-Sigrid- skriver:
Min JM mener ikke at jeg burde føde hjemme fordi jeg er ung og hun tror jeg skal have ekstra meget hjælp med bleskift og amning. Hun mener altså at jeg burde ligge på barselsafdelingen et stykke tid, til de er sikker på jeg har styr på det...
Jeg har bare ikke lyst til det 
- Men jeg ville hade at ligge derover, hvor det er en sygeplejerske som hjælper mig, og ikke min kæreste.
- Jeg har kun hørt dårligt om Esbjerg føde/barselsafdeling
- Jeg bryder mig ikke om hospitaler
- Jeg vil selv kunne bestemme hvad jeg spiser
Og jeg har mange flere grunde, men det her er dem som jeg har for ikke at ligge på barselsafdelingen...
Argh! Jeg sidder bare og tuder! Jeg tror virkelig ikke på at jeg bliver en dårlig mor af at ligge hjemme i barselsdagene frem for hospitalet 
Ved ikke hvad jeg ville have ud af det, evt høre om andre der har fået af vide at de ville holde øje med jer på barselsafdelingen?
(BTW så er det her det eneste negative overhoved jeg har fået af vide - får heletiden af vide at vi er ansvarlige og realistiske)
jeg har selv overvejet at føde hjemme hvis jeg bliver gravid igen en dag...
jeg var førstegangsfødende....
da jeg havde født blev jeg overladt til mig selv da de havde meget travlt...
amning fik jeg selv igang....
skifterummet måtte jeg selv finde så min datter kunne få en tør numse...
måtte kontakte min mor kl. lort om natten og bede hende om at komme på sygehuset som det første næste morgen med noget tøj til min datter, da de ikke havde tid til at vise mig det...
8 timer efter jeg havde født udskrev jeg mig selv pga. dårlig behandling efter fødsel...
(skal lige siges at under fødslen var alt perfekt, og følte mig tryg)
så hvorfor føde på sygehus når man alligevel selv skal finde ud af alt??
mit råd er: fød hjemme hvis det er det du har det bedst med...