Førstegangsfødende - udskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Zelinasmor

Carina1977 skriver:

Det har da godt nok ændret sig 

Da jeg lå på barselsgangen sammen med min søn, var vi indlagt i 5 dage, og jeg kunne faktisk godt være blevet der længere.

Men det er jo så også over 11 år siden 

Gid det var som dengang så .

Synes de har meget travlt med at smide folk hjem hurtigt i dag. Og det er netop det jeg frygter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

FruStolpe

xoxotasha skriver:

Hej alle!

Hvor længe må man blive på sygehuset efter fødslen som førstegangsfødende? Jeg er ekstremt usikker og bange for at de sender mig hjem allerede samme dag.

Jeg ved godt at man måske kommer til at se anderledes på det bagefter.

Jeg har hørt lidt forskelligt. Nogen siger man kommer hjem samme dag hvis fødslen går fint. Andre siger man får tilbudt minimum 2 dage m. overnatning.

HJÆLP?

Jeg fødte torsdag formiddag og tog hjem søndag formiddag på eget interitiv

Det tror jeg overhoved ikke du skal være nervøs for

Carina

Anmeld

28. oktober 2011

MLT

xoxotasha skriver:

Okay. Jeg håber jeg får samme mulighed  Ved ikke om de mener 20 år er "ung" mor. Det er der vidst delte meninger om.

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg fik det tilbud Jeg fik også lov til at få min mand indlagt sammen med mig, så han var der hele tiden, og ikke kun måtte komme i besøgstiden ..

Uh, den er svær :p.. Jeg synes, at du skal hører din sundhedplejerske ad Jeg kender nogle 20årig, som har fået samme tilbud som mig  

Anmeld

28. oktober 2011

Carina1977

xoxotasha skriver:

Gid det var som dengang så .

Synes de har meget travlt med at smide folk hjem hurtigt i dag. Og det er netop det jeg frygter.

Ja jeg synes de sparer de forkerte steder. Man burde netop ikke spare det her væk, da det er super-vigtigt med en god start, både for mor og barn.

For 10-11 år siden så tingene meget bedre ud end idag....dengang sparede man heller ikke sådan væk på børneområdet, som man gør idag.

Jeg lyder ikke gammel nu, vel? 

men jeg synes bestemt du skal nævne din bekymring....det kan jo være de lytter, så du kan få lov til at blive der, indtil du er tryg ved at tage hjem 

Anmeld

28. oktober 2011

Nadia&Daniel

xoxotasha skriver:

Hej alle!

Hvor længe må man blive på sygehuset efter fødslen som førstegangsfødende? Jeg er ekstremt usikker og bange for at de sender mig hjem allerede samme dag.

Jeg har hørt lidt forskelligt. Nogen siger man kommer hjem samme dag hvis fødslen går fint. Andre siger man får tilbudt minimum 2 dage m. overnatning.

HJÆLP?

Jeg fik planlagt kejsersnit mandag den 25 okt. 2010 - vi måtte første tage hjem søndag i samme uge.. De ville gerne have vi blev, men vi fik lov til at tage hjem, vist vi kom igen næste dag..

Anmeld

28. oktober 2011

Mor-til-asta-09

xoxotasha skriver:

Hej alle!

HJÆLP?

på hjørring sygehus hedder det man må blive 4 dage.. Jeg selv valgte at tage hjem 2 dage efter

Anmeld

28. oktober 2011

mth1987

xoxotasha skriver:

Hej alle!

HJÆLP?

Hej

der er ingen grund til at være nervøs, du bliver ikke smidt hjem som førstegangsfødende, og da slet ikke hvis du er så usikker på det hele som du lyder

jeg blev der og sov en nat og så ville jeg gerne hjem, fordi det ikke var sikkert jeg kunne få min kæreste til at være der om natten og havde ikke lyst til at være der uden ham. men jeg måtte nærmest kæmpe for at få dem overtalt til at jeg måtte tage hjem, havde dog også en hård fødsel, med operation efterfølgende så jeg havde det ikke så godt. men jeg måtte bevise at jeg var klar til at tage hjem, så ingen kørestol eller smertestillende til mig.... der var meeeeeeget langt ned til bilen

Anmeld

28. oktober 2011

FrkMR

På Holbæk(hvor jeg lige har født) har du ret til 4 overnatninger, og det fortæller de også til en så man ved det.

Dem jeg var til udskrivningssamtale med havde været der de 5 dage de måtte på trods af at de ingen problemer havde haft. De ville gerne blive indtil mælken var løbet ordentligt til.

Jeg fødte fredag aften, og lørdag morgen fik jeg at vide at jeg godt måtte tage hjem hvis jeg ville fordi det hele var forløbet godt(havde en drømmefødsel og amningen har kørt på skinner fra dag 1).

Men jeg var for utryg ved allerede at tage hjem der. Jeg valgte dog at blive udskrevet søndag formiddag da jeg følte mig tryg, og ikke så nogen grund til at jeg opholdte en stue længere

Så det er min erfaring som førstegangsfødende.

Anmeld

28. oktober 2011

Simon's moar <3

anetteb skriver:

øv
- men på den anden side, det kan jo godt være de gør sådan på kolding sygehus. men ved ski næsten aldrig. men jeg håber det lidt bare for at være sikker på ikke at blive sendt hjem efter få timer.

Glæd dig til at føde i Kolding !! De er super søde
Godt nok er det 2 år siden jeg fødte der, men jeg blev først indlagt torsdag aften, hjem og sove, indlagt igen, hjem igen, så indlagt igen fredag eftermiddag, og blev udskrevet onsdag middag.. De sagde at jeg godt måtte ha blevet en dag mere, men ville gerne hjem.. Min amning var ikke den bedste, men var også indstillet på, at gi flaske hvis det var nødvendigt..

Nåede aldrig at komme på patienthotellet, da jeg blev opereret natten efter jeg havde født, og mistet en del blod, så skulle tjekkes i begge ender konstant..
Men ja, de er rigtig søde, og kommer med mad, hvis man spørger pænt haha.. De tog også Simon om mandagen, da jeg lige havde brug for at komme udenfor.. Det var deres eget forslag, og havde ikke været uden for den dør i 3 dage

Held og lykke med din fødsel, håber det kommer til at gå godt  

Anmeld

29. oktober 2011

Mira0911

xoxotasha skriver:

Hej alle!

HJÆLP?

De sender dig ikke hjem første dag... du må være der i 48 timer og derefter ryger man ud af vagten... Du kan snakke med din jordemoder om det, så kan hun sørge for at du bliver der lidt længere end normalt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.