Hvad hedder jeres børn og hvorfor valgte i navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2011

Henriette Aaby

Min mand og jeg viste jo ikke, hvilket køn vi ville få, så vi havde besluttet, at hvis der kom en dreng skulle han hedde Bertram, og hvis der dukkede en pige op skulle hun hedde Maja eller Signe.

En måned før jeg fødte drømte jeg at jeg gik på strøget med en halv stor pige i hånden som hed Maja

Da det så var en pige der kom, ja så lignede hun en Maja og er en MajaDet er et skønt og sødt og blidt navn ligesom vores datter

I nat drømte jeg igen en måned før termin at vi vil få en pige mere. Men her blev navnet ikke fortalt. Så nu er jeg rigtig spændt på om der er en pige igen. Eller som alle siger om det bliver en dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

lukasmor

Vi valgte Lukas fordi at jeg har ville kalde min søn Lukas lige siden jeg var bette.. Lukas er sødt når han er baby, frækt når han er en tumling, flot og drenget når han er teenager/voksen. Altså, synes vi at det passede gennem hele livet

Derudover har han et meget normalt navn (Lukas Kristensen) som er godt hvis man vil forsvinde lidt i mængden og et mere usædvanligt navn (Lukas Ollé Kristensen) hvis han gerne vil kunne findes Ja, det er tænkt igennem

Anmeld

19. november 2011

Palaja

Min datter hedder Marie Lykke. Hun bliver kun kaldt Marie, Lykke har alle pigerne på min mors side af familien, så det er en tradition jeg har ført videre.

Marie er opkaldt efter sin oldemor, min mormor. Min mormor betyder rigtigt meget for mig, så jeg ville gerne opkalde min første fødte datter efter hende. Min mormor hedder Astrid Marie. Hverken min kæreste eller jeg var specielt vilde med Astrid, så det måtte blive Marie.

Vi kendte ikke kønnet på bebsen i maven, men jeg havde en stærk fornemmelse af at det var en pige. En dag fløj der en lille Mariehøne hen og satte sig på min mave, så det tog jeg som et tegn på at det var en Marie som lå derinde  Vandet gik samme dag, så det var lidt sjovt.

Anmeld

19. november 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Har altid sagt at hvis det blev en pige, sku hun hedde thea efter min mormor, som bare var den bedste i hele verden!! Da jeg så blev gravid og sagde at det skulle baby hedde hvis det blev en pige, sagde min kærste NEJ aldrig, for hun var en lille sur gammel kone (de kom lidt skævt ind på hinanden i begyndelsen, men endte med at blive gode venner) Da så Thea kom 6 uger før tid, lignede en hun lille gammel, rynkede dame, men vi var stadig ik blevet enige om navnet, så den første uge havde hun ik noget navn.. Til sidst kom kærsten og sage at nu havde han tænkt længe over det og hun lignede godt nok en lille thea. Så det blev en Thea JAAYY elsker thea vh Stine

Anmeld

19. november 2011

FrkAnnette

Vores lille dreng skal hedde Oliver. Der ligger ikke rigtig nogen historie bag, udover at vi synes det er sødt

Anmeld

19. november 2011

Malonde1985

Vores store Prinsesse på 5 år hedder Dianna. Hun fik navnet fordi hendes far gerne ville have haft, at hun skulle Anna (hans mormor hed Anna). Min storebrors datter som er 1 år ældre, end min datter, hedder Anna, og derfor syntes jeg ikke vores datter kunne hedde det, så derfor endte vi på Dianna  Giver det mening?  Lidt svært at forklare via pc!

Vores søn Mathias på 9 mdr, fik navnet fordi hans søster syntes det var et fint navn!  

Anmeld

19. november 2011

Ansemusen

Vi havde to pigenavne klar, altså til en eventuel datter nr. 1 og datter nr. 2. Men mht. drengenavne var vi helt på barn bund - særligt mig!

Jeg kiggede hele navnebogen igennem, og enten brød jeg mig ikke om navnet eller også var det et navn som alle hedder. SÅ faldt jeg pludselig over navnet Thias, og syntes det lød sødt. Kæresten var ikke helt overbevist til at starte med og var mere til Konrad, hvilket jeg afviste blankt! Jeg bad ham tykke lidt på Thias, smage på navnet. Det gjorde han så, og en dag sagde han god for det

Det var det eneste navn i hele bogen jeg kunne forlige mig med, at mit barn skulle hedde, og selvom mange spørger 'Nååh så han hedder Mathias?', så har vi ikke fortrudt - han er en lille Thias-trold

Anmeld

19. november 2011

IngenKoPåIsen

Min datter hedder Malina.. Der er ingen særlig historie bag, udover at vi ikke kunne blive enige om andet! Det var hendes far der foreslog det, mens vi diskuterede en masse navne, der ligger tæt det, da han så pludselig sagde det! 

Det er ret specielt navn, men som jeg dog oplever kommer mere og mere frem...!

Anmeld

19. november 2011

Morgensol

Fantastiske historier! 

Min ældste hedder Bella Sophie, men hun hed faktisk Freya Sofie de første 2 dage. Kæresten og  jeg var ret enige om Freya, men en nat drømte jeg at hun hed Bella og da jeg vågnede var hun bare slet ik en Freya alligevel!! Så måtte fortælle kæresten at der altså ik var nogen diskution, hun sku bare hedde Bella!! Sophie hold vi fast i, men der er ingen historie bag, det er bare fint! 

Den yngste hedder Alberte Astrid.. Hende var vi virkelig i vildrede omkring hvad skulle hedde! Vi var virkelig uenige! Jeg holdt på hele graviditeten at mit yndlingsnavn var Alberte, men min kæreste nedlagde Veto imod det, han sys det var forfærdeligt! Så jeg lagde det på hylden, for det blev det i hvert fald ikke! Han var mere til Victoria hvilket jeg var dybt uenig i!! 

Da hun så kom til verden snakkede vi igen frem og tilbage, men ku bare ik finde noget der passede! Efter et par dage spurgte jeg ham så "hvad så med Alberte?" Og så var svaret "Ja, det er da det hun ska hedde!!" Og sådan blev det!!  Astrid hedder hun efter min mormor, det var vi enige om fra start af at hun sku hedde til mellemnavn!

Havde vi fået en dreng skulle han ha heddet Steen til mellemnavn efter min svigerfar som døde for 4 år siden..

Anmeld

19. november 2011

quindelist

Vores lille pige hedder Sigrid -fordi det er det smukkeste navn i hele verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.