Min JMs menning vs min?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.626 visninger
91 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

-Sigrid-

Min JM mener ikke at jeg burde føde hjemme fordi jeg er ung og hun tror jeg skal have ekstra meget hjælp med bleskift og amning. Hun mener altså at jeg burde ligge på barselsafdelingen et stykke tid, til de er sikker på jeg har styr på det...

Jeg har bare ikke lyst til det 

- Men jeg ville hade at ligge derover, hvor det er en sygeplejerske som hjælper mig, og ikke min kæreste. 

- Jeg har kun hørt dårligt om Esbjerg føde/barselsafdeling

- Jeg bryder mig ikke om hospitaler

- Jeg vil selv kunne bestemme hvad jeg spiser

Og jeg har mange flere grunde, men det her er dem som jeg har for ikke at ligge på barselsafdelingen...

Argh! Jeg sidder bare og tuder! Jeg tror virkelig ikke på at jeg bliver en dårlig mor af at ligge hjemme i barselsdagene frem for hospitalet 

Ved ikke hvad jeg ville have ud af det, evt høre om andre der har fået af vide at de ville holde øje med jer på barselsafdelingen?

(BTW så er det her det eneste negative overhoved jeg har fået af vide - får heletiden af vide at vi er ansvarlige og realistiske) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Altså.. Jeg vælger at føde på sygehuset, fordi det er det jeg føler for og føler jeg kan få den hjælp jeg har behov for de første dage der  Men jeg synes da at hvis du vil føde hjemme og føler dig bedre tilpas der, så er det måske det du skal gøre..

herfra!

Anmeld

13. oktober 2011

FieMus

KÆMPE KRAM!

Anmeld

13. oktober 2011

Krussedulle

-Sigrid- skriver:

Min JM mener ikke at jeg burde føde hjemme fordi jeg er ung og hun tror jeg skal have ekstra meget hjælp med bleskift og amning. Hun mener altså at jeg burde ligge på barselsafdelingen et stykke tid, til de er sikker på jeg har styr på det...

- Men jeg ville hade at ligge derover, hvor det er en sygeplejerske som hjælper mig, og ikke min kæreste. 

Og jeg har mange flere grunde, men det her er dem som jeg har for ikke at ligge på barselsafdelingen...

Argh! Jeg sidder bare og tuder! Jeg tror virkelig ikke på at jeg bliver en dårlig mor af at ligge hjemme i barselsdagene frem for hospitalet 

Ved ikke hvad jeg ville have ud af det, evt høre om andre der har fået af vide at de ville holde øje med jer på barselsafdelingen?

(BTW så er det her det eneste negative overhoved jeg har fået af vide - får heletiden af vide at vi er ansvarlige og realistiske) 

Jeg vil anbefale dig at kontakte hjemmefødsels jm eller tage til noget åbent hus.. Det er DIG og ikke din jm der bestemmer.. (med mindre der har været komplikationer i din graviditet).. Men dét at du er ung, det er ikke afgørende.. der findes ammerådgivning osv man kan ringe til. ... Men ring til en hjemmefødsels jm

Anmeld

13. oktober 2011

Laura.

Krussedulle skriver:

Jeg vil anbefale dig at kontakte hjemmefødsels jm eller tage til noget åbent hus.. Det er DIG og ikke din jm der bestemmer.. (med mindre der har været komplikationer i din graviditet).. Men dét at du er ung, det er ikke afgørende.. der findes ammerådgivning osv man kan ringe til. ... Men ring til en hjemmefødsels jm

Lige præcis.

TS: Håber du får dit ønske opfyldt

Anmeld

13. oktober 2011

inpe

hvor du vil føde er helt din egen afgørelse.

men du skal være opmærksom på, at du er første gangs fødende, og at det kan komme til at tage lang tid, og når du føder hjemme har du ikke samme mulighed for smerte dækning som på fødegangen.

Jeg ville gerne havde født hjemme her anden gang, men fik ikke lov, pga jeg fik en blodstyrtning ved min første fødsel.

Så jeg syntes du skal tænke dig rigtig godt om, også hvor langt du har til sygehuset i tilfælde af, at fødslen ikke forløber som den skal.

og at være på fødegangen er noget helt andet. Det foregår helt stille og roligt. Og hvis du er utryg ved dit fødested har du jo mulighed for at vælge et andet.

Anmeld

13. oktober 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
-Sigrid- skriver:

Tror du det er negativt ment det med at de vil "holde øje med jer" tror da mere hun mener for din skyld, at det ville være tryggere og godt at blive hjulpet igang med amningen?

Men hvis hun er irriterende og bedrevidene skal du ikke finde dig i det, hun skal da hjælpe dig med at få det du vil sat i stand.

Hvis du vil føde hjemme og der ikke har været komplikationer i graviditeten, så er det da det du skal!

Undersøgelser viser jo også at der er færre komplikationer ved en hjemmefødsel.

Anmeld

13. oktober 2011

-Sigrid-

rikkeregnbue skriver:

Altså.. Jeg vælger at føde på sygehuset, fordi det er det jeg føler for og føler jeg kan få den hjælp jeg har behov for de første dage der  Men jeg synes da at hvis du vil føde hjemme og føler dig bedre tilpas der, så er det måske det du skal gøre..

herfra!

Men jeg forstår bare ikke hvorfor hun mener det er uansvarligt 

Anmeld

13. oktober 2011

-Sigrid-

Krussedulle skriver:

Mange tak, jeg havde slet ikke tænkt på det med at kontakte en hjemmefødselsjordemoder 

Og vi tager allerede de der kurser i familiedannelse, amning, fødsel og spædbørnspleje - alt hvad kommunen tilbyder tager vi til, så (:

Anmeld

13. oktober 2011

-Sigrid-

Dk Lady skriver:

Lige præcis.

TS: Håber du får dit ønske opfyldt

Mange tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.