Førstegangsfødende - udskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

Zelinasmor

Frøken J. skriver:

Ja, det gjorde jeg - vi kunne ringe efter sygeplejersker når vi havde spørgsmål.

Jeg ved ikke hvorfor de sendte os hjem - de sparer jo hvor de kan, så man skal bare kræve at blive! det var vores fejl det gjorde vi ikke..

Det er jo også lige det med at have energien til at kræve og evt. skulle diskutere med læger/jm osv lige efter en fødsel. Men jeg vil klart kræve at jeg får lov at blive 48 timer. Det synes jeg ikke er for meget forlangt. Slet ikke når man i forvejen er rigtig usikker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Zelinasmor

Tina&Martin skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvor du skal føde, men du kan sagtens bede om at blive hvis du er usikker.
Jeg fødte sidste år i oktober på skejby, og havde fuld støtte fra syeplejerskerne på patienthotellet, og de tilbød os at blive ekstra hvis jeg var usikker fordi hun ikke ville spise ved venstre bryst.

Du skal bare melde klar ud, hvis du er usikker.

Det vil jeg helt klart gøre så.  Håber de har forståelse for det på Esbjerg sygehus også. Har hørt så meget godt om Skejby. Ærgerligt at det er så langt væk

Anmeld

22. oktober 2011

_-Kathrine-_

Hejsa! Jeg fødte på skejby og var på patienthotel i 2 døgn... Blev tilbudt en ekstra overnatning fordi jeg havde lidt startproblemer med amningen, men det takkede vi nej til, da vi havde fået nok af sygehuse.... Jeg er sikker på at hvis du forklarer din usikkerhed, så må du garanteret godt blive der ekstra

Anmeld

22. oktober 2011

_-Kathrine-_

Hejsa! Jeg fødte på skejby og var på patienthotel i 2 døgn... Blev tilbudt en ekstra overnatning fordi jeg havde lidt startproblemer med amningen, men det takkede vi nej til, da vi havde fået nok af sygehuse.... Jeg er sikker på at hvis du forklarer din usikkerhed, så må du garanteret godt blive der ekstra

Anmeld

22. oktober 2011

Anette&Sophia

xoxotasha skriver:

Jeg har det præcis på samme måde. Vil ikke tage hjem usikker, men gider heller ikke blive hvis jeg bare føler at alting kører

Håber mine 20 år går som ung mor så

hehe ja
- det er et eller andet sted kun at håbe, at de kører det sådan som jeg har hørt. - men det skulle ikke undre mig. Nogle steder bliver der jo gjort meget opmærksom på unge mødre.

Anmeld

22. oktober 2011

Lullaby

Altså det var ganske uhørt at jeg ville hjem efter 3 timer første gang. De var nærmest chokeret og var bange for amning osv. 2 gang var de lige sådan, de trak og trak tiden indtil jeg truede med bare at gå min vej uden alle deres udskrivelsessamtaler. Så tror ikke du skal være bekymret

Anmeld

22. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

det er meget forskelligt alt efter hvor du føder henne hvor længe de lader dig blive...

der er steder hvor de har sat antal dage på og andre 8såsom Roskilde sygehus) hvor de har den holdning at du kommer hjem når amningen fungere så godt at du føler du er klar til at komme hjem...

var også ret nervøs for om de smed mig hjem for hurtigt... og mens jeg var der blev jeg nervøs for om jeg nogensinde ville komme hjem.. men endte med at snakke supergodt med sygeplejerskerne på afdelingen så følte mig sikker når de sagde at hvis jeg selv følte det gik ligeså godt som de så det så ville de godt sige ok for vi kom hjem...

Endte med at være der fra mandag nat kl. 23 til fredag eftermiddag...

Anmeld

22. oktober 2011

piadas

xoxotasha skriver:

Hmm. Ja så er det svært at sige hvad man skal regne med. Jeg må prøve at høre dem af derinde

Ja, det tror jeg også er det bedste. Det lyder jo til, at der er flere forskellige opfattelser herfra!

Anmeld

22. oktober 2011

Vivian87

Ifølge de nye regler der trådte i kraft 1. september blir alle førstegangs fødende sendt hjem indenfor 24 timer efter fødslen hvis alt er forløbet som det skal.. De forskellige sygehuse vurdere selv sagen. Men hvis man virkelig er usikker ku jeg næsten ikke forestille mig at de bare "smider" en hjem

Anmeld

22. oktober 2011

Mor Til Oktober Børn

xoxotasha skriver:

Det er jo også super dejligt. Tror desværre bare langt fra at det er alle der har det sådan.

Jaa, men dem som ved at de ikk er klar til at komme hjem, fordi de er i tvivl om noget de burde have nogle ekstra dage på sygehuset ,, Ved ikk om reglerne er sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.