Hvad hedder jeres børn og hvorfor valgte i navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Mira0911

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Fantastisk historie, det er også super flot! utroligt man kan blive så forelsket i et navn! Så må vi håbe at de også videregiver navnet, så selv om mange hundrede år så lever det stadig

Det er også et virkelig flot navn.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Ka+Ma=Be

Min søn hedder Benjamin! Og der er overhovedet ingen spændende historie bag! Jeg synes det var et sødt navn (som han også kan bære som voksen) og det var et af de få navne manden kunne give med medhold i

Skulle vi have haft en pige, skulle hun opkaldes efter min oldemor, som hedder Nikoline  (og som lige er fyldt 95 år)

Vi ville også gerne have opkaldt Benjamin efter en, men der er simpelthen ingen mandenavne i familien, vi havde lyst til at tage! hehe

Anmeld

18. november 2011

TaAsJu

Her hjemme har vi Tammie Isabell, det er jo ikke mit valg, men manden og hans xkone. De faldt over navnet i en film de så. Og ved Anna-Sophie er Anna efter min mands mormor som betød meget for ham og Sophie fordi jeg elsker det navn. Og bliver den næste en pige skal hun hedde Julie Rosa julie fordi vi syntes det er sødt og ender på ie. Og Rosa fordi vi har kendt en lille pige der gik ind i folks liv med træsko på og bliver det en dreng skal han hedde Marinus efter min farfar

Anmeld

18. november 2011

Tona

Er egentlig bare lidt nysgerrig om der ligger en "historie" bag, eller om det bare var fordi det er flot. 

Så fyr løs tøser - Hvorfor kaldte i jeres børn deres navn?

Min datter hedder Amanda

Under hele graviditeten var det ikke muligt at få hendes køn at vide, for hver gang der skulle scannes lagde hun sig sådan at man ikke kunne se det og nægtede konsekvent at flytte sig...stædige lille dame  Derfor blev vi nødt til at gætte på hvad køn barnet var. Vi var begge overbeviste om at det var en dreng. Jeg plejer at have en meget stærk fornemmelse for ting, så jeg troede virkelig på at det var en dreng. Derfor havde vi faktisk næsten udelukkende fokuseret på drengenavne.

Da jeg så blev vægtscannet i uge 35 (tror jeg nok at det var) fik vi endelig at vide at det var en smuk lille pige vi skulle have. Så bredte panikken sig. Vi kæmpede rundt med navne i det uendelige. Vi kunne bare ikke finde ud af hvad hun skulle hedde.

Så en dag jeg lå og hvilede mig, kom min kæreste ind for at vække mig da jeg skulle op og hans øjne strålede bare og så sagde han: "hvad med Amanda?" Med det samme han sagde det vidste jeg bare at det var rigtigt. Som om at Amanda hele tiden havde ligget inde i maven og heddet Amanda, det var bare os der skulle finde ud af at det var det hun allerede hed  Jeg har aldrig før så meget som overvejet det navn, men hun kunne slet ikke hedde andet. Og så betyder det: "den som skal elskes" og det er bare smukt syntes jeg  

Min kæreste siger, at han bare sad i sofaen dengang og tænkte på hende og hvad mon hun hed og så kom det til ham ligesom ud af det blå at hun hed Amanda

Da jeg var gravid anden gang (mistede desværre i uge 8) lavede jeg selv øvelsen med at mærke efter hvad barnet hed og jeg er sikker på at det var endnu en smuk lille pige som hed Alba  Alba betyder bla "solopgang". Igen et navn jeg aldrig så meget som havde overvejet selv

Anmeld

18. november 2011

Zibi_84

Dejlig tråd Jeg passede engang den yndigeste og kønneste lille dreng som hedder Johannes. Har altid forbundet det navn med noget dejligt. Og så hed min mands morfar også Johannes. Så det hedder vores søn også. Hvis vi får en pige næste gang, er vi vilde med navnene Clara og Ella

Anmeld

19. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Er egentlig bare lidt nysgerrig om der ligger en "historie" bag, eller om det bare var fordi det er flot. 

Min Søn hedder Søren Henrik, vi bruger kun Søren.

Jeg har altid syntes at Søren var et flot navn, og jeg har altid vist at jeg en dag fik en dreng som skulle hedde Søren, min mand kunne heldigvis også godt lide det. Han hedder Henrik til mellemnavn fordi det hedder min mand til mellemnavn.

Min Pige hedder Mie Merethe, vi bruger kun Mie

Min mand var helt vild med navnet Mie, men jeg var mere til en Mette og vi kunne bare ikke blive enige. Men da jeg så hende første gang, så spurgte jeg hende om hun var en lille Mie eller en lille Mette og det var bare som om hun svarede med øjnene at hun var en Mie. Så det kom hun til at hedde. Hun hedder Merethe til mellemnavn fordi jeg hedder Merethe til mellemnavn.

Anmeld

19. november 2011

Drømme

SussieThyssen skriver:

Mine unger har selv valgt deres fornavne.

Og ja..jeg skal nok forklare hvad jeg mener med det...LOL
Folk ser altid så underlige ud i hovedet når jeg siger det, så jeg har vendet mig til at "forklaring" følger.

Det handler om at man tømmer hjernen helt, og mentalt spørger barnet inde i maven, hvad det hedder, og det første, der kommer til en, er barnets navn.
Somme tider, kan man blive temmeligt forbavset, for det er som regel noget andet end man selv har tænkt på. 

Deres mellemnavne og efternavne har vi til gengæld valgt til dem, og det er fx navne efter en forfader/moder, og så har de alle 3 mit mellem-efternavn og efternavn, fordi de er spå specielle.
Iøvrigt har mine unger 5 navne hver, i det hele, og det har mine børnebørn også 

Pigerne hedder alle sammen Elisabeth, som nr 2 navn, og det stammer helt tilbage fra min oldemor. Hun og alle hendes døtre hed Elisabeth til mellemnavn inkl min farmor...jeg fik det, mine piger har det, og nu mine børnebørn.

Kærligst
Sussie

Hej Sussie

Prøvede at gøre som du forklarede (det er vel nærmest meditation over navnet ?) og der var det navnet Sofia der dukkede op

Vi ved ikke om det er en dreng eller pige, men min fornemnelse såvel som faktisk alle andre i vores familie / vennekreds, har hele tiden været at det er en dreng.. Så er godt nok spændt på om det bliver en lille Sofia
Spurgte min kæreste hvad han synes om navnet, og han kunne godt lide det, men det har bare slet ikke været et af de (mange) pigenavne vi har snakket om

Forresten, jeg hedder også Elisabeth til mellemnavn
Skønt navn

Anmeld

19. november 2011

EKBJ

VIPpigen skriver:

Hmm... Jeg havde sagt til kæresten at fik vi en pige skulle hun hedde Vanessa. Den dag jeg fandt ud af jeg var gravid var 9 års dagen for en pige jeg kendte som blev myrdet. Hun hed Vanessa, og jeg elsker navnet. Da vi så faktisk fik at vide det var en pige fortrød jeg, for det kom alligevel for tæt på (Vanessa var som en søster for mig) og derfor satte jeg eneste krav, at hun skulle hedde Vanessa til mellemnavn.

Manden havde under graviditeten snakket om Lilje, og jeg brød mig virkelig ikke om det... Men da jeg havde født, og hun var kommet ud af kuvøse, og cpap så var hun virkelig en lille Lilje, og basta.... Lilje Vanessa blev navnet.....

Påvirker det dig (altså tænker du meget på din veninde når du høre navnet)... at du har opkaldt din datter efter en afdød person som var dig meget nær? Har en bedste ven som døde sidste år, vil gerne have mit barn skal hedde rasmus til mellemnavn hvis det bliver en dreng :-). 

Anmeld

19. november 2011

MaleneJensen

Da vi Fandt ud af jeg var Gravid begyndte vi så småt af snakke navne og vi var helt enige om hvis vi fik en dreng skulle det vare Christoffer og en Pige Mai Til scanningen kunne de ikke se hvad vi skulle have så vi gik i spænding og ventede til dagen skulle komme hvor jeg skulle føde og vi skulle se hvad vi fik Men kort før min termin sad vi hjemme ved mine forældre og snakkede navne og så sagde min far han altid havde været vild med Mathilde.. Og så kiggede mig og min kæreste på hinanden og da vi kom hjem snakkede vi om det og vi var begge helt vilde med det så da dagen kom og jeg fødte kom der en lille pige som fik navnet Mathilde  

Anmeld

19. november 2011

Nolle

Vi valget Zibrandt fordi det er et familie navn i min familie, Morbror, Morfar, Oldefar og Tipoldefar hedder det. Så da min onkel sagde han nok aldig fik en søn ville det være en "ære" få han at vi føre navnet vider. Vi takket ja til tilbudet med det samme - da det var det føreste navn vi sankket om da vi fandt ud af vi skulle have en baby. 

Zibrandt fik mellennavnet Johannes - da det er min kærestes morfar der hedde det. Så der var navne fra begge vores familie 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.