Min JMs menning vs min?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Pige2009

-Sigrid- skriver:

Min JM mener ikke at jeg burde føde hjemme fordi jeg er ung og hun tror jeg skal have ekstra meget hjælp med bleskift og amning. Hun mener altså at jeg burde ligge på barselsafdelingen et stykke tid, til de er sikker på jeg har styr på det...

Jeg har bare ikke lyst til det 

- Men jeg ville hade at ligge derover, hvor det er en sygeplejerske som hjælper mig, og ikke min kæreste. 

- Jeg har kun hørt dårligt om Esbjerg føde/barselsafdeling

- Jeg bryder mig ikke om hospitaler

- Jeg vil selv kunne bestemme hvad jeg spiser

Og jeg har mange flere grunde, men det her er dem som jeg har for ikke at ligge på barselsafdelingen...

Argh! Jeg sidder bare og tuder! Jeg tror virkelig ikke på at jeg bliver en dårlig mor af at ligge hjemme i barselsdagene frem for hospitalet 

Ved ikke hvad jeg ville have ud af det, evt høre om andre der har fået af vide at de ville holde øje med jer på barselsafdelingen?

(BTW så er det her det eneste negative overhoved jeg har fået af vide - får heletiden af vide at vi er ansvarlige og realistiske) 

Jeg må sige, at jeg ikke fortryder at have født og opholdt mig på hospitalet med Laura, da hun fik en alvorlig streptokokinfektion blot 2 dage gammel. Den var ikke blevet opdaget, såfremt jeg havde valgt at være hjemme.

Desuden fik hun intet at spise de første to dage, da amningen slet ikke fungerede.

MEN under de 14 dage vi efterfølgende var indlagt, blev vi vejledt og rådgivet til UG. Det var virkelig en fantastisk omsorgsfuld og venlig afdeling, vi lå på og maden var faktisk rigtig god!

Jeg kan slet ikke se, hvordan f.eks. Mc. D. mad - som en nævner - kan erstatte ordentlig mad. Især ikke når man lige har født.

Men gør som du selv føler er bedst Hvor gammel er du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

-Sigrid-

Baagøe skriver:

Jeg må sige, at jeg ikke fortryder at have født og opholdt mig på hospitalet med Laura, da hun fik en alvorlig streptokokinfektion blot 2 dage gammel. Den var ikke blevet opdaget, såfremt jeg havde valgt at være hjemme.

Desuden fik hun intet at spise de første to dage, da amningen slet ikke fungerede.

MEN under de 14 dage vi efterfølgende var indlagt, blev vi vejledt og rådgivet til UG. Det var virkelig en fantastisk omsorgsfuld og venlig afdeling, vi lå på og maden var faktisk rigtig god!

Jeg kan slet ikke se, hvordan f.eks. Mc. D. mad - som en nævner - kan erstatte ordentlig mad. Især ikke når man lige har født.

Men gør som du selv føler er bedst Hvor gammel er du?

Det lyder som om du havde en rigtig god oplevelse, dejligt at få indput fra en som dig

Jeg tror hun fik Mc D mad fordi maden på nogle sygehuse bare ikke er særlig god. Jeg har kun været indlagt på Esbjerg en enkelt nat, men med den ene nat som udgangspunkt vil jeg give hende ret 

Jeg er 17, og har kun fået ros, og min social-dimmer syntes der er så lidt ved mig, hun ikke engang gider følge op på mig, undsøge mine evner og sådan 

Anmeld

15. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg fødte på hospital første gang og hjemme de to næste. Første gang overvejede jeg også hjemmefødsel, men gik fra det - både, fordi jeg jo ikke havde nogen fornemmelse af, om jeg var mandelsmutter eller maratonføder, og om jeg - selv om jeg ikke var meget for tanken - ville få brug for smertestillende - og fordi jeg gerne ville have prof. folk omkring mig de første dage, når amningen skulle i gang.

Jeg havde en let og hurtig fødsel, som jeg sagtens kunne have klaret hjemme, men det var sværere, end jeg havde forestillet mig, at få amningen i gang. Jeg var ikke særligt glad for at være på barselsgangen, men jeg kunne ikke have undværet hjælpen til amningen - jeg skulle have hjælp til at lægge hende til omkring hveranden time, og det havde jeg ikke klaret selv - og heller ikke blot med hjælp fra min mand eller sundhedsplejersken, som jo ikke kunne være troppet op hveranden time.

På det grundlag var jeg alt i alt glad for, at jeg valgte hospital første gang - og følte mig langt mere sikker til at føde hjemme de to næste gange.

For mig at se spiller alderen ikke spor ind, men den manglende erfaring som førstegangsmor - og så ville jeg have været frygteligt ked af det, hvis jeg havde måttet afbryde en planlagt hjemmefødsel, fx pga. behov for smertestillende, for at tage på fødegangen alligevel.

Anmeld

15. oktober 2011

Mumto3

-Sigrid- skriver:

Ej det lyder træls, det lyder jo som om at jeg får mere hjælp som hjemme-fødende 

Præcis!!! Som hjemmefødende får du jo besøg af både jordemoder og SP et par gange i løben af den uge du har født i. Derudover har du mulighed for at RINGE til hopitaltet og snakke med dem, eller bede om at få et ekstra besøg. Der er ingen grund til at ligge derinde og blive overvåget! -OG så har din jordemoder vist glemt at informere dig om at selvom du føder hjemme, kan du jo altid vælge at blive indlagt/overvåget bagefter. Så får du hjemmefødslen med alle de fordele det indebære! -men du er jo ikke afskåret fra at få hjælp!!!

Anmeld

16. oktober 2011

-Sigrid-

Mumto3 skriver:

Præcis!!! Som hjemmefødende får du jo besøg af både jordemoder og SP et par gange i løben af den uge du har født i. Derudover har du mulighed for at RINGE til hopitaltet og snakke med dem, eller bede om at få et ekstra besøg. Der er ingen grund til at ligge derinde og blive overvåget! -OG så har din jordemoder vist glemt at informere dig om at selvom du føder hjemme, kan du jo altid vælge at blive indlagt/overvåget bagefter. Så får du hjemmefødslen med alle de fordele det indebære! -men du er jo ikke afskåret fra at få hjælp!!!

Har også besluttet mig for at snakke med JM om det med dén indgang At hvis det ikke fungere med at vi er alene, så tager vi på hospitalet og ligger os på barelsgang der indtil det gør

Anmeld

16. oktober 2011

Pige2009

-Sigrid- skriver:

Det lyder som om du havde en rigtig god oplevelse, dejligt at få indput fra en som dig

Jeg tror hun fik Mc D mad fordi maden på nogle sygehuse bare ikke er særlig god. Jeg har kun været indlagt på Esbjerg en enkelt nat, men med den ene nat som udgangspunkt vil jeg give hende ret 

Jeg er 17, og har kun fået ros, og min social-dimmer syntes der er så lidt ved mig, hun ikke engang gider følge op på mig, undsøge mine evner og sådan 

Hvis min datters infektion ikke blev opdaget, ville hun have været i livsfare, så jeg var virkelig glad for opholdet.

Jeg synes nu stadig den Mc. D. historie var for dumt

Håber du finder ud af, hvad der er bedst for dig - held og lykke med det hele

Anmeld

16. oktober 2011

-Sigrid-

Baagøe skriver:

Hvis min datters infektion ikke blev opdaget, ville hun have været i livsfare, så jeg var virkelig glad for opholdet.

Jeg synes nu stadig den Mc. D. historie var for dumt

Håber du finder ud af, hvad der er bedst for dig - held og lykke med det hele

Mange tak

Anmeld

16. oktober 2011

Pige2009

-Sigrid- skriver:

Mange tak

Velbekomme

Anmeld

21. oktober 2011

raca

sådan som normanding og bemandingen på fødegangen og barselsgange er pt.. i hverfald der hvor jeg bor,

vil jeg ved en normal graviditet og forventet normal fødsel, til en hvertid anbefale at føde hjemme.. det er der man får den bedste service..

eks egen jordmor gennem hele fødslen.. hvis den vare under 12/24 timer( alt efter deres vagt plan)

man får 1 eller 2 ekstra sp besøg i starten og man får et ektra besøg ved jm ved PGUen..

jordmoren ringer opfølgende ca 24 timer efter fødslen. for at høre til dig og barnet..

sådan som det er her, bliver vi ved alm fødsel, der som udgangspunkt er ambultant sent hjem.. efter maks 12 timer.  også er der ikke mere og hente.. ej heller ekstra jm besøg.

hvis du føler  at føde hjemme så gør det, det er midst lige så sikkert for barnet og dig+ infektions ricikoen er midre en på hospitalet..

og man bliver self overflyttet hvis noget ikke går som forventet.

Anmeld

21. oktober 2011

-Sigrid-

raca skriver:

sådan som normanding og bemandingen på fødegangen og barselsgange er pt.. i hverfald der hvor jeg bor,

vil jeg ved en normal graviditet og forventet normal fødsel, til en hvertid anbefale at føde hjemme.. det er der man får den bedste service..

eks egen jordmor gennem hele fødslen.. hvis den vare under 12/24 timer( alt efter deres vagt plan)

man får 1 eller 2 ekstra sp besøg i starten og man får et ektra besøg ved jm ved PGUen..

jordmoren ringer opfølgende ca 24 timer efter fødslen. for at høre til dig og barnet..

sådan som det er her, bliver vi ved alm fødsel, der som udgangspunkt er ambultant sent hjem.. efter maks 12 timer.  også er der ikke mere og hente.. ej heller ekstra jm besøg.

hvis du føler  at føde hjemme så gør det, det er midst lige så sikkert for barnet og dig+ infektions ricikoen er midre en på hospitalet..

og man bliver self overflyttet hvis noget ikke går som forventet.

Kan næsten fornemme at du er fortaler for hjemmefødsler?

Og beslutningen er sådanset også taget, nu skal den bare fortælles til JM 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.