Førstegangsfødende - udskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

Frøken J.

xoxotasha skriver:

Okay. Og du fik ellers den hjælp du havde brug for mens du var der?

Havde de en begrundelse for at sende dig hjem allerede efter de 2 dage, nu når du havde ammeproblemer?

Ja, det gjorde jeg - vi kunne ringe efter sygeplejersker når vi havde spørgsmål.

Jeg ved ikke hvorfor de sendte os hjem - de sparer jo hvor de kan, så man skal bare kræve at blive! det var vores fejl det gjorde vi ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

D-Micka

anetteb skriver:

ja okay
det er da at håbe at de kører det på samme måde over det hele

Ja, det jo lige det

Anmeld

22. oktober 2011

2babygirls

xoxotasha skriver:

Hej alle!

Hvor længe må man blive på sygehuset efter fødslen som førstegangsfødende? Jeg er ekstremt usikker og bange for at de sender mig hjem allerede samme dag.

Jeg ved godt at man måske kommer til at se anderledes på det bagefter.

Jeg har hørt lidt forskelligt. Nogen siger man kommer hjem samme dag hvis fødslen går fint. Andre siger man får tilbudt minimum 2 dage m. overnatning.

HJÆLP?

Nu ved jeg ikke lige hvor du skal føde, men du kan sagtens bede om at blive hvis du er usikker.
Jeg fødte sidste år i oktober på skejby, og havde fuld støtte fra syeplejerskerne på patienthotellet, og de tilbød os at blive ekstra hvis jeg var usikker fordi hun ikke ville spise ved venstre bryst.

Du skal bare melde klar ud, hvis du er usikker.

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

NadiaSK skriver:

Godt jeg kunne hjælpe

Reglerne på barselsgangen er anderledes end på patienthotellet, men der hvor vi var (patienthotellet), fik han lov til at være, så meget han ville = hele tiden

for at din oplevelse bliver mindst lige så god som min - jeg følte jeg var i de bedste hænder under hele forløbet i hvert fald

Det glæder mig i hvert fald at få positive ting afvide om det sted jeg selv skal føde  Det er lidt beroligende.

Jeg håber min kæreste må være der det meste af tiden.

Og tak, håber jeg får samme gode oplevelse

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

-Sigrid- skriver:

Det håber jeg så også for dig, men mon ikke at du kan blive når du nu går ind under gruppen og siger du er usikker Snak med din JM

Hvem har du?

Det må jeg gøre

Jeg har en jordemoder i brørup. Ida hedder hun

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

anetteb skriver:

har en anden veninde som er 19, hun blev på patienthotellet i 4 dage, og hun blev betegnet som ung mor.
Så må jeg også, for jeg er nemlig også 19, og lige på det punkt ville jeg ikke have noget imod at blive "holdt øje med" pga jeg er ung mor - de kan skam holde øje alt det de vil, jeg bliver der hvis jeg føler mig usikker, og hvis jeg føler at det her kan jeg godt, så vil jeg hjem!

Jeg har det præcis på samme måde. Vil ikke tage hjem usikker, men gider heller ikke blive hvis jeg bare føler at alting kører

Håber mine 20 år går som ung mor så

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

annec skriver:

Jeg fødte fredag aften og kom hjem mandag morgen

Det er jo også et par dage.  Synes det er meget tilpas. Håber jeg får samme mulighed

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

MillesMor111010 skriver:

Da jeg fødte sidste år var jeg der i 2 dage  Men ville ha passet mig fint at komme hjem dagen efter fødslen, for følte bare jeg havde styr på det, hvilket jeg er blevet bekræftet i mange gange a min SP  

Det er jo også super dejligt. Tror desværre bare langt fra at det er alle der har det sådan.

Anmeld

22. oktober 2011

-Sigrid-

xoxotasha skriver:

Det må jeg gøre

Jeg har en jordemoder i brørup. Ida hedder hun

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

piadas skriver:

Jeg fandt lige hjemmesiden - der står en masse, som du måske kan bruge til noget. Der er bl.a. en pjece, du kan downloade.

www.sydvestjysksygehus.dk/wm222745

Sådan som jeg læser det, bliver du ikke sendt hjem som førstegangsfødende, men dog ser det ud til, at du bliver sendt hjem i løbet af 24 timer, hvis du får en ukompliceret fødsel.

Hmm. Ja så er det svært at sige hvad man skal regne med. Jeg må prøve at høre dem af derinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.