Drømme skriver:
Fantastisk tråd 
Godt med lidt inspiration til videre læsning 
Jamen, jeg er en af de helt store Harry Potter læsere.. Har læst bøgerne utallige gange, 1'eren er også læst på spansk og norsk, mens de første 3 + 6'eren er læst på engelsk 
Har på HF skrevet større skriftlig opgave om fantasy genren, der blev godt rost, så jeg kan vidst efterhånden del om bogen og fantasygenren generalt.. 
Leder forgæves efter en ny én, der kan holde min opmærksomhed lige så godt fanget 
Noget der minder og alligevel ikke er, men som bestemt er der henad.
2 serier
Den ene hedder: Det pliocæne eksil! af Julian May
Den er i 8 bind og heeelt genial.
Det første bind hedder: Den gyldne Torc.
Kort fortalt, så handler serien om en portal man opfinder som kan føre menneskeheden 6 mill år tilbage til den pliocæne tidsalder, og verdens regeringer, giver utilpassede mennesker mulighed for at gå gennem portalen. Det er en oneway ticket..er man først kommet igennem er der ingen vej tilbage.
Man tror jo så at menneskeheden havner i en verden befolket med vilde dyr, et behageligt klima, men der findes meget meget mere i den verden...og så vil jeg ikke sige mere 
Den anden er en serie på 3 bind skrevet af Judith Tarr.
Det første hedder Elvermunken! derefter kommer Det gyldne horn! og til sidst Herrens Hunde!
Det er en suveren serie hvis man er til historisk fiction, som den forgående serie også hører til, krydret med elvere, mirakler, psykiske evner og meget mere.
Om begge serier kan jeg sige, at for mig overgår de langt Harry Potter 
Anmeld