Den bedste bog jeg har læst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2011

Zeus

Regitze&Anders skriver:

skriver lige ned fra bagsiden:

Mod alle odds er en varm og gribene historie om det misbrugte og forskræmte barn, sheila, og hendes lære torey, der går langt udover sine profesionelle grænser for at nå in til hende. Da Sheila var 4 år gammel blev hun eftersladt på motorvejen af sin mor. hun voksede op hos sin far som både misbrugte alkohol og stoffer og som røg ind og ud af fængslet. I sin afmagt bandt sheila en lille dreng til et træ hvorpå hun satte ind til ham. Først der gtreb myndighederne ind, og sheila blev anbragt i torey haydens speciel klasse for adfærdsvanskelige børn. I starten var hun som et vildt og utæmmet dur men langsomt fik torey styr på hende, og det viste sig at sheila var både kærlig og yderst intelligent lille pige. Efter et kort men ingtensophold i toreys klasse genvandt sheila troen på sine medmennesker. Men så skilte deres veje. Torey fik arbejde på en anden skole, og endnu engang måtte sheila konstatere, at hun ikke kunne stole på sine medmennesker og slet ikke på de voksne. Flere år går, og da de mødes igen er sheila blevet 13 år gammel. Desværre har ikke meget ændret sig. Hendes liv er ét stort kaos, og hun flytter rundt mellem plejefamilier og institutioner. ikke overraskende er sheila bitter og vanskelig, datorey møder hende igen, og som deres fohold genoptages og udvikler sig over de næste 10 år , oprulles sheilas barske liv med alle de forhindringer , der har ligget på hendes vej. belært af erfaring nærmer sheila sig kun langsomt torey . kan hun stole på hende denne gang?  og kan torey virkelig hjælpe hende med igen at få styr på hendes liv? som speciallære har torey mødt mange forskellige adfærdsvanskelige børn, men aldrig en som sheila og man forstår hende godt!

Undskylder at det  blev lidt langt.. 

Har du læst 1'eren "Historien om Sheila"? For det kan godt være at Mod alle odds er god, men det er intet i forhold til historien om Sheila.. Det er også en af mine favorit bøger Forfatteren har forresten skrevet flere autentiske bøger om sit job, men de kommer slet ikke i nærheden af historien om Sheila..

Og til TS: Min ynglingsbog er

Kan huske en bog af Jane Aamund, den hedder vist noget i retning af "Colorado"? Er ikke 100% sikker at det er titlen, men jeg TROR det nok

En bog af John Grisham "uskyldig dømt", en autentisk bog om en dødsstraffange i USA..

En bog af Mikkel Sonne "Fifty fifty", også en autentisk bog om en dødsstraffange i USA..

Og "Det gyldne kompas", kan ikke lige huske forfatteren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2011

Skouboe

"the ship" bøgerne af Anne McCaffrey.

Anmeld

21. november 2011

trunte89

nilletøz skriver:

Jeg har det på nøjagtigt samme måde som dig...

Jeg er helt bildt af hendes bøger...

Har læst alle sammen, mangler dog en som lige er kommet..

Den hedder "De glemte piger" mener jeg... Den skal jeg bare have fat i meget snart ! !

Ih hvor dejligt
Glæd dig til den! Den er super god

Anmeld

21. november 2011

nilletøz

trunte89 skriver:

Ih hvor dejligt
Glæd dig til den! Den er super god

Tro mig det gør jeg også...

Kan slet ikke vente...

Anmeld

21. november 2011

Kofoed.

Jeg er rigtig spredt i mine ynglings, dog går ulovlig kærlighed igennem. Elsker mine Tusmørke/Twilight, men derudover er Stolthed og fordomme og virkelighedens verdens Kærligheds fængelset også en bog jeg har læst nogle gange. Men en halt anden type bøger er nexsø's X og De gale også gode. Men den bedste må blive:

Engle i sneen

Læste den i folkeskolen, da hjalp mig med, at det var iorden jeg ikke fattede hvad der skete i tiden omkring min mors død, jeg forstod pludselig, at det var normalt, at blive ved med, at tro/bilde sig ind, at imorgen kommer hun hjem, imorgen vækker hun mig, imorgen følger hun  mig i skole osv.

(pt er jeg igang med formørkelse (igen) i tusmørkeserien og jaaaa, self skal jeg ind og se den nye film i serien )

Anmeld

21. november 2011

Drømme

SussieThyssen skriver:

Hvilken bog er den bedste du har læst??
Det skal naturligvis være sådan en som du har læst igen og igen, og aldrig bliver træt af.

For mit vedkommende må det ubetinget være Robert Graves historiske roman "Jeg Claudius", som jeg i årenes løb nok har læst eller hørt som lydbog de første 15 gange...og jeg er ikke træt af den endnu.
Den foregår i Rom i tiden fra Kejser Augustus og frem til og med hans barnebarn Claudius' regime

Kærligst
Sussie

Fantastisk tråd

Godt med lidt inspiration til videre læsning

Jamen, jeg er en af de helt store Harry Potter læsere.. Har læst bøgerne utallige gange, 1'eren er også læst på spansk og norsk, mens de første 3 + 6'eren er læst på engelsk

Har på HF skrevet større skriftlig opgave om fantasy genren, der blev godt rost, så jeg kan vidst efterhånden del om bogen og fantasygenren generalt..

Leder forgæves efter en ny én, der kan holde min opmærksomhed lige så godt fanget

Anmeld

21. november 2011

missie20

Jeg er fan af Dean Koontz, så den der hedder Idensitet (staves) den er god og uhyggelig, just the way i like it.

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

Drømme skriver:

Fantastisk tråd

Godt med lidt inspiration til videre læsning

Jamen, jeg er en af de helt store Harry Potter læsere.. Har læst bøgerne utallige gange, 1'eren er også læst på spansk og norsk, mens de første 3 + 6'eren er læst på engelsk

Har på HF skrevet større skriftlig opgave om fantasy genren, der blev godt rost, så jeg kan vidst efterhånden del om bogen og fantasygenren generalt..

Leder forgæves efter en ny én, der kan holde min opmærksomhed lige så godt fanget

Noget der minder og alligevel ikke er, men som bestemt er der henad.

2 serier

Den ene hedder: Det pliocæne eksil!  af Julian May
Den er i 8 bind og heeelt genial.
Det første bind hedder: Den gyldne Torc.
Kort fortalt, så handler serien om en portal man opfinder som kan føre menneskeheden 6 mill år tilbage til den pliocæne tidsalder, og verdens regeringer, giver utilpassede mennesker mulighed for at gå gennem portalen. Det er en oneway ticket..er man først kommet igennem er der ingen vej tilbage.
Man tror jo så at menneskeheden havner i en verden befolket med vilde dyr, et behageligt klima, men der findes meget meget mere i den verden...og så vil jeg ikke sige mere

Den anden er en serie på 3 bind skrevet af Judith Tarr.
Det første hedder Elvermunken! derefter kommer Det gyldne horn! og til sidst Herrens Hunde!
Det er en suveren serie hvis man er til historisk fiction, som den forgående serie også hører til, krydret med elvere, mirakler, psykiske evner og meget mere.

Om begge serier kan jeg sige, at for mig overgår de langt Harry Potter

Anmeld

21. november 2011

enrigtigfar?

I det jeg pendler læser jeg gerne en bog om ugen (når ikke min ipad er i brug)

De gode kommer igennem mine hænder et par gange og de rigtig gode tre-fire gange.

I den kategori er alle Harry Potter bøgerne og de tre Stieg Larson bøger.

Da jeg var ung var jeg helt vild med "De Fem" og En serie der hed "Alfred Hitchcock og de tre detektiver" og glæder mig helt åndssvagt til jeg skal læse højt for min datter

Ellers står den for det meste på krimier/spænding:

Anne Holt, John Grisham, Dean Koontz, Henning Mankell, Dan Brown og den "originale" vampyr serie (før der gik teenageskrål og pop i den genre) - Anne Rice's vampyr serie om Lestat.

Anmeld

21. november 2011

SussieThyssen

enrigtigfar? skriver:

I det jeg pendler læser jeg gerne en bog om ugen (når ikke min ipad er i brug)

De gode kommer igennem mine hænder et par gange og de rigtig gode tre-fire gange.

I den kategori er alle Harry Potter bøgerne og de tre Stieg Larson bøger.

Da jeg var ung var jeg helt vild med "De Fem" og En serie der hed "Alfred Hitchcock og de tre detektiver" og glæder mig helt åndssvagt til jeg skal læse højt for min datter

Ellers står den for det meste på krimier/spænding:

Anne Holt, John Grisham, Dean Koontz, Henning Mankell, Dan Brown og den "originale" vampyr serie (før der gik teenageskrål og pop i den genre) - Anne Rice's vampyr serie om Lestat.

Eiii du læser også de gode krimiforfattere..men du mangler altså Arne Dahl i samlingen.
Når du kan Lide fx Grisham, så vil du også kunne lide ham.

Har du læst nogle af Frederich Forsyth?? Bl.a. "Sagen om et gidsel" den er jeg pt igang med for anden gang...eiii den er god.

Åhh ja..De fem-bøgerne af Enid Blyton...they rock!!!!
Jeg har alle de første af dem...faktisk de fleste af dem
og De 3 detektiver er også suverene. Dem har en 5-6 stykker af.
Desværre blev mine unger aldrig fanget af dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.