Maja88 skriver:
ej undskyld mig..
men hvis din frygt er at du får et grimt barn, så er du nok ikke klar til at blive mor..
ja undskyld de hårde ord, men bliver forarget
Jeg tror faktisk, man er mere klar til at blive mor, når man er i stand til at se i øjnene, at det ikke er ren romantik og idyl at få en baby, og at det ikke nødvendigvis bliver en lille prins eller prinsesse, som er yndig og nuttet. Nogle tænker mest på det fine tøj og det romantiske børneværelse og drømmer sig meget langt væk fra virkeligheden - andre er rædselsslagne ved tanken om det kolossale ansvar, man påtager sig livet ud.
Jeg tror helt afgjort, at TS qua sin alder og modenhed er mere bevidst om, hvor enorm en omvæltning, hun står over for og hvor forpligtende, hendes kommende opgave er, end mange andre - og jeg synes, det kræver både mod og selvindsigt at turde lufte så "forbudte" tanker.
Og til dig, TS: Jeg tror, du bliver en god mor, og at du slet og ret har brug for tid til at sunde dig og forberede dig. Jeg tror OGSÅ, det kan være til gavn for dig at få professionel hjælp til at tackle dine tanker og din frygt, så du ikke lader dem få overtaget.
Mind dig selv om, at langt de fleste mennesker - også de overfladiske, fjollede, umodne osv. - faktisk vokser med opgaven og bliver glimrende forældre. Når de kan, så kan du - som det ansvarlige, modne og realistisk indstillede menneske, du er - selvfølgelig også!!
Anmeld