Jeg kan godt forstår dine bekrymringer, jeg har selv været bange for at ryge ud i en fødselsdepression, også fordi jeg var dybt depri under det meste af min graviditet, og det havde kun lige sluppet taget i mig da jeg fødte.
Jeg havde også i starten mange af det samme tanker som du, og frustrationen over at ammingen ikke fungerede, så jeg måtte mælke ud, og så var der ikke nok, så vi måtte starte på flaske.
Havde også en periode, hvor jeg var sikker på at min datte ikke kunne lide mig, og hvor jeg ikke helt viste hvad jeg skulle stille op.
Du har lige født søde, og der er en masse tænker og usikkerhed, og følelser, og det hele køre rundt i hovedet, og tanken om at manden skal på arbejde og du står med hele ansvaret alene.
prøv at vende tankerne til det positive, og nyd din dit barn, og se hvor smukt det er. Og hvis hun er tilfreds og trives, og når hun sover, behøver du ikke være bange for om hun nu har spist mad nok, for hun skal nok fortælle dig det, hvis hun er sulten.
Jeg havde det også svært det med flasken, for man ligger mærke til hvor meget de spiser, og når barnet ikke spiser den anbefalede mængde bliver man urolig som mor. Jeg har flere gange fået vejet min datter, fordi jeg var bange for hun ikke fik nok at spise, men hun følger fint sin kurve, og som min sp sagde, så længe hun er tilfreds, så få hun alt det hun skal have.
Min mand har også været en god hjælp til at få vendt tankerne, han har rost mig rigtig meget, at jeg er så god ved hende, og han syntes jeg gør det rigtig godt, og hun er altid glad når hun ser dig.
Jeg er sikker på at du er en super god mor, og at det hele nok skal komme på plads, og lad dig ikke slå fordi tingene ikke lige er som du drømte om under graviditeten.
jeg tror du er ramt af en efterfødsels reaktion, og du er overfældet af følelser og homoner. Men tro på at det du er gør er godt nok.
og vær ikke bange for at du kommer til at skade hende.
Jeg var også bange i starten, vi var taget til københavn og hun lå i sin barnevogn, og vi kørte på brosten, og da jeg så hvor meget hun lå og blev rusket rundt i barnevognen, blev jeg helt vild bange for, om hun havde taget skade af det, hvilket hun selvfølgelig ikke havde.
Du er ved at lære dit barn at kende, og det tager tid, at lære at forstår, hvorfor hun græder, er hun sulten, luft i maven, skal skiftes, træt, heller mangler hun bare lugten af mor. Og det kan være frustrerende.
Snak med din sp om alle de tanker, følelser og bekrymringer du har, og fortæl hende også at du godt ved at du er i risiko gruppe for at få en fødselsdepression, så i er obs på det, hvis du ikke får det bedre så du kan få hjælp til det.
Men jeg er sikker på at du kommer igennem det, og når manden er på arbejde og du finder ud af, at du sagtens kan selv, vil du også finde ud af, at jeres rutine bliver ødelagt når han er hjemme, og at det godt kan være irreterende.
sender dig en kæmpe 
det skal nok gå, men husk at være obs på dig selv.
håber du kunne bruge det lidt