Neon skriver:
Jeg forstår altså ikke hvorfor man holder sit barns navn hemmeligt.. Hvad sker der ved der er andre der hedder det? Du fandt det jo selv i en navneliste.. Hvorfor er man så bange for at blive "efterabet"?
Det er ikke en kritik, jeg undre mig bare over at så mange ikke vil frem med deres navne..
Nej, det er heller ikke sådan ment. 
Det er ikke, fordi jeg ikke ønsker, at andre skal opdage navnet. Jeg skulle hellere ønske, at mange flere brugte det, fordi jeg så godt kan lide det....
Det handler ret og slet om, at jeg ikke ønsker, at ting jeg skriver her i disse år, senere skal dukke op, hvis nogen f eks googler hende, eller hvis hun selv gør det. Det her er private små og store detailler fra børnenes opvækst, og når de bliver voksne bliver det deres eget valg, hvilke ting de ønsker at dele med andre, og hvilke ting, de synes er for private. Der er så mange, som hedder Aksel, at det næppe kan linkes til ham, men siden hendes navn er så meget mere specielt, så er der en rissiko, og den ønsker jeg ikke at tage på hendes vejne. Jeg ville selv have været megaflov som teenager, hvis mine venner havde fundet frem til private ting, min mor havde skrevet om mig som lille... 
Anmeld