Hvad hedder jeres børn og hvorfor valgte i navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2011

EKBJ

VIPpigen skriver:

Det forstår jeg godt, og du skal ikke huske navnet, eller personen med sorg, men med glæde, og kærlighed. Vanessa ville have været 15 i dag, og det betyder så meget for mig at vide at min datter bære en lille del af hende videre, også selvom det kun er ved navn.

det kan jeg godt forstå!! :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

hekran

Vi har tre skønne unger: Andrias, Kristoffer og Helena Karin (Helena). 

Vi var ret enige om, at vores ældste dreng skulle hedde Andreas. Et navn, som vi begge godt kunne lide. Dog valgte vi den færøske stavemåde for at få noget af hans færøske arv med. 

Vi troede egentlig, at Kristoffer skulle hedde Aleksander, så Johannes, men nogle få uger før fødslen sad vi simpelthen og stregede navne ud på skift. Der var Johannes og Kristoffer tilbage og det var min mands tur til at strege ud og da han var færdig, var der kun Kristoffer tilbage. Og han er da selvfølgelig en lille bølle-Kristoffer!

Med Helena vidste vi, at vi ville bruge navnet Karin med. Karin er navnet på min mands afdøde søster, som døde mens han stadig var en lille baby. Vi havde snakket lidt om Anna Karin, men en nat drømte jeg, at min datter skulle hedde Helena Karin, så det gør hun selvfølgelig. Hun bliver kaldt Helena til daglig

Nu kan vi jo godt se, at hvis vi får flere børn, så burde de have 3 stavelser

Anmeld

21. november 2011

Levi&LilysMor

min kæreste og jeg sad oppe i vores lejlighed, som vi boede i noget tid inden jeg blev gravid og en aften sagde han bare lige pludselig, hvis vi får en dreng skal han hedde Levi, han kom bare lige til at tænke på hans bukser  

Anmeld

21. november 2011

millesofie

Min pige hedder Tinke Hermione (og så mit mellem navn og efternavn)

jeg har altid elsket bøger og har læst virkelig mange

men jeg viste ikke hvilket køn jeg skulle have så da hun kom levede hun et helt døgn mens hun hed Bitten, men det synes jeg alligevel ikke hun skulle hedde, så jeg tænkte en halv dag over det og pludselig slog det mig at hun var en Tinke- hungersbarnet (film ulvepigen Tinke) af Cecil Bødker.. for allerede fra start af var hun en bestemt og hisig madamme

Hermione ( engelsk udtalt) er fra Harry Potter af J.K. Rowling, jeg synes jo hun var bestemt og jeg havde en ide om at hun ville blive meget påståelig  og Hermione passede bare rigtig godt til hende også (og det er også godt at have et internationalt navn)

Havde det blevet Bitten var det pga en bog jeg fik af min mormor da jeg var spæd som hedder Bittens aftenbøn (forfatter kan jeg ikke huske)

men ja det er min navne historie

en rigtig hyggetråd

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. november 2011

MissTas

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Er egentlig bare lidt nysgerrig om der ligger en "historie" bag, eller om det bare var fordi det er flot. 

Så fyr løs tøser - Hvorfor kaldte i jeres børn deres navn?

Vi havde besluttet at hun skulle hedde noget lidt specielt som andre ikke hedder. Også fordi min brors datter hedder Keisha-Chanell og min kærestes brors søn hedder Løar, så derfor skulle vores lille prinsesse også hedde noget lidt specielt.

Det kom bare til os, at hun ikke kunne være andet end en Annastacia

Anmeld

21. november 2011

Zeus

Isabella hedder Isabella, fordi jeg var ene kvinde om at bestemme hendes navn - noget jeg vist glemte at påskønne Jeg sad med en seddel med 4-5 pigenavne, og 4-5 grønlandske mellemnavne, også satte jeg dem sammen på kryds og tværs.. Til sidst endte jeg med Isabella Aviaja Efternavn Da min mor var grønlænder, og jeg selv har boet deroppe et par år, SKULLE der et grønlandsk navn med.. Da jeg så lå på sygehuset efter at have født, syntes jeg bare hun var en Elisabeth, men der havde jeg jo allerede sagt navnet til de forskellige, så det blev bare Isabella alligevel.

Cajsa hedder Cajsa, fordi det var det navn vi blev enige om.. Der lavede vi 2 forskellige lister, og så tjekkede vi med hinanden bagefter, og de var slet ikke i samme stil! Til sidst valgte vi 4 af hinandens navne, også snakkede vi derfra... Så trak vi lod og endte med Caia, som jeg var helt vild med... Så snakkede vi videre... Og til sidst valgte min kæreste Cajsa, og jeg "lod" ham gøre det, fordi jeg havde valgt Isabellas Cajsa betyder i øvrigt, Lille Prinsesse..
Mellemnavnet gav endnu større problemer, men det endte med Nuunu, som betyder baby på grønlandsk, og vi altid går og kalder hende "baby"
Nogen gange tager jeg mig selv i at kigge på Cajsa og tænke "pigebarn dog, du skulle bare have heddet Mie!"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.