Hvad hedder jeres børn og hvorfor valgte i navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

SussieThyssen

Drømme skriver:

Netop - er simpelthen nødt til at se hvilket navn der passer til den lille

Som sagt, vi slår os ikke fast på noget navn før den lille er hos os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

mulle85

min søn fik egenlig først sit navn lidt efter han blev født, ku ikke finde ud af om det sku være Nick eller Marcus, det eneste jeg vidste var han sku opkaldes efter sin Morfar så sku finde det navn jeg mente passede bedst med Flemming til mellemnavn, så valget faldt på Marcus, har aldrig været i tvivl om han sku ha min afdøde fars navn i sit, ville jeg ku være stolt af så han hedder Marcus Flemming nu, dog bruger vi kun Marcus, som ældre må han selv bestemme hva han vælger og bruge

Anmeld

19. november 2011

.....

Neon skriver:

Jeg forstår altså ikke hvorfor man holder sit barns navn hemmeligt.. Hvad sker der ved der er andre der hedder det? Du fandt det jo selv i en navneliste.. Hvorfor er man så bange for at blive "efterabet"?

Det er ikke en kritik, jeg undre mig bare over at så mange ikke vil frem med deres navne.. 

Tror nu ikke at hun er bange for at blive efterabet - Men hun vil nok være lidt anonym herinde, hvilket jeg synes er helt i orden, som man bør respektere.. Hvis hun nu fortalte navnet, og det kunne spore frem til hvem hun er, med billede osv, og så ender det med at hun ikke er så anonym herinde som hun i virkeligheden vil være..

Bare en tanke

Anmeld

19. november 2011

MortilCilas

Min søn skulle have heddet Jonatan, men var godt i tvivl under graviditeten, da han så blev født, og jeg så ham, så var han INGEN Jonatan. Jeg foreslog Malde, Julius og Cilas. Det skulle skilde sig ud fra mængden, og det eneste faderen gik med til, var Cilas
Fra start var vi ellers enige i, at fik vi en dreng, skulle det være Lucas. Men jeg ønsker ikke at mit barn skal sidde i en klasse, med 3-5 elever der hedder Lucas.

Anmeld

19. november 2011

felicity

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Er egentlig bare lidt nysgerrig om der ligger en "historie" bag, eller om det bare var fordi det er flot. 

Så fyr løs tøser - Hvorfor kaldte i jeres børn deres navn?

min datter hedder Jessica, men allerede inden at hun blev født havde hendes far og jeg besluttet at hun skulle hedde Casja udtales ( Kasja ) men efter nogle måneder og han havde besluttet ikke at være en del af hendes liv alligevel, så besluttede jeg mig for at ændre vores fælles navn til et navn som kun JEG havde fundet og kunnet li

Jeg elsker navnet, og hun hedder tit bare Jessie til kælenavn, vildt sødt

jeg har på ingen måde fortrudt min beslutning dengang, men jeg kan stadig godt li navnet Casja

Anmeld

19. november 2011

Neon

Strawberry skriver:

Tror nu ikke at hun er bange for at blive efterabet - Men hun vil nok være lidt anonym herinde, hvilket jeg synes er helt i orden, som man bør respektere.. Hvis hun nu fortalte navnet, og det kunne spore frem til hvem hun er, med billede osv, og så ender det med at hun ikke er så anonym herinde som hun i virkeligheden vil være..

Bare en tanke

Ja, det er helt iorden..

Men jeg synes tit jeg herinde læser om folk der ikke vil sige navne på børn eller kommende børn. Jeg forstår det bare ikke.. 

Men nu er det ikke ligefrem fordi jeg gider bruge tid på at google hende, hendes børns navne osv. 

Anmeld

19. november 2011

.....

Neon skriver:

Ja, det er helt iorden..

Men jeg synes tit jeg herinde læser om folk der ikke vil sige navne på børn eller kommende børn. Jeg forstår det bare ikke.. 

Men nu er det ikke ligefrem fordi jeg gider bruge tid på at google hende, hendes børns navne osv. 

Kommende børn, er nok fordi at de vil holde navnet hemmeligt indtil barnet er født, af flere grunde.

Men altså, folk gør hvad de føler for, eller også har de en grund til ikke at ville sige navnene.. Det tager jeg nu ganske roligt

Anmeld

19. november 2011

Marts<3

Vores søn som vi venter til marts skal hedde Storm.Han valgte og komme på det mest uventede og upassende tidspunkt.Så vi anser ham for at være er stædigt og stærkt barn.Derfor blev navnet Storm valgt... :-)

Anmeld

19. november 2011

Benjamins'mor

Benjamin hedder jo Benjamin.

Og valgte det navn fordi jeg simpelthen blev så forelsket i det da jeg så det.

Mange siger ''Tænk nu hvis barnet ikke ligner en der hedder det'', hmm Benjamin kunne bare ikke hedde andet da han blev født.

Anmeld

19. november 2011

Nessie

Daniel hedder Daniel fordi.... jaaah, det ved jeg faktisk ikke.

Vi kunne ikke blive enige om et navn, kunne ikke lide hinandens forslag. Men en dag jeg sad ved computeren, kom min kæreste ind, og jeg kigger bare op på ham og siger "Daniel". Ja, siger han bare, og så var det ligesom vedtaget

Måske var det lidt á la det Sussie fortalte om. Måske var det Daniel selv der fortalte hvad han hed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.