Hvad hedder jeres børn og hvorfor valgte i navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

DianaMalou

da jeg blev gravid havde jeg en fornemmelse på at det blev en pige..

da jeg var 8 uger henne skulle jeg have en baby simolator af kommunen og der fik jeg så en dukke pige hvor jeg selv måtte vælge navnet.. når men navnet faldt hurtigt på cecilie..

jeg og kæresten skulle så til scanning men vi kunne ikke få kønnet af vide.. men så betalte jeg for en scanning som viste os en pige..

og navnet på hende blev straks cecilie..

hendes mellemnavn er efter hendes far som hedder bertram.. det er et familie navn og alle i hans familie hedder det så det skulle vores pige da os hedde og efternavnet er så mit..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2011

Rsa

Min søn hedder Tobias - havde Tobias, Frederik og Victor som kandidater... Udelukkende fordi det var navne jeg godt kunne lide.

Min datter (Børnene har ikke samme fædre) hedder Elena, fordi vi begge synes det er et fantastisk smukt navn og min kæreste har rødder i Peru og Spanien, hvor Elena er et brugt navn. Hun hedder Angelica til mellemnavn - ikke i daglig tale - efter sin peruianske farmor der døde 2 måneder inden hun blev født. Og så synes vi bare de to navne klinger godt sammen

Anmeld

20. november 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Min søn - mit guld! <3 skriver:

Er egentlig bare lidt nysgerrig om der ligger en "historie" bag, eller om det bare var fordi det er flot. 

Så fyr løs tøser - Hvorfor kaldte i jeres børn deres navn?

min store søn på 3,5 hedder theis tage og min yngste på 7 mdr theo tage.

deres fornavne er valgt ud fra at det skulle være et navn vi ikke havde hørt ret tit. (der er lidt over 2000 som hedder theis og lidt over 200 som hedder theo)

så skulle deres navne starte med T da navnet tage kommer for min morfar og jeg godt ville at det passede med T...T...

Anmeld

20. november 2011

Lunae

Helt fra starten af graviditeten ville jeg gerne have en Camille jeg havde arbejdet i institution, hvor vi havde sådan en og hun var et skønt barn. Det var første gang jeg hørte navnet.

Kæresten stejlede og synes på ingen måde at det var et pænt navn, så vi begyndte at finde på andre alternativer. Da vores datter blev født kunne vi slet ikke finde et passende navn og til sidst lod jeg manden bestemme.

Til min store overraskelse havde han gået og tygget på navnet længe og vi fik os en lille Camille

Anmeld

20. november 2011

Neon

Strawberry skriver:

Kommende børn, er nok fordi at de vil holde navnet hemmeligt indtil barnet er født, af flere grunde.

Men altså, folk gør hvad de føler for, eller også har de en grund til ikke at ville sige navnene.. Det tager jeg nu ganske roligt

Du læser vidst ikke hvad jeg skriver. Jeg siger bare jeg ikke forstår det. 

Anmeld

20. november 2011

MelikkazMoar

min datter hedder Melikka, og navnet har ikke nogen vidre historie, men havde en frisør som jeg kom hos, hun var en flot yng pige, og hun hed Melika..

og derfra syndes jeg bare det var det flotteste navn i verden.. og det holdte ved i 5 år inden jeg fik min datter ! som så fik et ekstra K, i navnet .. Melikka..

kæresten har virkelig skulle vende sig til det det  og endnu mere skulle hans forældre .. der er nu lidt svokt at høre de endnu ikke har fået helt styr på det

Anmeld

20. november 2011

Anette&Sophia

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Er egentlig bare lidt nysgerrig om der ligger en "historie" bag, eller om det bare var fordi det er flot. 

Så fyr løs tøser - Hvorfor kaldte i jeres børn deres navn?

Min datter hedder Sophia Regina. Sophia er egentlig bare mest fordi jeg synes det er lidt sødt, og så skulle det være med ph for at være lidt specielt. Regina stammer fra min bedste veninde som kørte galt for 3 år siden, og desværre ikke er her mere.
- men hendes smukke person, lever videre i min dejlige lille prinsesse

Anmeld

20. november 2011

Fam. Madsen

begge mine drenge har to navne.

Den ælste hedder Marcus max dog kalder vi ham kun marcus, den yngste hedder Oliver max og bliver kun kaldt Oliver

grunden til de begge hedder max er at min far døde da jeg kun var 8 år og jeg synes de begge skulle have noget fra deres morfar. og ja det blev så hans fornavn. og da jeg altid har vist jeg skulle have to børn synes jeg ikke de begge skulle hedde max som kalde navn

Anmeld

20. november 2011

Zicla

Jeg fandt navnet i et andet forum da jeg var gravid med min datter. Jeg synes at det var rigtig flot og det skulle min datter hedde. jeg vil altid have at min datter skulle have en mellemnavn. Det fik hun også. 

Hun hedder Zia Laura. Kort tid efter at mellemnavnet var valgt, sagde svigermor at hendes mormor hed Laura. Så det er lidt familienavn vi har fundet.

Anmeld

20. november 2011

Rosengreen

Min hedder Mynte, fordi det var det smukkeste navn vi kunne komme på  Vi kendte ikke kønnet, men havde et pige og et drengenavn klar. 

Mynte hedder så Kristine til mellemnavn efter min farmor og oldemor og tip-oldemor.

Jeg er den eneste pige (udover min søster) på den side af familien som ikke hedder Kristine. Udover at jeg elsker navnetraditioner så synes jeg også det er et flot navn  

Får vi flere piger skal de også hedde Kristine til mellemnavn og får vi drenge skal de hedde Kristian til mellemnavn (også et familienavn)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.