Min JMs menning vs min?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Frøken J.

-Sigrid- skriver:

Min JM mener ikke at jeg burde føde hjemme fordi jeg er ung og hun tror jeg skal have ekstra meget hjælp med bleskift og amning. Hun mener altså at jeg burde ligge på barselsafdelingen et stykke tid, til de er sikker på jeg har styr på det...

Jeg har bare ikke lyst til det 

- Men jeg ville hade at ligge derover, hvor det er en sygeplejerske som hjælper mig, og ikke min kæreste. 

- Jeg har kun hørt dårligt om Esbjerg føde/barselsafdeling

- Jeg bryder mig ikke om hospitaler

- Jeg vil selv kunne bestemme hvad jeg spiser

Og jeg har mange flere grunde, men det her er dem som jeg har for ikke at ligge på barselsafdelingen...

Argh! Jeg sidder bare og tuder! Jeg tror virkelig ikke på at jeg bliver en dårlig mor af at ligge hjemme i barselsdagene frem for hospitalet 

Ved ikke hvad jeg ville have ud af det, evt høre om andre der har fået af vide at de ville holde øje med jer på barselsafdelingen?

(BTW så er det her det eneste negative overhoved jeg har fået af vide - får heletiden af vide at vi er ansvarlige og realistiske) 

Jeg forstår godt dine følelser, men faktisk ville jeg ønske, at jeg havde fået det tilbud! Synes jeg har rimelig styr på det, men der er bare SÅ mange småting i starten, som man er i tvivl om, som man gerne vil have råd og vejledning til osv., og jeg føler faktisk, at det er alt for kort tid at vi var der i 2 døgn, for som du fx kan se herinde, har jeg utrolig mange spørgsmål angående den lille, amning osv., som jeg kunne have fået face to face hjælp til på en barselsafdeling.

Så jeg forstår godt du synes det er unfair, når det begrundes i din alder, men jeg ville tage imod det med kyshånd og udnytte al den hjælp jeg kunne få1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

-Sigrid-

K&S skriver:

Vi kunne også hive i snoren, men der kunne nemt gå op til 1 time før der kom nogen, fordi de havde så travlt

Så er det ikke nemt at få hjælp til amning, for Anton kunne jo ikke liiiige vente en time indtil mor kunne få hjælp

Jamen så kan jeg ikke andet end at syntes det er komisk at det er dér min JM vil have at jeg lærer det

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

benjamins'mor skriver:

Jeg valgte at føde på sygehuset, men kommunen tvang mig til at ligge på barselsafdelingen, var kun 16 da jeg fødte. Men kom da hjem efter 4 dage, og syntes ikke sygeplejerskerne kom ind ret meget, kun når jeg havde brug for det.

Min kæreste hentede 2 af dagene mad på McD til mig, bedre end den ulækre hospitalsmad.

Det er nu ikke så slemt, men ville da hellere have været derhjemme.

Jamen det er jo det samme her Lige ud over de ikke tvinger mig 

Ej det lyder godt nok træls for dig - og hvis jeg skal føde på hospitalet kunne det godt være kæresten blev sendt på sunset konstant 

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Hvis hendes eneste argument, for ikke at føde hjemme er at du er ung, er det lidt tamt

Man kan være lige så usikker i starten, om man er ung eller "gammel".

Jeg ville aldrig turde føde hjemme, og slet ikke efter Daniels fødsel, men dér er vi jo heldigvis så forskellige.

Hvis hun er nervøs for at det er i tiden efter, at I vil være usikre, så kan man jo altid ring til SP og få hjælp, og jeg er sikker på at de oppe på sygehuset også gerne vil hjælpe med amningen, hvis man ringer og spørger om hjælp.

Jeg kommer da også gerne og viser dig hvordan man lægger en ble på sådan et lille myr Arbejder alligevel i Esbjerg, så kunne jo lige svinge forbi dig

Jeg håber at JM vil lytte til dig næste gang, så I kan blive enige om hvad der skal ske, så du også får den fødsel du drømmer om

Jeg kom med samme argument, og hun har også sagt det ikke er tvang (som det var ved en tidligere i tråden), og hun ER virkelig en god JM, det her er det eneste jeg er utilfreds med overhoved (;

Jeg kan jo hurtigt komme på hospitalet, bor virkelig ikke særlig langt derfra, gik fra lige omkring hospitalet og hjem (med begyndende BL) på 30-45 min og en masse pauser, så det tager nok 2-3 min for ambulancen at komme frem

Super, vi har jo telefonnummeret hængende, så det 

Haha jeg har styr på at skifte ble, og har læst uhyggelig meget om amning Kæresten halter lidt bagude, men gør de ikke allesamen det? (; - men du skal da være velkommen når vi lige er faldet til ro (;

Tak tak

Anmeld

14. oktober 2011

Benjamins'mor

-Sigrid- skriver:

Jamen det er jo det samme her Lige ud over de ikke tvinger mig 

Ej det lyder godt nok træls for dig - og hvis jeg skal føde på hospitalet kunne det godt være kæresten blev sendt på sunset konstant 

Ja, det sku bedre.

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

Frøken J. skriver:

Jeg forstår godt dine følelser, men faktisk ville jeg ønske, at jeg havde fået det tilbud! Synes jeg har rimelig styr på det, men der er bare SÅ mange småting i starten, som man er i tvivl om, som man gerne vil have råd og vejledning til osv., og jeg føler faktisk, at det er alt for kort tid at vi var der i 2 døgn, for som du fx kan se herinde, har jeg utrolig mange spørgsmål angående den lille, amning osv., som jeg kunne have fået face to face hjælp til på en barselsafdeling.

Så jeg forstår godt du synes det er unfair, når det begrundes i din alder, men jeg ville tage imod det med kyshånd og udnytte al den hjælp jeg kunne få1

Træls for dig at du ikke føler du var der lang nok tid, og tillykke med hende igen (hun er ikke gammel nok til at du har fået tillykke for mange gange?) 

Når man føder hjemme kommer der en JM dagen efter og en sundhedsplejerske 2-3 dage efter, ud over det normale. Og til selve fødslen går føde-JM ikke før amning er oppe og kører, og så er der jo altid "livslinjen" aka telefonen som har fødselsgangens nummer på

Jeg får det bare SÅ dårlig på hospitaler, vi var inde for at lytte hjertelyd, og den lyd kan jeg normalt lytte til i timevis, men lige å snart vi havde hørt trommelyden villle jeg bare ud igen med det samme, og det var ellers sådan en sød JM som lod os lytte i lang tid, selvom de havde tralvt den aften  

Anmeld

14. oktober 2011

-Sigrid-

benjamins'mor skriver:

Ja, det sku bedre.

Meget  

Anmeld

14. oktober 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Jeg kom med samme argument, og hun har også sagt det ikke er tvang (som det var ved en tidligere i tråden), og hun ER virkelig en god JM, det her er det eneste jeg er utilfreds med overhoved (;

Jeg kan jo hurtigt komme på hospitalet, bor virkelig ikke særlig langt derfra, gik fra lige omkring hospitalet og hjem (med begyndende BL) på 30-45 min og en masse pauser, så det tager nok 2-3 min for ambulancen at komme frem

Super, vi har jo telefonnummeret hængende, så det 

Haha jeg har styr på at skifte ble, og har læst uhyggelig meget om amning Kæresten halter lidt bagude, men gør de ikke allesamen det? (; - men du skal da være velkommen når vi lige er faldet til ro (;

Tak tak

Vi skulle være på sygehuset i 5 dage efter, men det var vi forberedte på, pga. sukkersyge. Men han blev så stresset, at vi alligevel skulle være der, men på 5. dagen var vi altså også klar til at tage hjem.

Men man ER usikker på forskellige ting, uanset alder. Vi var da f.eks. totalt på herrens mark da vi skulle bade ham første gang, måtte være to om det, for at være sikker på at han ikke gled ud af hænderne på os.
De første par gange måtte jeg lige stramme bleen en ekstra gang, når min kæreste havde givet den på, den var simpelthen for løs, men han var så bange for at klemme ham (med det resultat at der jo blev tisset igennem )

Man lærer tingene lige så stille og roligt, og tror egentlig ikke at det betyder det store om man ligger på sygehuset i flere dage efter, hvis man ellers har nogen man kan spørge, og søge vejledning hos

Anmeld

14. oktober 2011

Frøken J.

-Sigrid- skriver:

Træls for dig at du ikke føler du var der lang nok tid, og tillykke med hende igen (hun er ikke gammel nok til at du har fået tillykke for mange gange?) 

Når man føder hjemme kommer der en JM dagen efter og en sundhedsplejerske 2-3 dage efter, ud over det normale. Og til selve fødslen går føde-JM ikke før amning er oppe og kører, og så er der jo altid "livslinjen" aka telefonen som har fødselsgangens nummer på

Jeg får det bare SÅ dårlig på hospitaler, vi var inde for at lytte hjertelyd, og den lyd kan jeg normalt lytte til i timevis, men lige å snart vi havde hørt trommelyden villle jeg bare ud igen med det samme, og det var ellers sådan en sød JM som lod os lytte i lang tid, selvom de havde tralvt den aften  

Det er bare slet, slet ikke det samme På patienthotellet kunne man også ringe, men selvom man har fået amningen op at køre, kan den godt gå skævt igen. Og trust me - Telefonisk vejledning er bare slet, slet ikke det samme, som når der sidder én og vejleder dig. Prøver bare at få dig til at se det positive - Og selvom du hader hospitaler kan du jo prøve at tænke på, at det vil give dig og den lille den bedst mulige start. Det er jo ikke en anklage om, at du er en dårlig mor. Du er bare ung - Og jeg kender en, som var gennem det samme som dig. Hun er så glad for den opstartshjælp, og det er altså ikke sådan, at de efterfølgende er helt vildt meget efter hende med at hun er ung og ikke kan finde ud af det eller sådan!

Anmeld

14. oktober 2011

henh01

anbefaler man ikke altid, uanset alder, førstegangs fødende til at føde på sygehuset og få hjælp til at etablere amningen inden man tager hjem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.