Førstegangsfødende - udskrivning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

-Sigrid-

xoxotasha skriver:

Esbjerg sygehus

Smart

Jeg har lige været til rundvisning der i onsdags og fik af vide at det er under et døgn man må ligge der - men har de ikke så frygtelig travlt kan du "få lov" til at ligge der lidt længere og vente på ammeundervisning - som foregår i grupper

For mig var det virkelig rart at komme ned og se fødeafdelingen, måske du også skulle prøve det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

-Sigrid-

-Sigrid- skriver:

Smart

Jeg har lige været til rundvisning der i onsdags og fik af vide at det er under et døgn man må ligge der - men har de ikke så frygtelig travlt kan du "få lov" til at ligge der lidt længere og vente på ammeundervisning - som foregår i grupper

For mig var det virkelig rart at komme ned og se fødeafdelingen, måske du også skulle prøve det?

Og det er først lige blevet lavet om i september så man skulle føde ambulant - jeg er ked af ikke at kunne give dig den info du gerne ville have 

Men det jeg ved er så under en uge gammelt og fra det hospital du skal føde på 

Anmeld

22. oktober 2011

Anette&Sophia

Kruse90 skriver:

hmm jeg tænker. Må man overhovedet tage hjem samme dag som man føder når man er første gangs?

Nogle der ved noget om det?

Jeg er helt sikker på at fortæller du at du er usikker, bliver du ikke bare smidt hjem
Held og lykke med det hele

Ifølge den nye fine spareplan, ( som politikerne jo selv synes den er ) - så ser de at man helst er ude indenfor 24 timer.

har en veninde der fødte for lidt over en uge siden, hun blev sendt hjem efter 4 timer med for højt blodtryk, hun kunne ikke tisse selv og en amning der ikke fungerede. det er svineri!

- jeg har så også hørt at de beholder unge mødre i en 3-4 dage for at sikre sig at alt går som det skal. - på det punkt er jeg glad for jeg går ind under den kategori hehe

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

vitapigen skriver:

Som udgangspunkt siger de at førstegangsfødende er indlagt 48 timer.

Men vi var indlagt 3 ½ dag på Holstebro sygehus. Og min mand var medindlagt. Vi fik selv lov til at bestemme hvornår vi ville hjem og vi blev der lidt længere da jeg ønskede en god start med amning og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Det hjalp mig rigtig meget at få lov at blive der lidt ekstra.

Det lyder som et dejligt sted at føde!  Jeg håber tingene foregår på nogenlunde samme måde i Esbjerg

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

NadiaSK skriver:

Jeg fødte på Esbjerg sygehus for 11 uger siden, og de er bare SÅ søde! Vi fik at vide, at vi kunne få lov at blive indtil vi følte os sikre og klar til at komme hjem

De fleste sendes på barselsgangen og derefter på patienthotellet. Vi røg dog direkte på patienthotellet, da alt var som det skulle være, og vi bad selv om at blive udskrevet efter 2 dage

Så du skal ikke være nervøs for at blive sendt hjem for tidligt - og du skal bare spørge løs, mens du er der - de er så søde til at hjælpe med det hele

Held og lykke med det hele

Det der havde jeg SÅ meget brug for at høre. Det lettede virkelig!  Jeg håber min oplevelse bliver lige så god. Fik din mand/kæreste lov til at være der hele tiden, eller blev han sendt hjem og sove osv?

Anmeld

22. oktober 2011

Kruse90

anetteb skriver:

Ifølge den nye fine spareplan, ( som politikerne jo selv synes den er ) - så ser de at man helst er ude indenfor 24 timer.

har en veninde der fødte for lidt over en uge siden, hun blev sendt hjem efter 4 timer med for højt blodtryk, hun kunne ikke tisse selv og en amning der ikke fungerede. det er svineri!

- jeg har så også hørt at de beholder unge mødre i en 3-4 dage for at sikre sig at alt går som det skal. - på det punkt er jeg glad for jeg går ind under den kategori hehe

Jeg vil gerne hjem så hurtigt som muligt
Hvad er ung mor

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

-Sigrid- skriver:

Og det er først lige blevet lavet om i september så man skulle føde ambulant - jeg er ked af ikke at kunne give dig den info du gerne ville have 

Men det jeg ved er så under en uge gammelt og fra det hospital du skal føde på 

Ej øv  Det synes jeg bare er tidligt! Tror slet ikke jeg er klar til at komme hjem så hurtigt..

Måske jeg skulle prøve sådan en rundvisning

Anmeld

22. oktober 2011

Zelinasmor

anetteb skriver:

4 timer?!  Hold op det var hurtigt! Og virkelig dårligt synes jeg. Uha. Hvad er "unge" mødre?  Jeg er 20. Gad vide om det går under den kategori eller om man skal være under 18.

Anmeld

22. oktober 2011

-Sigrid-

xoxotasha skriver:

Ej øv  Det synes jeg bare er tidligt! Tror slet ikke jeg er klar til at komme hjem så hurtigt..

Måske jeg skulle prøve sådan en rundvisning

Ja, det er ikke optimalt 

Det var super for os, det er hver onsdag kl 15  - du tropper bare op på fødegangen og så tager det et kvarter-en halv time og de viser jer lokaler med fødekar, og uden, og det rum hvor der bliver tjekket om du er i fødsel osv 

Anmeld

22. oktober 2011

-Sigrid-

xoxotasha skriver:

4 timer?!  Hold op det var hurtigt! Og virkelig dårligt synes jeg. Uha. Hvad er "unge" mødre?  Jeg er 20. Gad vide om det går under den kategori eller om man skal være under 18.

Tillykke med at du er 20, så er du ung mor og kan i Esbjerg være der i 4 dage  - mener jeg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.