Den bedste bog jeg har læst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

lukasmor

Jeg har læst èn bog i hele mit liv så det må være den Adams fest (handler om krigen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Den bog, jeg har læst flest gange, er Klienten af John Grisham. Jeg har læst den i hvert fald de første 10-15 gange, og jeg kan stadig nyde at læse den. Ellers er jeg også helt vild med Jussi Adler-Olsens serie om afdeling Q. De er såååå svære at lægge fra sig, og når de tager slut, ærger jeg mig over, at jeg ikke læste dem lidt langsommere, så jeg stadig kunne sidde og læse den . Også Stieg Larssons bøger har jeg læst et par gange.

Anmeld

18. november 2011

MaleneJensen

Nu jeg ikke den Store Boglæser men de to bøger der har fanget mig er Camilla Framnes- Hvis jeg kan, kan du også. Og Robert Hansen-Velkommen på forsiden

De Gode, kan anbefales

Anmeld

18. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
En bog, de virkelig har rørt mig, er London Kalder af Aase et-eller-andet. Jeg kan godt lide symbolikken i den, og selvom det er ved at være nogle år siden, jeg læste den, tænker jeg stadig på den i ny og næ. Den handler om Dk under 2 verdenskrig. En anden bog, der også kan sætte føleleserne i gang er Drageløberen af Khaled Hussein, tror jeg, han hedder.

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Maja88 skriver:

ja det er nemlig lige det han er.. det er helt forfærdeligt...

men jeg synes altid det er intr. at se tingene fra personens egen side af sagen...

Helt enig

Anmeld

18. november 2011

Clotte

Det er uden tvivl serien "Jordens børn" som handler om fortidskvinden Ayla og hendes liv

Der er udkommet 6 bøger i serien som er skrevet af Jean M. Auel.

Jeg tror nok at jeg har læst dem en 7-8 gange før den sidste bog udkom i år og 1 gang der efter

Clotte

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

Clotte skriver:

Det er uden tvivl serien "Jordens børn" som handler om fortidskvinden Ayla og hendes liv

Der er udkommet 6 bøger i serien som er skrevet af Jean M. Auel.

Jeg tror nok at jeg har læst dem en 7-8 gange før den sidste bog udkom i år og 1 gang der efter

Clotte

Jeg vil give dig ret..de ER gode..selvom jeg nu egentligt kun bryder mig rigtigt om etteren og toeren, resten er sådan lidt lala, synes jeg, men dem har jeg også læst mange, mange gange...etteren og toeren altså

Anmeld

18. november 2011

Mettemus

Jeg har læst "jordens "børn" 8-10 gange. De første vel at mærke, de tre sidste er ikke nær så gode. Så jeg ender med at sluge 1-3 og så falde lisså stille fra på de sidste. "Pigen med den blå cykel" har jeg også læst rigtig mange gange, men står af efter bøgerne fra Indokina. Så er der en hel masse klassikere som jeg ELSKER men det er ret nørdet og helt sikkert en fagskade

Anmeld

20. november 2011

jydeinden

Rkb25 skriver:

Jeg er simpelhen så glad for Tora trilogien! Er faktisk ret pjattet med alt hvad Herbjørg Wassmo har skrevet....

også rigtigt gode bøger

Anmeld

20. november 2011

maria87

Regitze&Anders skriver:

skriver lige ned fra bagsiden:

Mod alle odds er en varm og gribene historie om det misbrugte og forskræmte barn, sheila, og hendes lære torey, der går langt udover sine profesionelle grænser for at nå in til hende. Da Sheila var 4 år gammel blev hun eftersladt på motorvejen af sin mor. hun voksede op hos sin far som både misbrugte alkohol og stoffer og som røg ind og ud af fængslet. I sin afmagt bandt sheila en lille dreng til et træ hvorpå hun satte ind til ham. Først der gtreb myndighederne ind, og sheila blev anbragt i torey haydens speciel klasse for adfærdsvanskelige børn. I starten var hun som et vildt og utæmmet dur men langsomt fik torey styr på hende, og det viste sig at sheila var både kærlig og yderst intelligent lille pige. Efter et kort men ingtensophold i toreys klasse genvandt sheila troen på sine medmennesker. Men så skilte deres veje. Torey fik arbejde på en anden skole, og endnu engang måtte sheila konstatere, at hun ikke kunne stole på sine medmennesker og slet ikke på de voksne. Flere år går, og da de mødes igen er sheila blevet 13 år gammel. Desværre har ikke meget ændret sig. Hendes liv er ét stort kaos, og hun flytter rundt mellem plejefamilier og institutioner. ikke overraskende er sheila bitter og vanskelig, datorey møder hende igen, og som deres fohold genoptages og udvikler sig over de næste 10 år , oprulles sheilas barske liv med alle de forhindringer , der har ligget på hendes vej. belært af erfaring nærmer sheila sig kun langsomt torey . kan hun stole på hende denne gang?  og kan torey virkelig hjælpe hende med igen at få styr på hendes liv? som speciallære har torey mødt mange forskellige adfærdsvanskelige børn, men aldrig en som sheila og man forstår hende godt!

Undskylder at det  blev lidt langt.. 

man skal bare huske at læse den første bog som hedder : Historien om sheila... 

fordi: mod alle odds, er en efterfølging på : historien om shelia.. de er så gode, sørglig historie.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.