Min JMs menning vs min?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Ha ha ha De mænd er altså sjove Hvad skulle der lige ske, udover at I vækker hende

Nemlig, men han er utrolig beskyttende, han bliver også nervøs når JM røre ved min mave 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Nemlig, men han er utrolig beskyttende, han bliver også nervøs når JM røre ved min mave 

Han er altså for sjov

Herhjemme er det vist også faren der er i størst fare for hjertestop, hvis Daniel kommer for tæt på kanten på trappen, kravler op af legestativet osv., men han skjuler det godt, så det er fint nok

Anmeld

14. oktober 2011

inpe

Du har jo lov til at tage hjem efter din fødsel, men hvordan er forholdene, har du mulighed for at få ene stue.

Anmeld

14. oktober 2011

Mi

Du skal føde der hvor du er tryg ved at føde!!!

Du lærer nok at skifte baby, det behøver man vist ikke en højere uddannelse i sygepleje for

Måske vil du få brug for vejledning i forhold til ammestart, men har du en søster, en mor eller en veninde som har ammet, så kan de jo også hjælpe dig, og så er der jo også sp.

Jeg lå i et par dage på barselsafsnittet i Esbjerg, mens mine piger lå på neonatal. Magen til usamarbejdsvillige sygeplejersker skal man sku lede længe efter. Skal dog siges at jeg har haft veninder som har været glade for at ligge der.

Hold du fast i hvad du kan mærke du har brug for, det ved jm intet om. Og snak evt med en anden jm om det, måske kan du finde noget forståelse ved en anden.

Anmeld

14. oktober 2011

gonefishing

-Sigrid- skriver:

Min JM mener ikke at jeg burde føde hjemme fordi jeg er ung og hun tror jeg skal have ekstra meget hjælp med bleskift og amning. Hun mener altså at jeg burde ligge på barselsafdelingen et stykke tid, til de er sikker på jeg har styr på det...

Jeg har bare ikke lyst til det 

- Men jeg ville hade at ligge derover, hvor det er en sygeplejerske som hjælper mig, og ikke min kæreste. 

- Jeg har kun hørt dårligt om Esbjerg føde/barselsafdeling

- Jeg bryder mig ikke om hospitaler

- Jeg vil selv kunne bestemme hvad jeg spiser

Og jeg har mange flere grunde, men det her er dem som jeg har for ikke at ligge på barselsafdelingen...

Argh! Jeg sidder bare og tuder! Jeg tror virkelig ikke på at jeg bliver en dårlig mor af at ligge hjemme i barselsdagene frem for hospitalet 

Ved ikke hvad jeg ville have ud af det, evt høre om andre der har fået af vide at de ville holde øje med jer på barselsafdelingen?

(BTW så er det her det eneste negative overhoved jeg har fået af vide - får heletiden af vide at vi er ansvarlige og realistiske) 

Tro mig, der kan ske mange ting hvor man ville ønske man var på hospitalet. 

Jeg ville f.eks. ikke være i live idag hvis jeg fødte hjemme.

Mange bløder også en del, især første gang. 

Jeg ville ikke føde hjemme, før jeg vidste:

Jeg kan føde normalt uden problemer - skævt bækken ect.

jeg havde født før og vidste jeg healede normalt dernede.

Anmeld

14. oktober 2011

LilyMarleen

Nu har jeg ikke lige læst alle svar. Men jeg tror jeg forstår din bekymring

Jeg er en pige der har været i plejefamilie. Og af den grund var jeg bange for at de ville holde øje med mig, fordi at de ikke troede at jeg var god nok. Og jeg ville absolut ikke være på det der barselshotel. For hvad nu hvis de syntes et eller andet skræk senarie. Nu var jeg 28 år da jeg fødte min søn. Og der har sådan set ALDRIG været tvivl omkring mig som person. -Men frygten for at de ville tage ham fra mig, den var der pga mine egne skræk fantasier fordi jeg jo selv har oplevet det på egen krop at blive sendt væk. Og nu er du herinde, læser om piger der får fjernet deres børn på stribe fordi de er unge og "uansvarlige" Så jeg forstår dig sådan set godt, at du helst vil være hjemme, og ikke stoler på dem over en dørtærskel. 

Fortæl hende at det gør dig nervøs! Jeg kan ikke give dig så mange råd, da jeg ingen har! - Jeg kan kun give dig forståelse, og jeg kan sagtens sætte mig ind i det du står i. - Jeg er sikker på at det nok skal gå alt sammen! 

Anmeld

14. oktober 2011

Camulla

Jeg forstår simpelthen ikke, at du kan være utryg ved at føde på hospitalet. Det burde jo være omvendt og sådan har jeg det også. Jeg ville være utrolig utryg ved at føde hjemme og især efter min fødsel af min søn. Den gik slet ikke som den skulle og der var lige pludselig brug for overlæge og diverse sygeplejesker og jordemødre på stuen NU! Det var lige ved at ende i akut kejsersnit efter 19 timers veer, men gjorde det heldigvis ikke alligevel.

Måske ved jeg for lidt om hjemmefødsler, men kan næsten ikke tro, at der kan være de samme personer og hjælpemidler til rådighed, hvis det lige pludselig skulle gå galt og ang. amningen så kan man læse nok så meget i diverse bøger, men det hjælper dig ikke. Du ved først hvor svært det er, når du sidder i det. 

Min søn og jeg blev indlagt på barselsgangen i 3 dage efter fødslen og jeg har kun godt at sige om mit ophold der. Jeg var virkelig glad for al den hjælp jeg fik og ville gerne have været der i længere tid, fordi amningen slet ikke gik. Den fik jeg først styr på efter ca. 10 dage! Der røg suttebrikken i hvert fald Træls at skulle dele stue med en anden, men sådan er vilkårene jo og alt det andet opvejer det... Og dejlig man vi fik  

Jeg kan kun anbefale dig at føde på hospitalet, det tror jeg ærlig talt vil være bedst for dit barn, hvis komplikationer sker vel at mærke, og det ved du jo ikke på forhånd.

Jeg håber at du vil tænke dig rigtig godt om inden du vælger en hjemmefødsel, især når det er din første gang Jeg tror virkelig ikke du aner hvad du aner hvad du går ind til og hvordan skulle du dog også det? 

Held og lykke lige meget hvad du beslutter dig for...  Men hvorfor er du egentlig så utryg ved hospitaler? 

Anmeld

14. oktober 2011

Camulla

Hov, og lige en anden ting: 

Jeg havde virkelig også altid ønsket mig at føde i vand, sådan virkelig! Og i månge år! Men da fødslen så gik i gang, ville jeg ikke alligevel. Jeg kunne slet ikke overskue det. Kom i badekar som afslapning under veerne, men ville hurtigt op igen, da det slet ikke var behageligt alligevel. Det troede jeg ellers det ville være... Håber du synes det er lækkert, når nu du også gerne vil  

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Han er altså for sjov

Herhjemme er det vist også faren der er i størst fare for hjertestop, hvis Daniel kommer for tæt på kanten på trappen, kravler op af legestativet osv., men han skjuler det godt, så det er fint nok

Haha genialt

JM følte sig frem til hvordan prinessen lå igår, og så spurgte hun Peder om han også ville prøve. Så Peders hænder bliver placeret rundt om prinsessens hoved, og så får jeg besked på at tage en dyyyb vejrtrækning - men det er Peder der tager den JM var flad af grin, det var mega godt

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

inpe skriver:

Du har jo lov til at tage hjem efter din fødsel, men hvordan er forholdene, har du mulighed for at få ene stue.

Vi skal ned og se på FG på onsdag, men jeg mener det er 2 mandsstuer uden far 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.