Den bedste bog jeg har læst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2011

SussieThyssen

Himmelsmil skriver:

Linda Lay Shuler's roman "Kvinden der Husker", som handler om indianerkvinden Kwani der med sine blå øjne bliver udstødt af sin klan. Hun viser sig at skulle blive den næste Kvinden Der Husker - fortaler for kvindeslægten og underviser. Hun er en af 'de udvalgte' som det hedder i bogen. Den er enorm spændende og godt skrevet, også er jeg helt vild med indianere!

Shirley MacLaine's selvbiografiske fortælling "På dybt vand" er også rigtig rigtig god! 

Og ellers har jeg læst Harry Potter bøgerne nogle gange, de er også super spændende!

Ja, de to første er super gode.

Du skulle se filmen Out on a limb, som er bygget over På dybt vand. Shirley spiller sig selv..og den er intet mindre end genial. Filmen hedder også På dybt vand..og er bedre end bogen synes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2011

eirene

Jeg læser rigtig mange bøger og har læst mange af dem der er nævnt, men den eneste som jeg vil læse igen... og igen. Er Anne Rice - Heksetimen og de andre vampyr-bøger hun har skrevet.. Fantastiske bøger.

Anmeld

1. december 2011

metski83

SussieThyssen skriver:

Du burde kunne få den atikvarisk inde fra en af butikkerne omkring Krystalgade i Kbh

Ja der er en klokke der ringer...jeg mener endda jeg kan huske omslaget på bogen

Uh ha, men jeg bor i jylland, så der er desværre lidt langt for en bog.

Anmeld

1. december 2011

metski83

Pikku Myy skriver:

http://www.bogtorvet.net/visboger.php?fritekst=&am p;forfatter=lois+lowry&titel=&sprog=&b utik=0&seneste=0&submit=S%F8g
-jeg synes du skal give dig selv en lille tidlig julegave

Tak for det, så er den bestilt Og så kun til sølle 48 kr.

Anmeld

1. december 2011

Polarpigen

Tak for inspiration!

Har faktisk aldrig været den vilde læsehest, men så læste jeg Jussi's bøger og så bum, så skete der noget!

Anmeld

1. december 2011

signe.

SussieThyssen skriver:

Hvilken bog er den bedste du har læst??
Det skal naturligvis være sådan en som du har læst igen og igen, og aldrig bliver træt af.

For mit vedkommende må det ubetinget være Robert Graves historiske roman "Jeg Claudius", som jeg i årenes løb nok har læst eller hørt som lydbog de første 15 gange...og jeg er ikke træt af den endnu.
Den foregår i Rom i tiden fra Kejser Augustus og frem til og med hans barnebarn Claudius' regime

Kærligst
Sussie

Mine yndlingsbøger(bog) er fra min yngre ungdomstid. Jeg har en samlet triologi; Til sommer, Nattens kys og Hjertets renhed. De er alle tre skrevet af Hanne-Vibeke Holst, og går under navnet Louise-triologien.

Jeg har læst alle tre bøger 5 gange, jeg sluger dem råt! Sidst jeg læste dem var jeg vel omkring de 18 år.

Jeg er meget til ungdomsbøger, og har alle shopaholicbøgerne også, dog synes jeg disse bøger er meget undervurderede, da de indeholder meget mere end bare shopping, mode og den slags. Der er drama, tragedie, komik, kærlighed, kriser og forældreskab - virkelig gode bøger også!

Omkring konfirmationsalderen læste jeg en bog der hed "Kim". Bogen var ene af breve fra ham hjem til sin familie, fra han drog afsted under krigen, og til han blev dømt til døden grundet korruption ( en sand historie)

Jeg har en reol fyldt med bøger, har læst dem alle, da jeg er lidt af en læsehest, men kun få af dem er læst mere end en gang, så dem jeg lige har nævnt, er VIRKELIG gode

Anmeld

1. december 2011

Lise 26

Det er helt klar "broerne over Madison County", som også er filmatisert med Clint Eastwood og Maryl Streep.. den ultimative kærlighedsroman.. kan læse den igen og igen :-)

Anmeld

1. december 2011

SussieThyssen

metski83 skriver:

Uh ha, men jeg bor i jylland, så der er desværre lidt langt for en bog.

Jamen du kan da bestille dem på nettet..de har skam bestilling med indkøbskurv og det hele.

http://www.antikvariat.net/PIL777031.cgi

Anmeld

1. december 2011

Røverdatter

SussieThyssen skriver:

Ja, de to første er super gode.

Du skulle se filmen Out on a limb, som er bygget over På dybt vand. Shirley spiller sig selv..og den er intet mindre end genial. Filmen hedder også På dybt vand..og er bedre end bogen synes jeg.

Ja, jeg fandt dem på nettet forleden! De er i 2 afsnit, ikke? For de er super gode...!

Jeg synes Shirley SÅ sej! Elsker at hun er så ærlig

Anmeld

1. december 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Hvilken bog er den bedste du har læst??
Det skal naturligvis være sådan en som du har læst igen og igen, og aldrig bliver træt af.

For mit vedkommende må det ubetinget være Robert Graves historiske roman "Jeg Claudius", som jeg i årenes løb nok har læst eller hørt som lydbog de første 15 gange...og jeg er ikke træt af den endnu.
Den foregår i Rom i tiden fra Kejser Augustus og frem til og med hans barnebarn Claudius' regime

Kærligst
Sussie

Dengang jeg læste, var der en bog jeg kunne læse igen og igen. jeg tror nok den hed Rose Madder (eller noget i den stil) og den er skrevet af Stephen King. Handler om en kvinde, der bliver udsat for vold af hendes mand som er politi-betjent, og beskriver så hendes tanker og hendes flugt væk fra ham....mens man samtidig følger hendes mands jagt efter hende.

Enormt spændende bog, og man lever sig virkelig ind i den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.