Min JMs menning vs min?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Camulla

-Sigrid- skriver:

Haha genialt

JM følte sig frem til hvordan prinessen lå igår, og så spurgte hun Peder om han også ville prøve. Så Peders hænder bliver placeret rundt om prinsessens hoved, og så får jeg besked på at tage en dyyyb vejrtrækning - men det er Peder der tager den JM var flad af grin, det var mega godt

Ha ha! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

-Sigrid-

Mi skriver:

Du skal føde der hvor du er tryg ved at føde!!!

Du lærer nok at skifte baby, det behøver man vist ikke en højere uddannelse i sygepleje for

Måske vil du få brug for vejledning i forhold til ammestart, men har du en søster, en mor eller en veninde som har ammet, så kan de jo også hjælpe dig, og så er der jo også sp.

Jeg lå i et par dage på barselsafsnittet i Esbjerg, mens mine piger lå på neonatal. Magen til usamarbejdsvillige sygeplejersker skal man sku lede længe efter. Skal dog siges at jeg har haft veninder som har været glade for at ligge der.

Hold du fast i hvad du kan mærke du har brug for, det ved jm intet om. Og snak evt med en anden jm om det, måske kan du finde noget forståelse ved en anden.

Tja, jeg har erfaring i bleskiftri, græderi, gylperi og ... jeg mangler egentlig kun amning 

Jeg regner ikke med at kunne holde dem væk, min far påstår han dukker op til fødslen 

Tak, dejligt med nogen som har født i Esbjerg, gode og dårlige erfaringer er lige velkomne - selvom der desværre er en overvægt af de negative 

Jeg er virkelig glad for min JM, tror bare lige jeg skal have hende med på den her

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

LilyMarleen skriver:

Nu har jeg ikke lige læst alle svar. Men jeg tror jeg forstår din bekymring

Jeg er en pige der har været i plejefamilie. Og af den grund var jeg bange for at de ville holde øje med mig, fordi at de ikke troede at jeg var god nok. Og jeg ville absolut ikke være på det der barselshotel. For hvad nu hvis de syntes et eller andet skræk senarie. Nu var jeg 28 år da jeg fødte min søn. Og der har sådan set ALDRIG været tvivl omkring mig som person. -Men frygten for at de ville tage ham fra mig, den var der pga mine egne skræk fantasier fordi jeg jo selv har oplevet det på egen krop at blive sendt væk. Og nu er du herinde, læser om piger der får fjernet deres børn på stribe fordi de er unge og "uansvarlige" Så jeg forstår dig sådan set godt, at du helst vil være hjemme, og ikke stoler på dem over en dørtærskel. 

Fortæl hende at det gør dig nervøs! Jeg kan ikke give dig så mange råd, da jeg ingen har! - Jeg kan kun give dig forståelse, og jeg kan sagtens sætte mig ind i det du står i. - Jeg er sikker på at det nok skal gå alt sammen! 

Øv, jeg er ked af at du har haft det så dårligt omkring fødslen 

Jeg ved der ikke er nogen som er utrygge ved mig som mor, og jeg stoler da på personalet, og har ingen problemer med kommunen eller noget - jeg bryder mig bare ikke om hospitaler, og har læst så utrolig meget positivt omkring hjemmefødsler 

Og så vil jeg gerne have min lille piges far er der heletiden, ikke kun om dagen 

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

Camulla skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke, at du kan være utryg ved at føde på hospitalet. Det burde jo være omvendt og sådan har jeg det også. Jeg ville være utrolig utryg ved at føde hjemme og især efter min fødsel af min søn. Den gik slet ikke som den skulle og der var lige pludselig brug for overlæge og diverse sygeplejesker og jordemødre på stuen NU! Det var lige ved at ende i akut kejsersnit efter 19 timers veer, men gjorde det heldigvis ikke alligevel.

Måske ved jeg for lidt om hjemmefødsler, men kan næsten ikke tro, at der kan være de samme personer og hjælpemidler til rådighed, hvis det lige pludselig skulle gå galt og ang. amningen så kan man læse nok så meget i diverse bøger, men det hjælper dig ikke. Du ved først hvor svært det er, når du sidder i det. 

Min søn og jeg blev indlagt på barselsgangen i 3 dage efter fødslen og jeg har kun godt at sige om mit ophold der. Jeg var virkelig glad for al den hjælp jeg fik og ville gerne have været der i længere tid, fordi amningen slet ikke gik. Den fik jeg først styr på efter ca. 10 dage! Der røg suttebrikken i hvert fald Træls at skulle dele stue med en anden, men sådan er vilkårene jo og alt det andet opvejer det... Og dejlig man vi fik  

Jeg kan kun anbefale dig at føde på hospitalet, det tror jeg ærlig talt vil være bedst for dit barn, hvis komplikationer sker vel at mærke, og det ved du jo ikke på forhånd.

Jeg håber at du vil tænke dig rigtig godt om inden du vælger en hjemmefødsel, især når det er din første gang Jeg tror virkelig ikke du aner hvad du aner hvad du går ind til og hvordan skulle du dog også det? 

Held og lykke lige meget hvad du beslutter dig for...  Men hvorfor er du egentlig så utryg ved hospitaler? 

Jeg har været indlagt på hospitalet som barn hvor min mor tog hjem for at passe min bror og jeg bare lå der med dianosen hjertefejl, at mit hjerte tit sprang et slag over eller gik alt for langsomt... Følte mig ensom, og turde ikke gå ud af rummet jeg var blevet lagt i og de kom ind for at måle ting på mig og tage prøver  Skulle have sådan en hjerte-dimmer på, og så fandt de ud af at jeg ikke havde det alligevel, og det måtte jeg så selv ringe hjem og fortælle min mor...

Følte mig som en lab-rotte, og lå bare indtil kl 3-4 stk og kiggede ud på vejen for kunne ikke sove, var bare så utryg 

Det kan godt være at andre mener det er virkelig rart at komme på hospitalet, men der er ingen som har kunne give mig anden begrundelse for det som at det var for at få amningen op og kører, og når JM alligevel kommer dagen efter og sundhedsplejersken kommer efter et par dage, så har jeg dem helt for mig selv... Og hvis jeg var på hospitalet ville jeg alligevel sikkert have det for dårligt til at få det op og kører 

Og igen; JM tager mig jo på hospitalet hvis fødsel trækker meget ud eller der er det mindste galt, og det tager ikke mange min før ambulancen er her 

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

Camulla skriver:

Ha ha! 

Han bliver det kommiske indslag under fødslen

Anmeld

14. oktober 2011

inpe

inpe skriver:

Du har jo lov til at tage hjem efter din fødsel, men hvordan er forholdene, har du mulighed for at få ene stue.

ok det er da ikke så slemt, jeg lå på 4 mands stue i roskilde og det var ikke sjovt,  jeg var der kun få at se om min amming ville komme i gang da jeg ikke viste om det var muligt efter en brystreduktion, jeg fik hjælp til at ligge til, da hun havde svært med at tage fat, men opgav da jeg kom hjem, da hu blev helt hys, og der ikke var mælk nok til hende.

Måske du skulle tage en enkel dag på barselafd, men har de ikke et patienthotel, hvor din samlevere også kan være med, og så har du jo personalet tæt på, hvis du har brug for hjælp.

så husk at du er på hospitalet pga. lykkelige omstændigheder. og at det hele nok skal gå

Anmeld

14. oktober 2011

nathja

helt ærligt så skal du prøve at tænke på dit kommende barn og dets sikkerhed.. du er førstegangafødende så du ved ikke hvad der kan ske under en fødsel, og oveni købet med en hjertefejl, synes da nok lige at alt det taler for at tænke dig om en gang til, ja hospitaler er ikke skide spændende, men trods alt er der faglig hjælp til alt.

min datter kom  i uge 36-5 og hendes hjerterytme dykkede meget under fødslen, der var læge og jm og sosuhjælper med ud over min mand,min mor og min papfar. vi var indlagt i 12 dage efter fordi baby ikke havde kræfter til selv at spise, fik så meget hælpe jeg havde brug for og vi måtte gerne få bragt mad til stuen var så godt

min søn kom i uge 38-2 samme som før hurtig fødsel i vand, ingen komplikationer, min jm spurgte flere gange om jeg ville føde hjemme for jeg var et oplagt emne til hjemmefødsler, men det ville jeg bare ikke turde, er ikke selv meget for hospitaler, men mine børns sikkerhed og velbefindende kommer i første række. tog hjem efter 2 dage på barselsgangen, fordi alt fungerede.

nu står jeg og er gravid med nr. 3 og selvom jeg har født hurtigt og uden de store komplikationer 2 gange vil jeg heller ikke udsætte denne baby for noget. jm vil igen gerne have en hjemmefødsel, men nej tak, ville sgu ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete baby noget, bor selv få minutters kørsel fra sygehus, men for mig er det ikke sikkert nok, er ikke nervøs eller bange af mig, men mine børns sikkerhed og vejen til verden tager jeg ingen chancer med.

håber virkelig du tænker dig om og tager den hjælp til dig som sygehuset tilbyder, tror heller ikke at din jm siger det til dig i en dårlig mening, men mere fordi hun tæmker på dit kommende barn..

Anmeld

14. oktober 2011

Corn

jeg har foedt min tredje dreng hjemme og vil til alle tider anbefale hjemmefoedsel.

som jeg forstaar det du skriver, saa  er der et vist opsyn med jer allerede, foraeldrekurser ol. saa det kan jo ogsaa vaere derfor de gerne vil sikre sig, at I er klar til opgaven...

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

Corn skriver:

jeg har foedt min tredje dreng hjemme og vil til alle tider anbefale hjemmefoedsel.

som jeg forstaar det du skriver, saa  er der et vist opsyn med jer allerede, foraeldrekurser ol. saa det kan jo ogsaa vaere derfor de gerne vil sikre sig, at I er klar til opgaven...

Forældrekurser er for alle, det er ikke specielt noget til os, det er "bare" noget vi tager til for at se om vi kan få et lille fif eller noget (:

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

nathja skriver:

helt ærligt så skal du prøve at tænke på dit kommende barn og dets sikkerhed.. du er førstegangafødende så du ved ikke hvad der kan ske under en fødsel, og oveni købet med en hjertefejl, synes da nok lige at alt det taler for at tænke dig om en gang til, ja hospitaler er ikke skide spændende, men trods alt er der faglig hjælp til alt.

min datter kom  i uge 36-5 og hendes hjerterytme dykkede meget under fødslen, der var læge og jm og sosuhjælper med ud over min mand,min mor og min papfar. vi var indlagt i 12 dage efter fordi baby ikke havde kræfter til selv at spise, fik så meget hælpe jeg havde brug for og vi måtte gerne få bragt mad til stuen var så godt

min søn kom i uge 38-2 samme som før hurtig fødsel i vand, ingen komplikationer, min jm spurgte flere gange om jeg ville føde hjemme for jeg var et oplagt emne til hjemmefødsler, men det ville jeg bare ikke turde, er ikke selv meget for hospitaler, men mine børns sikkerhed og velbefindende kommer i første række. tog hjem efter 2 dage på barselsgangen, fordi alt fungerede.

nu står jeg og er gravid med nr. 3 og selvom jeg har født hurtigt og uden de store komplikationer 2 gange vil jeg heller ikke udsætte denne baby for noget. jm vil igen gerne have en hjemmefødsel, men nej tak, ville sgu ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete baby noget, bor selv få minutters kørsel fra sygehus, men for mig er det ikke sikkert nok, er ikke nervøs eller bange af mig, men mine børns sikkerhed og vejen til verden tager jeg ingen chancer med.

håber virkelig du tænker dig om og tager den hjælp til dig som sygehuset tilbyder, tror heller ikke at din jm siger det til dig i en dårlig mening, men mere fordi hun tæmker på dit kommende barn..

Det er lige så sikkert at føde hjemme, og hvis du læste hvad jeg skrev ville du opdage at jeg IKKE har hjertefejl, men at det var en fejl fra sygehusets side?

Jeg ville ikke udsætte mit barn for nogen fare, og dykkede hjertelyden tog vi selvfølgelig på hospitalet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.