Førstegangsfødende - udskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

Dianaaa

xoxotasha skriver:

Hej alle!

Hvor længe må man blive på sygehuset efter fødslen som førstegangsfødende? Jeg er ekstremt usikker og bange for at de sender mig hjem allerede samme dag.

Jeg ved godt at man måske kommer til at se anderledes på det bagefter.

Jeg har hørt lidt forskelligt. Nogen siger man kommer hjem samme dag hvis fødslen går fint. Andre siger man får tilbudt minimum 2 dage m. overnatning.

HJÆLP?

jeg fødte på kolding sygehus og var på storken- patienthotellet i 4 dage . Jeg var glad nok for det, og så var jeg sikker på da jeg tog hjem at jeg havde givet min søn den bedste start i livet   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Zelinasmor

_-Kathrine-_ skriver:

Hejsa! Jeg fødte på skejby og var på patienthotel i 2 døgn... Blev tilbudt en ekstra overnatning fordi jeg havde lidt startproblemer med amningen, men det takkede vi nej til, da vi havde fået nok af sygehuse.... Jeg er sikker på at hvis du forklarer din usikkerhed, så må du garanteret godt blive der ekstra

Det håber jeg virkelig!

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

anetteb skriver:

hehe ja
- det er et eller andet sted kun at håbe, at de kører det sådan som jeg har hørt. - men det skulle ikke undre mig. Nogle steder bliver der jo gjort meget opmærksom på unge mødre.

Ja, det er rigtigt. Men mon ikke man kan ringe og forhøre sig? Det var måske det jeg skulle gøre

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

piadas skriver:

Ja, det tror jeg også er det bedste. Det lyder jo til, at der er flere forskellige opfattelser herfra!

Meget! Så det er måske forskelligt både fra sted til sted og fra person til person. Der er næsten ikke andet for, end at jeg må prøve at forhøre mig ad derude inden fødslen.

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

Dianaaa skriver:

jeg fødte på kolding sygehus og var på storken- patienthotellet i 4 dage . Jeg var glad nok for det, og så var jeg sikker på da jeg tog hjem at jeg havde givet min søn den bedste start i livet   

Okay. Det lyder meget fornuftigt. Hellere lidt længe end at blive sendt hjem inden man føler sig sikker  

Anmeld

28. oktober 2011

Ølgaard

xoxotasha skriver:

Hej alle!

Hvor længe må man blive på sygehuset efter fødslen som førstegangsfødende? Jeg er ekstremt usikker og bange for at de sender mig hjem allerede samme dag.

Jeg ved godt at man måske kommer til at se anderledes på det bagefter.

Jeg har hørt lidt forskelligt. Nogen siger man kommer hjem samme dag hvis fødslen går fint. Andre siger man får tilbudt minimum 2 dage m. overnatning.

HJÆLP?

Til sidste fødsels forberedelse fik vi afvide de ikke sender nogen hjem hvis de har den mindste tvivl, så tag det helt roligt...

Skulle du tage hjem på 3 dagen og ha problemer så vender du bare tilbage igen..

Men denne jordemoder sagde at havde man brug for 5 dage så tog man bare den tid det tager....

Anmeld

28. oktober 2011

MLT

Da jeg er ung, blev jeg allerede i starten af graviditeten tilbudt, om jeg vil være oppe på sygehuset i op til 5 dage efter fødslen.. og det var det de anbefalede.. 

Jeg fødte mandag aften og blev til torsdag, og fødslen gik rigtig godt  

Anmeld

28. oktober 2011

Carina1977

Det har da godt nok ændret sig 

Da jeg lå på barselsgangen sammen med min søn, var vi indlagt i 5 dage, og jeg kunne faktisk godt være blevet der længere.

Men det er jo så også over 11 år siden 

Anmeld

28. oktober 2011

Zelinasmor

Nov*Baby skriver:

Til sidste fødsels forberedelse fik vi afvide de ikke sender nogen hjem hvis de har den mindste tvivl, så tag det helt roligt...

Skulle du tage hjem på 3 dagen og ha problemer så vender du bare tilbage igen..

Men denne jordemoder sagde at havde man brug for 5 dage så tog man bare den tid det tager....

Okay. Jeg håber det er sådan det fungere alle steder så

Anmeld

28. oktober 2011

Zelinasmor

EmmaJosephine skriver:

Da jeg er ung, blev jeg allerede i starten af graviditeten tilbudt, om jeg vil være oppe på sygehuset i op til 5 dage efter fødslen.. og det var det de anbefalede.. 

Jeg fødte mandag aften og blev til torsdag, og fødslen gik rigtig godt  

Okay. Jeg håber jeg får samme mulighed  Ved ikke om de mener 20 år er "ung" mor. Det er der vidst delte meninger om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.