Førstegangsfødende - udskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.198 visninger
90 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

Zelinasmor

Hej alle!

Hvor længe må man blive på sygehuset efter fødslen som førstegangsfødende? Jeg er ekstremt usikker og bange for at de sender mig hjem allerede samme dag.

Jeg ved godt at man måske kommer til at se anderledes på det bagefter.

Jeg har hørt lidt forskelligt. Nogen siger man kommer hjem samme dag hvis fødslen går fint. Andre siger man får tilbudt minimum 2 dage m. overnatning.

HJÆLP?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

babymus77

Det er mange år siden jeg har født , men tænker ikk de smider dig ud som førstegangsfødende hvis du fortæller du er usikker;-)) Held og lykke med det;-))

Anmeld

22. oktober 2011

-Sigrid-

xoxotasha skriver:

Hej alle!

Hvor længe må man blive på sygehuset efter fødslen som førstegangsfødende? Jeg er ekstremt usikker og bange for at de sender mig hjem allerede samme dag.

Jeg har hørt lidt forskelligt. Nogen siger man kommer hjem samme dag hvis fødslen går fint. Andre siger man får tilbudt minimum 2 dage m. overnatning.

HJÆLP?

Hvor skal du føde henne? 

Anmeld

22. oktober 2011

Frøken J.

xoxotasha skriver:

Hej alle!

HJÆLP?

Jeg har lige født på Skejby. Fødte d. 10.10 kl. 10.31 og blev udskrevet d. 12 kl. 11 - Havde en normal problemfri fødsel. Var på fødestuen nogle timer efter fødslen og blev så sendt over på patienthotellet, hvor man kunne ringe efter hjælp døgnet rundt.. Og der var fri afbenyttelse af bleer osv.

De sagde, at man ikke blev sendt hjem allerede på 2. dagen, hvis man havde problemer, men jeg blev nu alligevel sendt hjem med en ammebrik i håndne, selvom jeg forklarede, at jeg havde kæmpe problemer med amningen..

Anmeld

22. oktober 2011

Kruse90

hmm jeg tænker. Må man overhovedet tage hjem samme dag som man føder når man er første gangs?

Nogle der ved noget om det?

Jeg er helt sikker på at fortæller du at du er usikker, bliver du ikke bare smidt hjem
Held og lykke med det hele

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

-Sigrid- skriver:

Hvor skal du føde henne? 

Esbjerg sygehus

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

Frøken J. skriver:

Jeg har lige født på Skejby. Fødte d. 10.10 kl. 10.31 og blev udskrevet d. 12 kl. 11 - Havde en normal problemfri fødsel. Var på fødestuen nogle timer efter fødslen og blev så sendt over på patienthotellet, hvor man kunne ringe efter hjælp døgnet rundt.. Og der var fri afbenyttelse af bleer osv.

De sagde, at man ikke blev sendt hjem allerede på 2. dagen, hvis man havde problemer, men jeg blev nu alligevel sendt hjem med en ammebrik i håndne, selvom jeg forklarede, at jeg havde kæmpe problemer med amningen..

Okay. Og du fik ellers den hjælp du havde brug for mens du var der?

Havde de en begrundelse for at sende dig hjem allerede efter de 2 dage, nu når du havde ammeproblemer?

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

Kruse90 skriver:

hmm jeg tænker. Må man overhovedet tage hjem samme dag som man føder når man er første gangs?

Nogle der ved noget om det?

Jeg er helt sikker på at fortæller du at du er usikker, bliver du ikke bare smidt hjem

Det er jeg også i tvivl om. Jeg synes man hører så meget nemlig. Og mange tak.

Anmeld

22. oktober 2011

vitapigen

xoxotasha skriver:

Hej alle!

HJÆLP?

Som udgangspunkt siger de at førstegangsfødende er indlagt 48 timer.

Men vi var indlagt 3 ½ dag på Holstebro sygehus. Og min mand var medindlagt. Vi fik selv lov til at bestemme hvornår vi ville hjem og vi blev der lidt længere da jeg ønskede en god start med amning og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Det hjalp mig rigtig meget at få lov at blive der lidt ekstra.

Anmeld

22. oktober 2011

Muttitil1+1

Esbjerg sygehus

Jeg fødte på Esbjerg sygehus for 11 uger siden, og de er bare SÅ søde! Vi fik at vide, at vi kunne få lov at blive indtil vi følte os sikre og klar til at komme hjem

De fleste sendes på barselsgangen og derefter på patienthotellet. Vi røg dog direkte på patienthotellet, da alt var som det skulle være, og vi bad selv om at blive udskrevet efter 2 dage

Så du skal ikke være nervøs for at blive sendt hjem for tidligt - og du skal bare spørge løs, mens du er der - de er så søde til at hjælpe med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.