Den bedste bog jeg har læst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Regitze&Anders

MinNoah skriver:

Nej, hvad handler den om?

skriver lige ned fra bagsiden:

Mod alle odds er en varm og gribene historie om det misbrugte og forskræmte barn, sheila, og hendes lære torey, der går langt udover sine profesionelle grænser for at nå in til hende. Da Sheila var 4 år gammel blev hun eftersladt på motorvejen af sin mor. hun voksede op hos sin far som både misbrugte alkohol og stoffer og som røg ind og ud af fængslet. I sin afmagt bandt sheila en lille dreng til et træ hvorpå hun satte ind til ham. Først der gtreb myndighederne ind, og sheila blev anbragt i torey haydens speciel klasse for adfærdsvanskelige børn. I starten var hun som et vildt og utæmmet dur men langsomt fik torey styr på hende, og det viste sig at sheila var både kærlig og yderst intelligent lille pige. Efter et kort men ingtensophold i toreys klasse genvandt sheila troen på sine medmennesker. Men så skilte deres veje. Torey fik arbejde på en anden skole, og endnu engang måtte sheila konstatere, at hun ikke kunne stole på sine medmennesker og slet ikke på de voksne. Flere år går, og da de mødes igen er sheila blevet 13 år gammel. Desværre har ikke meget ændret sig. Hendes liv er ét stort kaos, og hun flytter rundt mellem plejefamilier og institutioner. ikke overraskende er sheila bitter og vanskelig, datorey møder hende igen, og som deres fohold genoptages og udvikler sig over de næste 10 år , oprulles sheilas barske liv med alle de forhindringer , der har ligget på hendes vej. belært af erfaring nærmer sheila sig kun langsomt torey . kan hun stole på hende denne gang?  og kan torey virkelig hjælpe hende med igen at få styr på hendes liv? som speciallære har torey mødt mange forskellige adfærdsvanskelige børn, men aldrig en som sheila og man forstår hende godt!

Undskylder at det  blev lidt langt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

SussieThyssen

Maja88 skriver:

ej ved godt det her er åndsvagt...

men er lige den eneste jeg kan huske, har mange men ammehjernen er slået ind.

men læste for første gang i folkeskolen:

Bomber over København.

og har læst den flere gange siden, selvom den jo er utrolig let..

men til jul ønsker jeg mig

Natscha Kampuss bog: 3096 dage

og gad godt læse mein kampf- nej er ikke nazist

Der er jo bøger, som man BØR læse eller snuse til, hvis man vil vide noget..og der er Mein Kampf bestemt en af dem.
Jeg må indrømme at jeg hurtigt steg af på den..jeg var vel i 20'erne, men læste den fordi jeg synes jeg burde..men min kop te er det bestemt ikke...især ikke med den baggrund jeg har, men jeg skimmede den da igennem og skyndte mig at aflevere den på biblioteket igen.
Jeg har også læst lidt i Mao's lille røde og andre bøger af forskellige politikere LOL

Det er vel med det som med fx religioner, man bør sætte sig lidt ind i de forskellige holdninger.

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

-Sigrid- skriver:

De to første er nu reserveret 

Uhhh..husk at fortælle mig hvad du synes om dem

Anmeld

18. november 2011

Maja88

SussieThyssen skriver:

Der er jo bøger, som man BØR læse eller snuse til, hvis man vil vide noget..og der er Mein Kampf bestemt en af dem.
Jeg må indrømme at jeg hurtigt steg af på den..jeg var vel i 20'erne, men læste den fordi jeg synes jeg burde..men min kop te er det bestemt ikke...især ikke med den baggrund jeg har, men jeg skimmede den da igennem og skyndte mig at aflevere den på biblioteket igen.
Jeg har også læst lidt i Mao's lille røde og andre bøger af forskellige politikere LOL

Det er vel med det som med fx religioner, man bør sætte sig lidt ind i de forskellige holdninger.

jamen Sussie.. du forstår mig bare SÅ godt...

vil nemlig gerne læse Mein Kampf- fordi jeg er nysgerrig og ja....nu kommer jeg lige nede fra grænsen af og har familie som døde i krigen ig andre som overlevede den. Har skrevet opgaver om kz lejre osv. så den skal snuses til den bog

tror også jeg bliver nød til at Peter Lundins bog nu  jeg så den her herinde..

Anmeld

18. november 2011

-Sigrid-

SussieThyssen skriver:

Uhhh..husk at fortælle mig hvad du synes om dem

Det skal jeg nok

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Maja88 skriver:

jamen Sussie.. du forstår mig bare SÅ godt...

vil nemlig gerne læse Mein Kampf- fordi jeg er nysgerrig og ja....nu kommer jeg lige nede fra grænsen af og har familie som døde i krigen ig andre som overlevede den. Har skrevet opgaver om kz lejre osv. så den skal snuses til den bog

tror også jeg bliver nød til at Peter Lundins bog nu  jeg så den her herinde..

Sjovt du siger det..jeg sad faktisk og tænkte at man burde læse den også...man skal bare huske at manden er manipulator så det vil noget, men med den tanke i baghovedet, så kunne det være ganske interessant.

Anmeld

18. november 2011

Maja88

SussieThyssen skriver:

Sjovt du siger det..jeg sad faktisk og tænkte at man burde læse den også...man skal bare huske at manden er manipulator så det vil noget, men med den tanke i baghovedet, så kunne det være ganske interessant.

ja det er nemlig lige det han er.. det er helt forfærdeligt...

men jeg synes altid det er intr. at se tingene fra personens egen side af sagen...

Anmeld

18. november 2011

Muhmi

Brødrerne Løvehjerte - Astrid Lindgren

Højt skattet bog hos mig... Har læst den igen og igen som barn og har altid haft brugt min fantasi rigtig godt imens

Historien om en moder - H.C. Andersen (Historie)

Den har jeg læst SÅ utrolig mange gange og grædt hver gang... Har ikke læst den efter jeg har fået Silas, for så tror jeg ALDRIG jeg holder op med at græde igen....

Anmeld

18. november 2011

trunte89

Mine yndlingsbøger er Sara Blædels serie om louise rick. Jeg elsker hendes måde at skrive på! Har aldrig været den store læsehest, men hendes bøger har fanget min interesse for at læse!

Anmeld

18. november 2011

Zelinasmor

Jeg elsker stort set alle bøger fra virkelighedens verden. Specielt dem om omsorgssvigt, misbrug og vold.

Ud over dem har jeg mine højtelskede twilight-bøger. Fik dem alle i fødselsdagsgave (dengang de var dyrest) og læste dem på 1½ uge. Har senere læst dem alle flere gange også på engelsk.

Filmene beskriver slet ikke bøgerne godt nok - det er helt vildt ærgeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.