Hvad hedder jeres børn og hvorfor valgte i navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

TbCp

Vores datter hedder Liva Anika. 

Jeg ville gerne have haft en Olivia, men det var manden ikke helt med på og foreslog så Liva. Det synes jeg også var rigtig fint, og lidt henad Olivia, så der blev det  

Anika er efter min søster der døde 1 1/2 år før Liva blev født. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

Sees

Jeg er en drengepige - Og har alle dage været det
Da jeg var bette var alle mine dukker også drenge, og de hed alle sammen Rasmus eller Emil

Da Jeg så blev gravid, og fandt ud af at jeg ventede en dreng, havde jeg MANGE navne oppe og vende, men Emil blev ved med at vende tilbage - Så Emil blev det. Rasmus kunne det ikke være, da jeg har en nevø der hedder det
Han var dog kommet til at hedde Emil på den ene eller den anden måde alligevel, da min far og farfar hedder Emil til mellemnanvn, så det er et familienavn

Emil hedder Sigurd til mellemnavn - Opkaldt efter MIN oldefar, som jeg var MEGET glad for

Anmeld

19. november 2011

SussieThyssen

Drømme skriver:

Hej Sussie

Prøvede at gøre som du forklarede (det er vel nærmest meditation over navnet ?) og der var det navnet Sofia der dukkede op

Vi ved ikke om det er en dreng eller pige, men min fornemnelse såvel som faktisk alle andre i vores familie / vennekreds, har hele tiden været at det er en dreng.. Så er godt nok spændt på om det bliver en lille Sofia
Spurgte min kæreste hvad han synes om navnet, og han kunne godt lide det, men det har bare slet ikke været et af de (mange) pigenavne vi har snakket om

Forresten, jeg hedder også Elisabeth til mellemnavn
Skønt navn

Det kan jo så være det er en Sofus du har i maven i stedet.

Men det bliver jo så spændende at se hvad I får

Med min den mellemste kunne jeg ikke få noget at vide derinde fra, så vi måtte jo så bare vente og se, og da hun lige var kommet ud, der sagde min mand: Næææh..det er en pige, og jeg kastede et blik på hende og sagde: Jamen hun hedder jo Rebecka!
Så kiggede min mand på hende og sagde: Ja, det gør hun..og det var så det LOL

Den ældste fortalte derimod at hun hed Charlotte. Alle inkl jeg selv var sikker på, at hun blev en dreng..men nænæ..hun VAR skam en pige.
Med den yngste fik jeg så navnet Nickolai, og det var så det navn han fik.

Anmeld

19. november 2011

Neon

Ciss skriver:

Den ældste har et usædvanligt, men gammelt og enkelt navn. Siden der er meget få børn med det navn i dag, vælger jeg ikke at nævne det. Jeg faldt over det i en navndeliste, og jo mere jeg tænkte på det, jo mere rigtigt var det. Min mand brugte lidt længere tid til at vænne sig til tanken. For os er det verdens fineste pigenavn ret og slet.

Lillebror hedder Aksel. Det var faktisk det eneste navn, vi klarede at blive enige om, så det er ikke en videre romantisk eller sød historie. Vi var vildt uenige, så drengen var flere uger, før han endelig fik navn. Aksel var ikke favoritnavnet hos nogen af os, men til sidst blev vi enige om at kalde ham det et par dage og se, hvad vi så syntes. Dag nr to ringer jeg til min mand på arbejdet og siger, at jeg synes, han ser mere og mere ud som en Aksel. "Jammen, så hedder han det", var svaret. Han er ikke opkaldt efter nogen bestemt, men navnet er tidligere brugt i slægten, så det var der vi fandt navnet. I dag er jeg meget godt tilfreds med, at vi begge gik væk fra vores favoritnavne på den tid. Aksel passer supergodt til ham!

Jeg forstår altså ikke hvorfor man holder sit barns navn hemmeligt.. Hvad sker der ved der er andre der hedder det? Du fandt det jo selv i en navneliste.. Hvorfor er man så bange for at blive "efterabet"?

Det er ikke en kritik, jeg undre mig bare over at så mange ikke vil frem med deres navne.. 

Anmeld

19. november 2011

Musen5

Liv hedder Liv fordi en veninde forslog navnet og hun opførte sig som en livlig lille fodboldspiller i maven.

Benjamin sku egentlig ha heddet Lucas, men Liv kunne ikke lide navnet og foreslog Benjamin (efter hendes bedste ven i børnehaven) Så Benjamin blev det.

Gabriel... Ville gerne ha at han skulle hedde Kian, men hans far sagde nej. Han kunne dog heller ikke komme med alternativer. Sys oxo godt som Gabriel og da papirerne skulle udfyldes var jeg godt tosset på farmand der blkev ved med at sige nej til at de navne jeg foreslog (Og han gad ikke med til hans fødsel) så jeg udfyldte dem selv. Derfor hedder han Gabriel Kian.

Leah .. tja det eneste vi kunne blive enige om som oxo passede til de andre navne. - og nej det er ikk med vilje at vi har valgt bibelske navne. (Liv brokker sig og vil hellere hedde noget bibelsk a la Rakel)

/Mette

Anmeld

19. november 2011

Drømme

SussieThyssen skriver:

Det kan jo så være det er en Sofus du har i maven i stedet.

Men det bliver jo så spændende at se hvad I får

Med min den mellemste kunne jeg ikke få noget at vide derinde fra, så vi måtte jo så bare vente og se, og da hun lige var kommet ud, der sagde min mand: Næææh..det er en pige, og jeg kastede et blik på hende og sagde: Jamen hun hedder jo Rebecka!
Så kiggede min mand på hende og sagde: Ja, det gør hun..og det var så det LOL

Den ældste fortalte derimod at hun hed Charlotte. Alle inkl jeg selv var sikker på, at hun blev en dreng..men nænæ..hun VAR skam en pige.
Med den yngste fik jeg så navnet Nickolai, og det var så det navn han fik.

Hehe, ja, det er ikke til at vide, og vi er godt nok alle spændt

Før jeg testede positiv vidste jeg bare jeg var gravid, og der var min overbevisning også at det var en dreng, så derfor jeg holder lidt fast i det..
Men har SÅ mange gange drømt det var en pige (5-7 gange tror jeg), og kun en enkelt gang drømt det var en dreng. Spurgte til navnet i går aftes, og drømte derfor selvfølgelig om at det var en Sofia om natten.
Men i går nat hed hun i drømmen bestemt Emma og kunne slet ikke hedde andet

Uanset hvad, så hverken kan eller vil vi slå os fast på navnet før den lille er hos os

Hvor er det sjovt med jeres, og fedt at I har gjort det på den måde

Er meget spændt på om det kommer til at passe ved os

Anmeld

19. november 2011

louisevl

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Er egentlig bare lidt nysgerrig om der ligger en "historie" bag, eller om det bare var fordi det er flot. 

Så fyr løs tøser - Hvorfor kaldte i jeres børn deres navn?

Min dreng hedder Jakob efter hans oldefar. Og oldefaren er SÅ stolt

Hvis vi engang får en pige skal hun hedde Anna efter min bedstemor

Anmeld

19. november 2011

forår

Min datter hedder Livia. Det dukkede op en dag jeg surfede efter navne.

Det var egentlig lidt sjovt for jeg havde tænkt på både Olivia og Liva, men slet ikke Livia, som egentligt lidt er en mellem ting mellem de to navne.

Elsker navnet og der er ikke så manger i DK der hedder det...kun 113 stk

Anmeld

19. november 2011

SussieThyssen

Drømme skriver:

Hehe, ja, det er ikke til at vide, og vi er godt nok alle spændt

Før jeg testede positiv vidste jeg bare jeg var gravid, og der var min overbevisning også at det var en dreng, så derfor jeg holder lidt fast i det..
Men har SÅ mange gange drømt det var en pige (5-7 gange tror jeg), og kun en enkelt gang drømt det var en dreng. Spurgte til navnet i går aftes, og drømte derfor selvfølgelig om at det var en Sofia om natten.
Men i går nat hed hun i drømmen bestemt Emma og kunne slet ikke hedde andet

Uanset hvad, så hverken kan eller vil vi slå os fast på navnet før den lille er hos os

Hvor er det sjovt med jeres, og fedt at I har gjort det på den måde

Er meget spændt på om det kommer til at passe ved os

Ihhh..hvor bliver det spændende LOL

Det er også en god ide at vente..og så bare se, dels hvad det bliver og dels hvilket navn, der passer til personen.

Anmeld

19. november 2011

Drømme

SussieThyssen skriver:

Ihhh..hvor bliver det spændende LOL

Det er også en god ide at vente..og så bare se, dels hvad det bliver og dels hvilket navn, der passer til personen.

Netop - er simpelthen nødt til at se hvilket navn der passer til den lille

Som sagt, vi slår os ikke fast på noget navn før den lille er hos os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.