Hvad hedder jeres børn og hvorfor valgte i navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Mira0911

Jeg er stor fan af navnet Mira... Elsker det... 

En meget sjov historie... 

Jeg var engang på en lejr da jeg var barn... I blandt alle os børn, var der et søskende par der hed Mira og Mari.... Jeg blev meget fascineret af navnet Mira.. Og havde lige siden sagt at det navn skulle mine børn have til fornavn sammen med et andet navn... 

Idag hedder mine piger Mira sammen med deres andet fornavn... 

Jeg selv har fået navneændring og får Mira som fornavn sammen med mit andet navn... 

Jeg valgte selv at få det, fordi jeg elsker det navnet og ligesom for at starte vores eget slægt navn... Håber på at mine tøser bringer navnet videre til deres børn osv osv osv... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Mor til Mike

Frk-Lotusblomst skriver:

Fin lille hyggetråd.
Jeg ahr ingen børn endnu.. Men får jeg engang en pige skal Lilje indgå i hendes navn. Når jeg hører Lilje tænker jeg jo selvfølgelig på blomsten, som får mig til at tænke på min morfar og mormor <3 (En smuk blomst med betydning af ren skønhed. (indre skønhed) Og de er den reneste skønhed.) - dette var også blomsten det var hovedopsætningen i deres begravelsesblomster.. De har betydet alverden for mig..De har ageret forældre for mig... Uh jeg savner dem. Mistede morfar i april 2010 og mormor i juni 2011..

Jeg ville gerne at hvis jeg fik en dreng han så skulle hedde noget med Kristian fordi min morfar hed det til mellemnavn, men da min søster siger hun vil bruge det navn selvom min dreng måske har fået det før har jeg valgt at lade hende "få" det . Det er ikke noget jeg gider skøndes om - Min søster er MEGET konkurrerende overfor mig.

Sidder og bliver helt rørt, hvor fantastisk at have sådan en smuk historie bag navnet, og Lilje er altså også et af de sødeste pigenavne! 

Træls at skulle diskutere med sin søster om et navn, har du så fundet et "erstatningsnavn" hvis du skulle få en dreng? det ellers synd hun "tager" det, for det er da en fantastisk ting at opkalde sin dreng efter hans morfar 

Anmeld

18. november 2011

VIPpigen

Hmm... Jeg havde sagt til kæresten at fik vi en pige skulle hun hedde Vanessa. Den dag jeg fandt ud af jeg var gravid var 9 års dagen for en pige jeg kendte som blev myrdet. Hun hed Vanessa, og jeg elsker navnet. Da vi så faktisk fik at vide det var en pige fortrød jeg, for det kom alligevel for tæt på (Vanessa var som en søster for mig) og derfor satte jeg eneste krav, at hun skulle hedde Vanessa til mellemnavn.

Manden havde under graviditeten snakket om Lilje, og jeg brød mig virkelig ikke om det... Men da jeg havde født, og hun var kommet ud af kuvøse, og cpap så var hun virkelig en lille Lilje, og basta.... Lilje Vanessa blev navnet.....

Anmeld

18. november 2011

Mor-til-asta-09

Min søn - mit guld! <3 skriver:

.. Så var hun jo allerede en lille asta siden du også drømte om det! dejligt

Ja og da hun kom ud.. Ja så kunne hun da ikke hedde andet end asta...

Anmeld

18. november 2011

Mor til Mike

Toshiba skriver:

det gav lidt "rod"

da min mor blev kaldt hjem fra ferie - for at være med til fødsel - og tog 3 timer efter afsted igen på ferie - så da de kom hjem fra ferie ugen efter - havde der været navne-skift - og de kort de havde skrevet stod der jo Mikkel *GG* for det skulle han jo hedde da hun tog afsted fra fødestuen hehe

Haha! kan jeg godt forstille mig, men mange ændre jo mening, og det ville også være synd hvis han på længere sigt ville få "problemer" med navnet Mikkel. 

Anmeld

18. november 2011

Sucker for love

Min søn hedder Phillip, jeg ved ikke hvorfor men jeg har bare altid drømt om at hvis jeg fik en søn så skulle han hedde Phillip 

Anmeld

18. november 2011

Mor til Mike

SussieThyssen skriver:

Mine unger har selv valgt deres fornavne.

Og ja..jeg skal nok forklare hvad jeg mener med det...LOL
Folk ser altid så underlige ud i hovedet når jeg siger det, så jeg har vendet mig til at "forklaring" følger.

Det handler om at man tømmer hjernen helt, og mentalt spørger barnet inde i maven, hvad det hedder, og det første, der kommer til en, er barnets navn.
Somme tider, kan man blive temmeligt forbavset, for det er som regel noget andet end man selv har tænkt på. 

Deres mellemnavne og efternavne har vi til gengæld valgt til dem, og det er fx navne efter en forfader/moder, og så har de alle 3 mit mellem-efternavn og efternavn, fordi de er spå specielle.
Iøvrigt har mine unger 5 navne hver, i det hele, og det har mine børnebørn også 

Pigerne hedder alle sammen Elisabeth, som nr 2 navn, og det stammer helt tilbage fra min oldemor. Hun og alle hendes døtre hed Elisabeth til mellemnavn inkl min farmor...jeg fik det, mine piger har det, og nu mine børnebørn.

Kærligst
Sussie

Fantastisk! utroligt at det kan lade sig gøre, men synes det er en god historie, i hvert fald speciel!

Synes det med mellemnavnene er super smukt! Synes altid det er så flot når der ligger noget slægt i barnets navn(e), så gør det, det også mere specielt på en eller anden måde!

Og synes også det fedt i sådan har videregivet navnet Elisabeth, så det går i "arv" det fantastisk

Anmeld

18. november 2011

Mor til Mike

Mira0911 skriver:

Jeg er stor fan af navnet Mira... Elsker det... 

En meget sjov historie... 

Jeg var engang på en lejr da jeg var barn... I blandt alle os børn, var der et søskende par der hed Mira og Mari.... Jeg blev meget fascineret af navnet Mira.. Og havde lige siden sagt at det navn skulle mine børn have til fornavn sammen med et andet navn... 

Idag hedder mine piger Mira sammen med deres andet fornavn... 

Jeg selv har fået navneændring og får Mira som fornavn sammen med mit andet navn... 

Jeg valgte selv at få det, fordi jeg elsker det navnet og ligesom for at starte vores eget slægt navn... Håber på at mine tøser bringer navnet videre til deres børn osv osv osv... 

Fantastisk historie, det er også super flot! utroligt man kan blive så forelsket i et navn! Så må vi håbe at de også videregiver navnet, så selv om mange hundrede år så lever det stadig

Anmeld

18. november 2011

Frk-Lotusblomst

Sidder og bliver helt rørt, hvor fantastisk at have sådan en smuk historie bag navnet, og Lilje er altså også et af de sødeste pigenavne! 

Træls at skulle diskutere med sin søster om et navn, har du så fundet et "erstatningsnavn" hvis du skulle få en dreng? det ellers synd hun "tager" det, for det er da en fantastisk ting at opkalde sin dreng efter hans morfar 

Det kunne heller ikke være anderledes her. En Sofia Lilje Kristensen, kunne det meget vel blive Dog vil en evt pige i maven ikke blive kaldt Sofia da det første navn først vil blive besluttet efter fødslen Men Lilje Kristensen (kærestens efternavn) er ikke til diskussion. And i LOOOOVE it.

Ja det er lidt øv. Det kunne måske blive et mellemnavn ved e.v.t drengebørn i min og mandens lille familie. Ligesom Lilje måske vil blive et fælles mellemnavn til pigerne hvis der kommer 1 eller flere.
Men der er ikke s meget at gøre ve ddet. Tror hun blev lidt slået ud over jeg både havde navn til pige og dreng som mindede mig om morfar og mormor.. Nok derfor hun satte foden i og ville have Kristian..

Og så vil hun gerne have en Emma og en Kristian Kristensen (Ja hendes mand hed kristensen hvilket hun jo nu har taget, hvilket er lidt sjovt da vi jo så ender med at få ens efternavne alle sammen.haha.. ) og de to navne synes jeg er KANON søde sammen. Så dem har hun retten til .

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Fantastisk! utroligt at det kan lade sig gøre, men synes det er en god historie, i hvert fald speciel!

Synes det med mellemnavnene er super smukt! Synes altid det er så flot når der ligger noget slægt i barnets navn(e), så gør det, det også mere specielt på en eller anden måde!

Og synes også det fedt i sådan har videregivet navnet Elisabeth, så det går i "arv" det fantastisk

Ja..det er en speciel tradition, det med Elisabeth. Jeg glæder mig også rigtigt over at børnebørnene har det, og min yngste datter og hendes kæreste er også enige om, at hvis de engang får en pige/piger, så så skal de også hedde det..og det synes jeg er super fedt.
Så må vi jo se hvad sønneke til den tid bestemmer sig for LOL

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.