv på førtidspension (prøver at komme ud af den) og har udbetalt 8500kr og har 2500kr om måneden til mig selv (jeg hverken ryger eller har dyr) 

Jeg syntes det er SÅ pinligt (derfor ano. at jeg skal modtage mere end end elevløn, min veninde i Matas tjener kun lige 2000kr mere end  jeg får! 

Når man så ser på at førtidspensionister har udgifter til medicin/psykologhjælp ect. så fatter jeg da slet ikke at man kan få så mange penge udbetalt i KH!!!!

Jeg priser mig lykkelig over jeg har et tag over hovedet og mad i maven. Og jeg gør alt hvad jeg kan for at komme ud på arbejdsmarked så jeg kan give lidt igen.

Men at have 5000kr til sig selv om måneden! ja..... jeg siger ikke mere

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Ja self ,men det er jo heller ikke sølle når man stiller det op i mod at man rent faktisk ikke arbejder

er 37 timers praktik ikke arbejde? og vil vove at påstå det er 10 gange hårdere at være på kontanthjælp og i praktik end et normalt arbejde, pga man ingenting må osv.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Din indtjening er jo skattekr.

Og ikke noget der kommer samfundet til gode.

Du betaler skat af skattekr.

Andre betaler skat af penge der kommer udefra.

det kommer da an på om de arbejder i det offentlige...... men det er da også lige meget, 37 timers arbejde er sgu det samme om det så er for skatte kr eller privat ansat man arbejder lige meget.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Anonym skriver:

snæversynet mennesker? mener du det helt seriøst!?!? 

Jeg er selv på førtidspension (prøver at komme ud af den) og har udbetalt 8500kr og har 2500kr om måneden til mig selv (jeg hverken ryger eller har dyr) 

Jeg syntes det er SÅ pinligt (derfor ano. at jeg skal modtage mere end end elevløn, min veninde i Matas tjener kun lige 2000kr mere end  jeg får! 

Når man så ser på at førtidspensionister har udgifter til medicin/psykologhjælp ect. så fatter jeg da slet ikke at man kan få så mange penge udbetalt i KH!!!!

Jeg priser mig lykkelig over jeg har et tag over hovedet og mad i maven. Og jeg gør alt hvad jeg kan for at komme ud på arbejdsmarked så jeg kan give lidt igen.

Men at have 5000kr til sig selv om måneden! ja..... jeg siger ikke mere

hvordan kan du kun have så lidt som førtidspensionist?

de 5000 er ikke hendes lommepenge men til mad osv til hendes og hendes barn.

hvis du selv kæmper for at komme på arbejdsmarkedet igen hvorfor så ikke blive på kontanthjælp i stedet for at få førtidspension? bare et spørgsmål.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

jeg er ikke tråd starter

jeg er selv på kontanthjælp og kender en del der er det og der er en del som udnytter systemet og som gå hjemme uden at blive trukket i kh.

jeg syntes at kh skulle sættes ned og dem som så passede deres aktivering fik et ekstre beløb

og at su blev sæt op både for dem med og uden børn for så er der nok flere der kan tage en uddanelse.

og hvis man vil kan man sakkens klare sig på kontant hjælp da den er så høj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.