Om kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nu er i flere der nævner SU,og at det ikke er i orden den er lavere end KH,men det i jo så tydligt ikke ved,er at det ALDRIG  har været meningen,at man skulle kunne leve af SU alene,meningen er og har altid været,at man som studerene skal arbejde ved siden af.

Derfor er der forskel på SU og KH satsen,da man skal leve af KH,men ikke af SU.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Carina:-)

Naannaa87 skriver:

Selvfølgelig er det da rimeligt at jeg skal det og er super glad for arbejdet.. Men du skal virkelig overveje hvordan du skriver tingene for sådan som du kører med klatten lige nu kan du ikke andet end at få folk op i det røde felt !!

Du virker skide indebrændt over kh og at det absolut ikke gavner samfundet at have sådan nogle som os rendene rundt på din regning, og jeg syntes det er så lavt at tænke sådan.. Kan du ikke bare være lykkelig over at du har et job? der er en grund til at vi på kh er havnet der og der er bare ikke noget at gøre ved det..

Slet ikke

Men er træt af den forkælethed der er fra mange sider af.

Hvorfor klynke over beløbet istedet for at være taknemmlig for at vi bor i et land hvor man kan få?

Jeg har selv 2 familiemedlemmer på kh,og de mangler altså ikke noget (ifølge dem selv)

Og self. gavner det ikke samfundet at nogen går på kh.

MEN det er godt at vi bor et sted hvor vi har mulighed for at hjælpe folk der ikke selv kan klare sig i kortere eller længere tid.

Der hvor jeg brænder ud

Er når folk klager sig,når de reelt burde være glade.

Det er lige så belastende som folk der klager over maden og servicen på hospitalerne efter en indlæggelse-Istedet for at være skide glade for at man kvit og frit kan få hjælp.

At det kan få nogen op i det røde felt,er jo som det er.

Man burde jo kunne diskutere ,også selv om man er uenige uden at blive fornærmet.

Og den var ikke møntet på dig

Jeg står  ved hvad jeg mener ,også med navn :-Så må jeg jo tage skraldet

Anmeld

29. november 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

jeg er ikke tråd starter

jeg er selv på kontanthjælp og kender en del der er det og der er en del som udnytter systemet og som gå hjemme uden at blive trukket i kh.

jeg syntes at kh skulle sættes ned og dem som så passede deres aktivering fik et ekstre beløb

og at su blev sæt op både for dem med og uden børn for så er der nok flere der kan tage en uddanelse.

og hvis man vil kan man sakkens klare sig på kontant hjælp da den er så høj

Se ,det var en god pointe

Anmeld

29. november 2011

gonefishing

Anonym skriver:

hvordan kan du kun have så lidt som førtidspensionist?

de 5000 er ikke hendes lommepenge men til mad osv til hendes og hendes barn.

hvis du selv kæmper for at komme på arbejdsmarkedet igen hvorfor så ikke blive på kontanthjælp i stedet for at få førtidspension? bare et spørgsmål.

Jamen det spørger jeg også migselv om.

Det er faktisk rigtig latterligt, for jeg ringede til kommunen da jeg gerne ville have lidt hjælp/rådgivning til at komme ud af pensionen. De sagde blot: "jamen du studere jo, hvorfor så ikke bare blive færdig og så tager vi den derfra" - jeg kan være evighedsstudent på pension. 

Men vil da meget hellere på KH nu! så får jeg både flere penge OG en udsigt til et job.

Anmeld

29. november 2011

Anonym

Flodkilling skriver:

Det er faktisk rigtig latterligt, for jeg ringede til kommunen da jeg gerne ville have lidt hjælp/rådgivning til at komme ud af pensionen. De sagde blot: "jamen du studere jo, hvorfor så ikke bare blive færdig og så tager vi den derfra" - jeg kan være evighedsstudent på pension. 

Men vil da meget hellere på KH nu! så får jeg både flere penge OG en udsigt til et job.

jeg mente nu mere at den mindste førtidspension er da mere end en kh....?

Anmeld

29. november 2011

Loa

kirsti skriver:

Når man er på kh er man forpligtet til at deltage i tilbud 37 timer om ugen så jeg synes det er meget forkert at sammenligne kh med en stilling på 30timer om ugen. Siger du nej til tilbud så lukkes kontanthjælpen.

En anden ting er at de langt hen af vejen bliver åndet i nakken og konstant skal forklare sig. Herudover må man f.eks ikke på kh tage til udlandet og holde ferie. Dette går iær ud over indvandrere der gerne vil besøge deres familie men det kan de ikke for de må som alle andre kh modtagere ikke tage til udlandet.

Er disse to krav ikke også ganske rimelige??

Man får jo ikke KH for at skulle gå derhjemme og nyde friheden. Det er vel for at man så hurtigtig som muligt skal ud i samfundet igen?

Og alle dem der modtager KH har vel ligesom alle andre haft muligheden for at være med i en A kasse. At de så vælger at spare de penge og så i stedet bruger KH muligheden, ja det har jeg ikke meget tilovers for. Så derfor kan jeg bestemt ikke se hvorfor KH ydelsen ikke skulle være være så lav at man kun lige præcis kunne klare sig. Det er vel meningen at det skal være tiltalende at finde et job frem for at være på KH.

Anmeld

29. november 2011

louisekanayo

BJNGJ. skriver:

Jeg har også kun min kontanthjælp. Og den ligger på 7900 udbetalt. Den stiger så godt nok en smule når jeg føder, men ellers er det noget sølle da.. 

er du gravid så burde du altså ha 10.044 udbetalt hver månede i konant hjælp det er den danske kontanthjælps sats, tror du lige skal snakke med din kommune for det hænger ikke sammen

Anmeld

29. november 2011

Laulund87

Flodkilling skriver:

Hvorfor får du ikke mere i pension? Har du en mand der tjener godt så de modregner?

Jeg er på førtidspension og får da noget mere..

Anmeld

29. november 2011

wamse

louisekanayo skriver:

er du gravid så burde du altså ha 10.044 udbetalt hver månede i konant hjælp det er den danske kontanthjælps sats, tror du lige skal snakke med din kommune for det hænger ikke sammen

Det må være før skat du mener, da det der udbetales er forskelligt alt efter ens fradrag

Anmeld

29. november 2011

MisMille

Anonym skriver:

http://www.b.dk/politiko/k-hun-spytter-skatteyderne-i-ansigtet15.800 er hvad jeg har udbetalt hver måned, og jeg går på arbejde hver dag. Godt nok på nedsat tid, men alligevel. Og synes slet ikke, kvinden i eksemplet kan betegnes som værende fattig, nærmere en klynker, der skulle skamme sig - og måske overveje at finde en billigere bolig i provinsen og kvitte smøgerne.Sober tone ladies!

Nu kender jeg ikke hendes situation, men udfra det der er oplyst, nej så hun er ikke fattig.. 

Synes godt hun kan finde penge til hygge med sønnen og sko.. Hun udtaler selv at: 

"- Jeg får kun pengene hvert kvartal, og de bruges ofte til større uforudsete udgifter som f.eks. en nye sofa for nylig."  (hun taler om børnepenge)

Så er det et prioriteringsspørgsmål, skal jeg have ny sofa eller sko og hygge til min søn.. 

Jeg blev lidt sur da jeg læste eksempel, fordi der findes mennesker i Danmark som skal have hjælp. - og det fjerner fokus på dem vi skal hjælpe.. Vil også heller have at skattepengene gik til at gøre noget mere for hospitalerne, psykiatrien osv. end lige det eksempel.. 

Jeg har ikke læst hele tråden og er sikker på, der er ander der har en anden menning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.